Przenikliwa i zachwycająca książka z pogranicza biznesu, technologii,
designu i kultury, z miejsca, gdzie tworzy się przyszłość...
Od czasu swojej premiery (publikacja przez prestiżowy MIT) w 2005 roku została
przetłumaczona na wiele języków i wydana w wielu krajach. Opublikowano ją we
Włoszech, Francji, w Brazylii, Chinach, Japonii i Holandii, a teraz w Polsce. W
przygotowaniu są także wersje językowe takich krajów, jak Indie, Korea, Argentyna,
Finlandia i Norwegia.
Jej autor - John Thackara, uznany ekspert i konsultant w dziedzinie projektowania
- wskazuje na inny sposób rozwoju i funkcjonowania społeczeństw, prowadzenia biznesu i
kreowania otaczającej nas rzeczywistości niemal w każdym wymiarze, gdzie ideą
przewodnią jest rozwój zrównoważony, a głównym zasobem są ludzie.
Książka, która kwestionuje niezmienność status quo i proponuje do
realizacji Plan B. Autor zauważa, że projektanci i decydenci powinni działać na
pograniczu różnych dyscyplin, bezustannie ucząc się od otaczającego świata.
Książka adresowana przede wszystkim do projektantów, twórców, artystów i
innowatorów, by tworzyli „z ludźmi” a nie „dla ludzi”; do przedsiębiorców i
ludzi biznesu, którzy pamiętają dewizę jednego z byłych szefów IBM, brzmiącą Good
design is good business; do odpowiedzialnych liderów i przedstawicieli władz różnego
szczebla; do wszystkich, którzy lubią łamać myślowe schematy i są zainteresowani
alternatywnymi propozycjami rozwoju społeczeństw we szerokim spektrum zagadnień
politycznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych; do Czytelników, którzy kochają
dobrze napisane, ciekawe książki, które czyta się jednym tchem od „deski do
deski”, a ich lektura skłania do myślenia i zmienia nasze widzenie świata.
184 strony, oprawa miękka