ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIKROEKONOMIA GOSPODARKA RYNKOWA I PODSTAWY ZACHOWANIA KONSUMENTA


ADAMKIEWICZ-DRWIŁŁO H.G. JĘDRZEJEWSKA K.

wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2002, wydanie I

cena netto: 49.40 Twoja cena  46,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik obejmuje część mikroekonomii, która dotyczy działalności przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Poruszono w nim zagadnienia związane z produkcją i jej kosztami oraz funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w określonych warunkach gospodarczych (tj. na rynku konkurencji doskonałej, monopolu pełnego, konkurencji monopolistycznej i oligopolistycznej).

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów i studentów różnego typu szkół i uczelni ekonomicznych (szkół średnich, uniwersytetów, politechnik czy akademii ekonomicznych). Umożliwia samodzielne studiowanie mikroekonomii, poznanie i przyswojenie podstawowych teorii i pojęć. Liczne zadania, problemy i pytania testowe, przeznaczone do samodzielnego rozwiązania, pozwalają utrwalić i sprawdzić swe wiadomości.


I. Teoria produkcji w krótkim i długim okresie
1. Wprowadzenie
a. Cel działalności przedsiębiorstwa
b. Wybór technologii produkcji z punktu widzenia efektywności technicznej i ekonomicznej
c. Teoria funkcji produkcji
d. Funkcja produkcji w krótkim okresie
e. Zależności między produkcją przeciętną i krańcową
f. Prawo malejącej produkcji krańcowej
g. Etapy produkcji
h. Funkcja produkcji w długim okresie
i. Efekty skali produkcji
j. Funkcja produkcji w krótkim okresie – ujęcie matematyczne
2. Pojęcia kluczowe i terminy do zapamiętania
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zaania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
II. Teoria kosztów produkcji w krótkim okresie
1. Wprowadzenie
a. Wybrane klasyfikacje kosztów produkcji
b. Koszty produkcji w krótkim i w długim okresie
c. Funkcja kosztów produkcji
d. Funkcja kosztów produkcji w krótkim okresie
e. Zależności między kosztami przeciętnymi i kosztami krańcowymi
f. Analiza rentowności przedsiębiorstwa
g. Analiza rentowności przedsiębiorstwa – ujęcie matematyczne
h. Istota płynności finansowej przedsiębiorstwa
2. Pojęcia kluczowe i terminy do zapamiętania
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zadania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
III. Teoria kosztów produkcji w długim okresie
1. Wprowadzenie
a. Funkcja długookresowych kosztów przeciętnych i krańcowych
b. Korzyści skali produkcji
2. Pojęcia kluczowe i terminy do zapamiętania
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zadania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
IV. Zależność między funkcją produkcji i funkcją kosztów produkcji w krótkim okresie
1. Wprowadzenie
a. Zależność między przeciętnymi kosztami zmiennymi a produkcją przeciętną
b. Zależność między kosztami krańcowymi a produkcją krańcową
2. Pojęcia kluczowe
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zadania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
V. Działalność przedsiębiorstwa na rynku konkurencji doskonałej
1. Wprowadzenie
a. Model konkurencji doskonałej
b. Czynnik czasu w analizach rynkowych
c. Zależność między popytem a przychodami przedsiębiorstwa wolnokonkurencyjnego
d. Przedsiębiorstwo wolnokonkurencyjne – analiza i krótkookresowa
e. Równowaga przedsiębiorstwa wolnokonkurencyjnego – analiza krótkookresowa
f. Podaż przedsiębiorstwa i gałęzi produkcji w krótkim okresie
g. Równowaga rynkowa w krótkim okresie
h. Równowaga przedsiębiorstwa i gałęzi przemysłu w długim okresie
i. Analiza rentowności przedsiębiorstwa wolnokonkurencyjnego – ujęcie matematyczne
2. Pojęcia kluczowe i terminy do zapamiętania
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zadania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
VI. Działalność przedsiębiorstwa na rynku monopolu pełnego
1. Wprowadzenie
a. Popyt na rynku monopolu pełnego
b. Przedsiębiorstwo na rynku monopolu pełnego – analiza krótkookresowa
c. Krótkookresowa funkcja podaży monopolu pełnego
d. Bariery wejścia do gałęzi na rynku monopolu pełnego
e. Dyskryminacja cenowa na rynku monopolu pełnego
f. Monopol naturalny
g. Ingerencja rządu na rynku monopolu pełnego
h. Analiza porównawcza rynku konkurencji doskonałej i rynku monopolu pełnego
i. Analiza rentowności przedsiębiorstwa na rynku monopolu pełnego – ujęcie matematyczne
2. Pojęcia kluczowe i terminy do zapamiętania
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zadania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
VII. Działalność przedsiębiorstwa na rynku konkurencji monopolistycznej
1. Wprowadzenie
a. Popyt na rynku konkurencji monopolistycznej
b. Równowaga przedsiębiorstwa monopolistycznego w krótkim okresie
c. Równowaga przedsiębiorstwa monopolistycznego w długim okresie
d. Metody konkurencji pozacenowej stosowane na rynku monopolistycznym
2. Pojęcia kluczowe i terminy do zapamiętania
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zadania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
VIII. Działalność przedsiębiorstwa na rynku konkurencji oligopolistycznej
1. Wprowadzenie
a. Model oligopolu P. Sweezy’ego
b. Rodzaje przywództwa cenowego na rynku oligopolistycznym
c. Modele duopoli
d. Instytucjonalne formy porozumień i łączenia się przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
e. Przeciwdziałanie monopolizacji
2. Pojęcia kluczowe i terminy do zapamiętania
3. Sprawdzian poprawności interpretacji
4. Pytania wielowariantowe
5. Pytania problemowe
6. Zadania
7. Odpowiedzi
8. Literatura do rozdziału
Bibliografia
B5, 387 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022