ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA OGÓLNA A TEORIA I PRAKTYKA DYDAKTYCZNA


MYSZKOWSKA-LITWA M. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 41.58 Twoja cena  39,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagogika jest nauką zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.

Poszukiwanie i analizowanie związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną pozostaje wciąż aktualnym i nadal niewystarczająco zbadanym zagadnieniem we współczesnej literaturze ogólnopedagogicznej i dydaktycznej.

Wydaje się, że obie podstawowe nauki pedagogiczne, którymi są pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna, mogą być dla siebie bardziej użyteczne. Podejmowanie prób wiązania tych dyscyplin naukowych w teorii oraz praktyce edukacyjnej może przynosić korzyści poznawcze i praktyczne, z jednej strony skutkować wzbogaceniem wiedzy ogólnopedagogicznej i dydaktycznej, z drugiej natomiast dostarczać konkretnych rozwiązań badaczom pedagogicznym, pedagogom, nauczycielom i wychowawcom.

Inspiracją do stworzenia niniejszego tomu była chęć ukazania teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji.

Ze Wstępu


Spis treści:

Wstęp.

Część I. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną - rozważania ogólne

Stanisław Pałka: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną

Urszula Morszczyńska: Normy dydaktyczne w świetle norm pedagogiki ogólnej i wartości

Małgorzata Bereźnicka: Miejsce i rola wartości w pedagogice

Teresa Giza: Innowacyjność jako kategoria ogólnopedagogiczna i dydaktyczna

Ewa Szadzińska: Ogólnopedagogiczny kontekst badań nad praktyką procesu kształcenia

Anna Sajdak: Wybrane teorie i praktyki dydaktyki szkoły wyższej. Inspiracje dla pedagogiki ogólnej

Katarzyna Bartosik: Kultura pedagogiczna a procesy kształcenia i wychowania

Jadwiga Kędzierska: O niektórych przyczynach trudności w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej

Część II. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną - przykłady i propozycje

Marta Myszkowska-Litwa: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką kształcenia na przykładzie wychowania intelektualnego

Jolanta Bonar: Wychowanie do twórczości w ujęciu pedagogiki ogólnej i w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego

Irena Stańczak: Pedagogiczna idea podmiotowości i partnerstwa w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego

Sylwia Grzegorzewska: Dydaktyczne możliwości zastosowania pedagogicznej idei indywidualizacji w edukacji wczesnoszkolnej

Agata Kiluk: Pedagogiczna idea innowacyjności w praktyce szkolnej

Marta Kowalczuk-Walędziak: Użyteczność wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności społeczno-zawodowej pedagogów

Bartłomiej Gołek: Miejsce wiedzy ogólnej i wiedzy z pedagogiki ogólnej w systemie wiedzy nauczyciela

Danuta Skulicz: Ogólnopedagogiczne inspiracje konstruowania i badania programów kształcenia w szkole wyższej

Agnieszka Włoch: Kształcenie i wychowanie teatralne młodzieży w procesie edukacji kulturalnej - założenia ogólnopedagogiczne a praktyka szkolna

Bibliografia


282 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022