ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWE TENDENCJE W ZARZĄDZANIU TOM II


PAWLAK M. RED.

wydawnictwo: KUL , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podsumowując całość tego opracowania można powiedzieć, że istotne miejsce zajęła w nim szeroko rozumiana tematyka zarządzania przedsiębiorstwem.

Na uwagę zasługuje obszerne ujęcie tematyki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Zwracają też uwagę dwa rozdziały o kontekście wybitnie religijnym: "Ekonomia komunii w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem jako przedmiot edukacji biznesowej" i "Modlitwa jako składowa zarządzania przedsiębiorstwem".

W gronie autorów opracowania znaleźli się zarówno inżynierowie - przedstawiciele uniwersytetów technicznych, ekonomiści, przedstawiciele nauk humanistycznych, a także specjaliści z zakresu socjologii.

Większość autorów to pracownicy uczelni wyższych, ale są wśród nich także przedstawiciele firm działających w różnych sektorach gospodarki. Naszym zamysłem było znacznie większe włączenie do grona autorów przedstawicieli przedsiębiorstw, jednak ten cel udało się osiągnąć tylko fragmentarycznie.


Spis treści:

Wstęp

Część I. Zarządzanie przedsiębiorstwami
Rozdział 1. Reorientacja strategiczna. W kierunku szkoły zasobowej (Rafał Krupski)
Rozdział 2. Udział obcokrajowców w zarządach i radach nadzorczych spółek akcyjnych zarejestrowanych w Polsce (Marek Pawlak)
Rozdział 3. Sieciowość jako baza współczesnej kooperacji (Magdalena Wyrwicka)
Rozdział 4. Poszukiwanie drogi do doskonałości (Małgorzata Jasiulewicz-Kaczmarek, Waldemar Prussak)
Rozdział 5. Ekonomia komunii w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem jako przedmiot edukacji biznesowej (Stanisław Grochmal)
Rozdział 6. Zarządzanie przez wartości. Przykład dobrej praktyki (Katarzyna Sołkowicz)
Rozdział 7. Sektor MSP na rynku usług logistycznych (Krzysztof Zowada)

Część II. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Rozdział 1. Programy rozwoju zrównoważonego w przedsiębiorstwach - praktyka czy retoryka? (Agnieszka Leszczyńska)
Rozdział 2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności zgodnie z wytycznymi Global Reporting Initiative jako wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw (Grzegorz Zasuwa)
Rozdział 3. Technologie proekologiczne w przedsiębiorstwie (Jan Dzierga)

Część III. Zarządzanie jakością
Rozdział 1. Zarządzanie jakością wedle metodologii Six Sigma (Paweł Bogacz, Marcin Migza)
Rozdział 2. Ocena jakości produktów przez pryzmat wizerunku kraju ich pochodzenia (Yuliya Savelieva)

Część IV. Zarządzanie organizacjami
Rozdział 1. Empiryczna analiza "pięciu sił Portera" w polskim trzecim sektorze (Jarosław Domański)
Rozdział 2. Kultura wiedzy jako czynnik wspomagający rozwój zawodowy urzędników w starostwach powiatowych (Agnieszka Marek)

Część V. Społeczne aspekty zarządzania
Rozdział 1. Odwoływanie się do historii w biznesowych negocjacjach polsko-rosyjskich (Witold Kołbuk)
Rozdział 2. Klimat uczenia się w organizacjach czynnikiem subiektywnego sukcesu zawodowego pracowników (Izabela Marzec)
Rozdział 3. Diagnostyka oraz zarządzanie stresem i wypaleniem zawodowym w nowoczesnej firmie (Anna Borawska)
Rozdział 4. Bariery w przepływie wiedzy na przykładzie przedsiębiorstw województwa podkarpackiego (Bernadetta Dziura)
Rozdział 5. Modlitwa jako składowa zarządzania przedsiębiorstwem (Wojciech Giergiel)
Rozdział 6. Przywództwo adaptacyjne w organizacji - wybrane koncepcje (Kalina Grzesiuk)

Część VI. Zarządzanie finansami
Rozdział 1. Stosowanie techniki sekurytyzacji w sektorze finansowym po kryzysie (Joanna Niewiadoma)
Rozdział 2. Popyt na ubezpieczenia życiowe - w świetle badań ankietowych (Judyta Przyłuska)


378 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022