ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.50 43,23   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EWALUACJA W PLANOWANIU WYDATKÓW OŚWIATOWYCH W POLSCE


BĘDZIESZAK M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 45.50 Twoja cena  43,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedmiotem pracy jest koncepcja wykorzystania badań ewaluacyjnych w planowaniu wydatków publicznych na zadania oświatowe, dzięki której uzyskujemy informację o efektywności wykorzystania funduszy publicznych przeznaczonych na zadania oświatowe oraz o skuteczności realizacji tych zadań.

Budowie koncepcji wykorzystania ewaluacji posłużyły: omówienie kluczowych aspektów mechanizmów finansowania zadań publicznych, w szczególności oświatowych, przedstawienie tradycyjnych i nowoczesnych metod planowania budżetowego i zakresu informacji w nich wykorzystywanych. Dokonano także typologii ewaluacji, przedstawienia celów i metod jej wykorzystania w planowaniu zadań publicznych oraz przeglądu doświadczeń zagranicznych w zakresie wykorzystania ewaluacji w planowaniu zadań publicznych. W ostatniej części dokonano analizy i oceny doświadczeń polskiego podsektora samorządowego i rządowego w zakresie wykorzystania ewaluacji, w szczególności w aspekcie badania skuteczności realizacji zadań i efektywności wykorzystania funduszy publicznych w procesie planowania wydatków oświatowych.


Spis treści:


Wstęp

Rozdział 1. Zadania oświatowe i ich finansowanie

1.1. Państwo i realizacja zadań publicznych
1.2. Rola i zakres zadań oświatowych w systemie zadań państwa
1.3. Mechanizmy finansowania zadań oświatowych z funduszy publicznych w Polsce
1.4. Nowoczesne metody planowania wydatków budżetowych

Rozdział 2. Ewaluacja i pomiar oraz ich miejsce w procesie planowania zadań publicznych

2.1. Istota ewaluacji oraz jej rola w procesie pomiaru efektów
2.2. Kryteria przeprowadzania ewaluacji jako wyznaczniki jej zakresu
2.3. Ewaluacja zadań publicznych a ich planowanie
2.4. Metody badawcze ewaluacji
2.5. Skuteczność i efektywność a zadania publiczne
2.6. Problemy pomiaru efektów zadań oświatowych finansowanych przez państwo

Rozdział 3. Analiza wykorzystania ewaluacji w procesie planowania wydatków publicznych

3.1. Elementy planowania i ewaluacji w doświadczeniach krajów anglosaskich
3.2. Planowanie i ewaluacja w doświadczeniach Unii Europejskiej
3.3. Pomiar efektów realizacji polityk rządowych w Japonii jako czynnik wspomagający proces decyzyjny
3.4. Doświadczenia krajów OECD w zakresie stosowania ewaluacji
3.5. Analiza wykorzystania elementów ewaluacji w zakresie zadań oświatowych przez jednostki podsektora rządowego w Polsce
3.6. Analiza wykorzystania elementów ewaluacji przez jednostki samorządu terytorialnego stosujące elementy nowoczesnych metod zarządzania finansami

Rozdział 4. Zastosowanie ewaluacji w zakresie zadań oświatowych w planowaniu wydatków publicznych w Polsce

4.1. Założenia metodyczne ewaluacji zadań oświatowych w zakresie szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego
4.2. Ewaluacja zadań oświatowych w zakresie szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego metodą matrycy logicznej
4.3. Zmiany w etapach planowania wydatków budżetowych wprowadzające powiązanie efektów z nakładami
4.4. Cele realizacji zadań oświatowych w zakresie szkół podstawowych oraz mierniki ich realizacji

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków


152 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022