ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 73.29 69,63   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE


PIERŚCIONEK Z.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2011, wydanie II

cena netto: 73.29 Twoja cena  69,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja, podobnie jak jej poprzednie wydania (Strategie rozwoju firmy oraz Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw), przybliża Czytelnikowi tematykę zarządzania strategicznego.

Zawarto w niej zagadnienia podstawowe, kwestie związane z konkurencyjnością, a także strategie, koncepcje ich tworzenia, metody oceny i sposoby wdrażania na wszystkich szczeblach organizacji.

Książka została wzbogacona o nowe tematy, takie jak: strategie tworzenia i rozwoju sieci, outsourcing, sieci klastrowe, organiczna koncepcja zarządzania strategicznego, skuteczna karta wyników, zarządzanie wiedzą i technologią oraz systemy zarządzania strategicznego.

Autor dostarcza czytelnikowi zweryfikowaną, zaawansowaną wiedzę w dziedzinie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Oprócz podstawowych wiadomości prezentuje nowe koncepcje zarządzania strategicznego, które są odpowiedzią na wzrost ryzyka i niepewności działania przedsiębiorstw, nowe technologie informacyjne oraz na nowe warunki umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.

Książka przeznaczona jest dla słuchaczy studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych i doktoranckich w zakresie zarządzania oraz dla menedżerów zajmujących się opracowywaniem i wdrażaniem działań rozwojowych w przedsiębiorstwie.



Prof. zw. dr hab. Zdzisław Pierścionek jest Kierownikiem Katedry Zarządzania Strategicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W swojej działalności naukowej koncentruje się na zarządzaniu strategicznym, konkurencyjności, a także globalizacji działalności gospodarczej.


Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ I. Podstawy zarządzania strategicznego

ROZDZIAŁ 1.Tradycyjne i nowe koncepcje zarządzania strategicznego
1.1.Problemy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie
1.2.Istota zarządzania strategicznego oraz strategii
1.3.Klasyfikacja koncepcji zarządzania strategicznego
1.4.Klasyczne koncepcje zarządzania strategicznego
1.4.1.Zarządzanie strategiczne a teorie firmy oraz teorie wzrostu firmy
1.4.2.Koncepcja strategii wzrostu Ansoffa
1.4.3.Model Andrewsa
1.4.4.Strategie a etapy rozwoju przedsiębiorstwa według Chandlera
1.5.Nowe warunki zarządzania strategicznego oraz nowe kierunki jego rozwoju
1.6.Mechanistyczna oraz organiczna koncepcja zarządzania strategicznego
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 2.Proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie
2.1.Cele i zadania przedsiębiorstwa
2.2.Wizja strategiczna oraz misja
2.3.Podstawowe koncepcje formułowania strategii
2.4.Procedury i etapy zarządzania strategicznego
2.5.Kryteria zastosowania zarządzania strategicznego w praktyce
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 3.Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego otoczenia
3.1.Cele, zakres i metody analizy strategicznej
3.2.Modele i metody analizy otoczenia przedsiębiorstwa
3.2.1.Model cyklu życia produktu i sektora
3.2.2.Analizy sektorowe
3.2.3.Atrakcyjność inwestycyjna krajów i regionów
3.2.4.Analiza otoczenia konkurencyjnego według Portera
3.3.Zakres i metody analizy zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa
3.3.1.Analiza konkurencyjnych zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa
3.3.2.Koncepcja łańcucha wartości
3.3.3.Krzywa doświadczenia
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 4.Analityczne metody formułowania strategii przedsiębiorstwa
4.1.Formułowanie strategii według procedury SWOT
4.2.Modele portfelowe jako podstawa formułowania strategii
4.3.Macierz wzrostu/udziału autorstwa firmy Boston Consulting Group (BCG)
4.4.Model atrakcyjności sektorów/siły konkurencyjnej firmy McKinsey (McK)
4.5.Model cyklu życia sektora/siły konkurencyjnej firmy A.D. Little (ADL)
4.6.Walory i ograniczenia modeli portfelowych
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 5.Procesy wdrażania, kontroli oraz weryfikacji strategii
5.1.Ogólne zasady i warunki wdrażania strategii
5.2.Kontrola strategiczna oraz weryfikacja strategii
5.3.Strategiczna Karta Wyników
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

CZĘŚĆ II. Konkurencyjność oraz strategie konkurencji przedsiębiorstw - poziom strategicznych jednostek biznesu

ROZDZIAŁ 6.Kategorie konkurencyjności w gospodarce i w przedsiębiorstwie
6.1.Obiekty i czynniki analizy konkurencyjności
6.2.Rynkowe determinanty konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz konkurencyjność przedsiębiorstwa z punktu widzenia klientów
6.3.Konkurencyjność przedsiębiorstwa z punktu widzenia właścicieli, potencjalnych inwestorów oraz zarządu
6.4.Metody oceny pozycji i siły konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 7.Rynkowe i zasobowe strategie konkurencji oraz procedury ich budowy
7.1.Typy i rodzaje strategii konkurencji
7.2.Rodzaje rynkowych i zasobowych strategii konkurencji
7.3.Procedury i metody budowy rynkowej strategii konkurencji
7.3.1.Tworzenie strategii konkurencji na istniejącym rynku
7.3.2.Procedury tworzenia strategii konkurencji na nowych rynkach produktowych lub/i geograficznych
7.4.Procedury i metody tworzenia zasobowej strategii konkurencji
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 8.Koncepcje źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa
8.1.Podstawowe koncepcje osiągania i utrzymania konkurencyjności
8.2.Marketingowa koncepcja konkurencyjności. Strategia marketingowa a strategia konkurencji
8.3.Przedsiębiorcza koncepcja konkurencyjności
8.4.Koncepcja kluczowych kompetencji firmy
8.5.Wyróżniające firmę zdolności
8.6.Informacja oraz nowe technologie informacyjne jako źródło konkurencyjności
8.7.Organizacja ucząca się oraz bazująca na wiedzy
8.8.Relacje przedstawionych koncepcji konkurencyjności
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

CZĘŚĆ III. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa - poziom zarządzania korporacją

ROZDZIAŁ 9.Typy i rodzaje strategii rozwoju przedsiębiorstwa
9.1.Podstawowe warianty strategii rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
9.2.Zasady i metody wyboru strategii rozwoju przedsiębiorstwa
9.2.1.Trzyetapowy model rozwoju przedsiębiorstwa
9.2.2.Pozycja firmy i popyt a strategie rozwoju firmy
9.2.3.Model SPACE
9.3.Strategie konkurencji oraz wzrostu małych przedsiębiorstw
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 10. Strategie specjalizacji oraz dywersyfikacji przedsiębiorstwa
10.1.Warianty strategii wzrostu przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego
10.2.Zasady wyboru strategii penetracji rynku oraz rozwoju rynku
10.3.Istota i rodzaje dywersyfikacji
10.4.Skala i tendencje rozwoju dywersyfikacji przedsiębiorstwa
10.5.Zasady decyzji o dywersyfikacji i jej kierunkach
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 11. Umiędzynarodowienie i globalizacja przedsiębiorstwa
11.1.Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstwa
11.2.Istota umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstwa
11.3.Ograniczenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
11.4.Strategia multinarodowa, międzynarodowa, transnarodowa oraz globalna
11.4.1.Cechy strategii wielonarodowej oraz globalnej
11.4.2.Zasady wyboru strategii międzynarodowej oraz transnarodowej
11.5.Strategie wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

CZĘŚĆ IV. Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw - poziom zarządzania siecią

ROZDZIAŁ 12.Sieci przedsiębiorstw oraz strategie ich tworzenia i rozwoju
12.1.Istota i rodzaje sieci przedsiębiorstw
12.2.Rozwój sieci przedsiębiorstw
12.3.Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw
12.4.Zintegrowane łańcuchy dostaw
12.5.Sieci klastrowe
12.6.Zrzeszenia oraz stowarzyszenia przedsiębiorstw
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 13.Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw oraz alianse strategiczne
13.1.Rodzaje fuzji i przejęć
13.2.Skala i dynamika procesów fuzji i przejęć
13.3.Motywy i efekty fuzji i przejęć
13.4.Metoda wewnętrzna versus zewnętrzna oraz procedury M&A
13.5.Strategie rozwoju przedsiębiorstwa a fuzje i przejęcia
13.6.Alianse strategiczne
13.6.1.Istota oraz obszary aliansów strategicznych
13.6.2.Alianse strategiczne a strategie rozwoju firmy
13.6.3.Obszary i formy aliansów strategicznych
13.6.4.Skala rozwoju oraz tendencje aliansów strategicznych
13.6.5.Zasady wyboru aliantów oraz warunki ich powodzenia
13.7.Fuzje i przejęcia a alianse strategiczne oraz inne typy sieci
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

ROZDZIAŁ 14.Strategie outsourcingu produkcji i usług
14.1.Definicja oraz rodzaje outsourcingu
14.2.Efekty zastosowania strategii outsourcingu
14.2.1.Rodzaje efektów outsourcingu
14.2.2.Efekty outsourcingu produkcji
14.2.3.Efekty outsourcingu procesów zarządczych
14.2.4.Efekty zleceniobiorców outsourcingu
14.3.Skala i dynamika rozwoju outsourcingu
14.4.Zasady decyzji o outsourcingu, jego zakresie i kierunkach
Pytania kontrolne
Zalecana literatura

Bibliografia

O Autorze


504 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022