W XX wieku życie muzyczne rozpadło się na niezliczone odłamy, z których
każdy ma własne kanony i własny żargon. Jedne gatunki są bardziej popularne, inne
mniej. Dwudziestowieczna muzyka poważna jest zaś dla wielu ludzi po prostu hałasem.
O historii powstawania tego hałasu Alex Ross potrafił napisać
fascynującą książkę, nagrodzoną wieloma nagrodami i wyróżnieniami.
est to nie tylko opowieść o utworach muzycznych i artystach, ale i o
politykach, dyktatorach, milionerach, patronach sztuki i dyrektorach, którzy starali się
wpływać na muzyków. A także o publiczności, która na zmianę podziwiała, odrzucała
bądź ignorowała to, co czynili muzycy; o technologiach, które zmieniły sposób
tworzenia i słuchania muzyki; i o rewolucjach i przemianach społecznych kształtujących
świat, w którym działali i działają kompozytorzy.
Alex Ross jest krytykiem muzycznym magazynu „New Yorker” od 1996 r.
Reszta jest hałasem to jego pierwsza książka. Została nagrodzona National Book Critics
Circle Award, znalazła się także na liście nominowanych do nagród Pulitzera i Samuel
Johnson Prize. W 2002 r. Alex Ross otrzymał stypendium Holtzbrinck Fellowship w American
Academy w Berlinie, zaś w 2008 r. tytuł MacArthur Fellow.
656 stron, format 15.5x24.0cm, oprawa twarda