ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RYNEK USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH


BABIS H. FLAGA-GIERUSZYŃSKA K.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 108.90 Twoja cena  103,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komunikacja elektroniczna jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na poziom rozwoju państwa i społeczeństwa, dlatego coraz większego znaczenia nabiera wiedza o tym typie komunikacji.

W niniejszej monografii autorzy zaprezentowali istotę rynku telekomunikacyjnego i podstawy prawne jego funkcjonowania. Jest to jedyna publikacja ujmująca aspekty ekonomiczne i prawne rynku usług telekomunikacyjnych.

Autorzy reprezentujący nauki ekonomiczne zwrócili szczególna uwagę na przekształcenia rynku usług telekomunikacyjnych, uwypuklili współczesne czynniki powodujące jego rozwój i wskazali na kierunki tego rozwoju na podstawie analizy regulacji rynku telekomunikacyjnego Unii Europejskiej.

Przedstawiciele nauk prawnych przeprowadzili analizę różnych aspektów funkcjonowania regulacji prawnych rynku usług telekomunikacyjnych z perspektywy zarówno przepisów prawa administracyjnego, jak i problematyki prawnokarnej. Rozważania te zostały wzbogacone o materie pozasądowych metod rozwiązywania sporów pomiędzy uczestnikami tego rynku.

Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii i zarządzania oraz prawa, a także menedżerów, pracowników operatorów telekomunikacyjnych i szeroko rozumianych mediów. Powinna tez być przedmiotem studiów pracowników administracji samorządowej.


Spis treści:

 

Wykaz skrótów
str. 11

Wprowadzenie
str. 13

Henryk Babis
Istota rynku usług telekomunikacyjnych
str. 15

1. Wprowadzenie do analizy struktur rynkowych
str. 15

1.1. Istota monopolu
str. 18

1.2. Monopol naturalny jako przesłanka monopolizacji w działalności telekomunikacyjnej
str. 22

1.3. Rynki oligopolistyczne
str. 27

1.4. Konkurencja monopolistyczna
str. 28

2. Polityka konkurencji Unii Europejskiej na rynku komunikacji elektronicznej
str. 29

2.1. Istota polityki konkurencji i podstawy prawne jej realizacji
str. 29

2.1.1. Regulacja porozumień ograniczających konkurencję
str. 31

2.2.2. Regulacja nadużywania pozycji dominującej
str. 32

2.2.3. Regulacja w zakresie przeciwdziałania nadmiernej koncentracji
str. 32

2.2.4. Regulacja w zakresie liberalizacji zmonopolizowanych sektorów
str. 33

2.2.5. Regulacja monitorowania pomocy państwa
str. 34

2.2. Polityka konkurencji na rynku telekomunikacji w Unii Europejskiej
str. 35

3. Kształtowanie konkurencyjności na polskim rynku usług telekomunikacyjnych
str. 46

Wiesław Maziarz
Społeczeństwo informacyjne w Polsce
str. 60

1. Czynniki rozwoju cywilizacyjnego
str. 60

2. Definiowanie społeczeństwa informacyjnego
str. 64

3. Problemy rozwoju społeczeństwa informacyjnego
str. 71

4. Dokumenty społeczeństwa informacyjnego
str. 79

5. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce na tle innych państw
str. 88

Agnieszka Budziewicz-Guźlecka
Przekształcenia polskiego rynku usług telekomunikacyjnych
str. 102

1. Liberalizacja polskiego rynku telekomunikacyjnego jako następstwo uregulowań prawnych
str. 102

1.1. Podstawy tworzenia konkurencyjnego rynku komunikacji elektronicznej
str. 105

1.2. Liberalizacja rynku telekomunikacyjnego w wyniku ustawy - Prawo telekomunikacyjne z 2000 r.
str. 109

1.3. Najistotniejsze zmiany dokonane w ustawie - Prawo telekomunikacyjne w 2003 r. i ich wpływ na rynek komunikacji elektronicznej
str. 110

1.4. Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego z 2009 r.
str. 113

2. Stan rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce
str. 115

2.1. Rynek komunikacji elektronicznej w Polsce na tle UE
str. 115

2.2. Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce
str. 120

2.2.1. Charakterystyka Telekomunikacji Polskiej jako byłego monopolisty na rynku polskim
str. 120

2.2.2. Charakterystyka najistotniejszych podmiotów funkcjonujących na polskim rynku usług telekomunikacyjnych
str. 123

2.2.2.1. Netia
str. 123

2.2.2.2. Telefonia Dialog SA
str. 124

2.2.2.3. GTS Energis Sp. z o.o.
str. 125

2.2.2.4. MediaTel SA
str. 126

2.2.2.5. Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o.
str. 127

2.2.2.6. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (PTC)
str. 128

2.2.2.7. Polkomtel SA
str. 129

2.2.2.8. P4 Sp. z o.o.
str. 130

2.2.3. Telefonia stacjonarna
str. 131

2.2.4. Telefonia ruchoma
str. 134

2.2.5. Dostęp do sieci Internet
str. 137

3. Zakończenie
str. 141

Piotr Ładny, Iwona Windekilde
Sieci telekomunikacyjne
str. 142

1. Wprowadzenie
str. 142

2. Charakterystyka i klasyfikacja sieci telekomunikacyjnych
str. 143

2.1. Technologie dostępowe w sieciach przewodowych
str. 150

2.1.1. Łącza miedziane
str. 150

2.1.2. Sieci telewizji kablowych (CATV)
str. 152

2.1.3. Sieci oparte o instalacje elektryczne (PLC)
str. 152

2.1.4. Łącza światłowodowe
str. 153

2.2. Technologie dostępowe w mediach bezprzewodowych
str. 154

2.2.1. Technologie stosowane w sieciach komórkowych
str. 156

2.2.2. Technologie radiowe
str. 160

2.2.3. Technologie stosowane w sieciach rozsiewczych
str. 160

2.2.4. Komunikacja bezprzewodowa krótkiego zasięgu
str. 162

3. Ewolucja infrastruktury sieciowej w kierunku sieci nowej generacji (NGN)
str. 165

4. Podsumowanie
str. 171

Henryk Babis, Roman Czaplewski
Usługi telekomunikacyjne
str. 174

1. Wprowadzenie
str. 174

2. Istota usług i telekomunikacji
str. 175

3. Kryteria klasyfikacji usług telekomunikacyjnych
str. 184

4. Wprowadzanie nowych usług telekomunikacyjnych na rynek
str. 196

4.1. Definicja nowego produktu w telekomunikacji
str. 196

4.2. Struktura produktu w telekomunikacji
str. 201

4.3. Cykl życia usługi telekomunikacyjnej - etapy i wpływające na niego czynniki
str. 204

4.4. Strategie marketingowe wprowadzania usługi telekomunikacyjnej na rynek
str. 208

Piotr Ładny
Regulacja rynku telekomunikacyjnego
str. 212

1. Wprowadzenie
str. 212

2. Regulacje jako metoda ingerencji państwa na rynku telekomunikacyjnym
str. 214

3. Zasady i podstawy prawne regulacji rynków łączności elektronicznej w Unii Europejskiej
str. 217

3.1. Ogólne założenia regulacji
str. 217

3.2. Regulacje prawne dotyczące komunikacji elektronicznej na poziomie Wspólnoty Europejskiej
str. 221

3.2.1. Zezwolenia na działalność telekomunikacyjną
str. 223

3.2.2. Zasady świadczenia usług
str. 225

3.2.3. Zasady dostępu do sieci i ich łączenia
str. 228

3.2.4. Przetwarzanie danych osobowych i ochrona prywatności
str. 229

3.2.5. Krajowe organy regulacyjne
str. 230

3.3. Reforma pakietu regulacyjnego z 2009 r.
str. 240

4. Otoczenie regulacyjne w Polsce
str. 242

5. Podsumowanie
str. 252

Przemysław Kledzik
Postępowanie przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej
str. 254

1. Zagadnienia wstępne
str. 254

2. Przedmiotowy zakres regulacji kodeksu postępowania administracyjnego w kontekście postępowań przed Prezesem UKE
str. 255

3. Konsekwencje procesowe związane z posiadaniem przez Prezesa UKE statusu centralnego organu administracji rządowej
str. 261

4. Klasyfikacja oraz charakterystyka postępowań administracyjnych prowadzonych przez Prezesa UKE na podstawie ustawy - Prawo telekomunikacyjne
str. 266

5. Tryb postępowania administracyjnego przed Prezesem UKE oraz modyfikacja przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
str. 283

6. Postępowanie konsultacyjne i konsolidacyjne
str. 292

7. Podsumowanie
str. 295

Kinga Flaga-Gieruszyńska
Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
str. 297

1. Wprowadzenie
str. 297

2. Pojęcie konsumenta
str. 299

3. Znaczenie alternatywnych metod rozwiązywania sporów - zagadnienia podstawowe
str. 302

4. Postępowanie mediacyjne w sporach cywilnoprawnych między konsumentami a dostawcą usług telekomunikacyjnych
str. 305

5. Postępowanie arbitrażowe z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
str. 309

6. Podsumowanie
str. 317

Maciej Rogalski
Przepisy karne i kary pieniężne za naruszenie przepisów prawa telekomunikacyjnego
str. 319

Maciej Czaplewski
Oddziaływanie telekomunikacji na nowe formy działalności gospodarczej
str. 344

1. Pojęcie i struktura e-biznesu
str. 344

2. Atuty e-biznesu oraz związane z nim rodzaje ryzyka
str. 358

3. Stosowane strategie
str. 370

4. Rozwój e-biznesu w Polsce na tle tendencji światowych
str. 378

Joanna Drobiazgiewicz
Oddziaływanie telekomunikacji na administrację
str. 396

1. Definicja i istota e-Government
str. 396

2. Podstawowe usługi administracji publicznej on-line
str. 399

3. Inicjatywy rozwoju e-Government w Polsce
str. 402

4. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP)
str. 413

5. Rozwój e-administracji w Polsce
str. 418

5.1. Przygotowanie urzędów do świadczenia usług drogą elektroniczną
str. 418

5.2. Rozwój e-Government w Polsce na tle krajów UE
str. 421

6. Bariery rozwoju e-Government w Polsce
str. 425

Paweł A. Leszczyński
Możliwości wykorzystania niemieckich unormowań tajemnicy telekomunikacyjnej do rozwiązań polskich
str. 428

Henryk Babis
Tendencje na rynku telekomunikacyjnym
str. 438

1. Wprowadzenie
str. 438

2. Proces konwergencji jako czynnik wyznaczający tendencje rozwoju rynku telekomunikacyjnego
str. 440

3. Wizja rozwoju rynku komunikacji elektronicznej w projekcie Unii Europejskiej Europejska agenda cyfrowa
str. 451

Noty o Autorach
str. 467


468 stron, B6, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022