ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.50 45,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYMIARY I PROBLEMY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ OPARTĄ NA ZAUFANIU


BUGDOL M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 47.50 Twoja cena  45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy.

Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności.

Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.

Przeprowadzono wiele badań, z których wynika, ze zaufanie umożliwia skuteczne uczenie się i wychodzenie organizacji z kryzysu, sprzyja integracji, produktywności i wprowadzaniu zmian oraz decyduje o jakości stosunków międzyludzkich. Jest kapitałem społecznym, którego nie wolno zmarnować. Stało się ono tak cenną wartością, że niektóre większe organizacje (np. Volvo, Nordstrom Nissan, Wakefern Food, Wainwright, Boeing) próbują badać poziom zaufania klientów wewnętrznych i zewnętrznych, tworzą strategie budowania zaufania, organizują specjalne szkolenia oraz artykułują zaufanie w dokumentacji. Zaufanie jest wiec cennym kapitałem a nie mamy go za dużo.


Spis treści:

Wprowadzenie

1. Zaufanie - jego rodzaje i znaczenie w działalności gospodarczej
1.1. Propozycje interpretacyjne pojęcia "zaufanie" w zarządzaniu
1.2. Podstawowe rodzaje zaufania
1.3. Wymiary zaufania
1.4. Zaufanie technologiczne
1.5. Zaufanie a kapitał społeczny
1.6. Rola i znaczenie zaufania w gospodarce
1.7. Zaufanie w sektorze finansowym
1.8. Wnioski i przesłanki do dalszych badań

2. Zaufanie i inne wartości organizacyjne
2.1. Zaufanie jako wartość
2.2. Zaufanie a sprawiedliwość
2.3. Zaufanie a zaangażowanie
2.4. Zaufanie i satysfakcja
2.5. Zaufanie a solidarność
2.6. Zaufanie a jakość
2.7. Zaufanie a produktywność
2.8. Wnioski i przesłanki do dalszych badań

3. Zaufanie w wybranych koncepcjach zarządzania
3.1. Zaufanie w zarządzaniu jakością
3.2. Zaufanie w zarządzaniu wiedzą
3.3. Zaufanie w outsourcingu
3.4. Zaufanie w zarządzaniu zmianami
3.5. Zaufanie w zarządzaniu kryzysem
3.6. Zaufanie w zarządzaniu ryzykiem
3.7. Wnioski i przesłanki do dalszych badań

4. Rola i znaczenie menedżerów oraz zarządzania zasobami ludzkimi
4.1. Rola menedżerów w kształtowaniu zaufania
4.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi - wybrane problemy
4.3. Kontrola a zaufanie
4.4. Komunikacja a zaufanie
4.5. Znaczenie zaufania w zarządzaniu bezpieczeństwem pracy
4.6. Wnioski i przesłanki do dalszych badań

5. Zaufanie w relacjach z otoczeniem
5.1. Marka zaufania
5.2. Zaufanie w reklamie
5.3. Możliwości kształtowania zaufania klienckiego
5.4. Relacje z dostawcami
5.5. Problemy związane ze stosowaniem CSR
5.6. Wnioski i przesłanki do dalszych badań

6. Ogólny zarys koncepcji organizacji zaufania
6.1. Dotychczasowe ustalenia i propozycje
6.2. Podstawowe założenia istnienia organizacji zaufania
6.3. Uwarunkowania organizacyjne i środowiskowe organizacji zaufania
6.3.1. Możliwości wykorzystania istniejących teorii organizacji
6.3.2. Znaczenie zespołów samorządowych w organizacji zaufania
6.3.3. Znaczenie empowermentu w organizacji zaufania
6.4. Analiza i pomiar zaufania w organizacji zaufania
6.4.1. Analiza wartości
6.4.2. Wybrane możliwości pomiaru zaufania
6.5. Kultura zaufania
6.6. Przykład organizacji zaufania - SEMCO
6.7. Ograniczenia proponowanej koncepcji
6.7.1. Problem wrogów zaufania

Zakończenie
Aneks
Literatura


274 strony, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022