Pomiar uniwersalny Odkrywanie w biznesie wartości niematerialnych
Książka Pomiar uniwersalny odkrywa przed czytelnikiem moc
dokonywania pomiaru, aby pomóc nam zrozumieć biznes i świat w ogóle. Autor
sięga do prostych koncepcji, aby zilustrować praktyczne, a przy tym intuicyjnie
łatwe zastosowanie zaawansowanych technik statystycznych. Z tej wnikliwej
i zajmującej pracy dowiesz się, jak mierzyć te aspekty twojego biznesu, które do
tej pory uważałeś za „niewymierne”, takie jak zwrot z inwestycji
technologicznych, elastyczność organizacyjna, satysfakcja klienta, ryzyko związane
z technologią. Dzięki przykładom, które skłonią cię do przeprowadzenia
pomiarów, nawet jeśli początkowo wydaje się to niemożliwe, książka zapozna cię
z zasadniczymi etapami mierzenia wszystkiego, a zwłaszcza niepewności
i ryzyka.
Nie czekaj, zajrzyj do środka i poznaj:
• Trzy powody, dla których rzeczy wydają się niewymierne,
a wcale takie nie są
• Inspirujące przykłady, kiedy pozornie niemożliwych pomiarów
dokonano zaskakująco prostymi metodami
• Sposób obliczania wartości informacji, który wykaże, że
prawdopodobnie mierzyłeś dotychczas niewłaściwe rzeczy
Dowiedz się:
• Jak nie mierzyć ryzyka
• Jak dokonać pomiaru „miękkich” kwestii, takich jak
szczęście, satysfakcja, jakość i wiele innych
• Jak udoskonalić osądy ekspertów, aby stały się skutecznymi,
wystandaryzowanymi narzędziami pomiaru
• Jak korzystać z internetu, by służył ci jako narzędzie
pomiaru
Pomiar uniwersalny to gruntowne źródło z analizami
przypadków i uzupełniającą treściwą stroną internetową, z której można
zaczerpnąć przykłady oparte na arkuszach kalkulacyjnych. Książka pokazuje, jak jej
autor, Douglas Hubbard – twórca Ekonomii Informacji Stosowanej – zastosował swoje
podejście w różnych branżach. Przekonasz się, że każdy problem, bez względu
na trudność, niedookreślenie lub niepewność nadaje się do zmierzenia
z wykorzystaniem sprawdzonych metod. To przejrzysta i przystępna książka, do
której będziesz wielokrotnie wracać – bez umiaru.
Spis treści:
Przedmowa
Podziękowania
CZĘSC I. POMIAR: ISTNIEJE ROZWIĄZANIE
Rozdział 1.Wartości niematerialne rzucają wyzwanie
Rozdział 2.Intuicyjny nawyk pomiaru: Eratostenes, Enrico i Emily
Rozdział 3.Wartości niematerialne to złudzenie: dlaczego są wymierne
CZĘSC II. ZANIM COŚ ZMIERZYSZ
Rozdział 4.Naświetlenie problemu pomiaru
Rozdział 5.Wyskalowane oszacowanie: ile już wiemy
Rozdział 6.Pomiar ryzyka poprzez tworzenie modeli.
Rozdział 7.Pomiar wartości informacji
CZĘSC III. METODY POMIARU
Rozdział 8.Przejście: od przedmiotu pomiaru do sposobu pomiaru
Rozdział 9.Prawda o próbkach: obserwacja jednego elementu mówi nam o całości
Rozdział 10.Metoda bayesowska: poszerzanie aktualnej wiedzy.
CZĘŚĆ IV. WIĘCEJ NIŻ PODSTAWY
Rozdział 11.Preferencje i postawy: miękka strona pomiaru
Rozdział 12.Ostateczne narzędzie pomiaru: umysł eksperta
Rozdział 13.Nowe narzędzia pomiaru dla kadry zarządzającej
Rozdział 14.Uniwersalna metoda pomiaru: ekonomia informacji stosowanej
Załącznik. Testy na wyskalowanie (wraz z odpowiedziami)
Indeks
format 158/233, 400 stron, oprawa twarda z obwolutą