- Włącz komputer
- Uruchom Rewizora GT
- Otwórz książkę
- Oszczędzaj - czas i pieniądze
Rewizor GT to profesjonalny system finansowo-księgowy dla małych i
średnich przedsiębiorstw.
Program stworzony został w oparciu o Ustawę o Rachunkowości. Jest dostosowany do
wymogów Unii Europejskiej, a przeznaczony zarówno dla samodzielnych księgowych, jak i
biur rachunkowych. Jego niewątpliwe zalety to bardzo intuicyjny interfejs użytkownika,
prostota obsługi i pełna gama funkcji potrzebnych do sprawnego prowadzenia księgi
handlowej.
Niniejsza publikacja dedykowana jest zarówno właścicielom małych firm, jak i
księgowym, którzy chcą rozpocząć pracę z Rewizorem GT. Autor - główny księgowy
jednostki budżetowej i wieloletni nauczyciel z dziedziny ekonomii i handlu, poleca
program jako narzędzie, które usprawni i uporządkuje wszelkie kwestie związane z
rachunkowością komputerową. Krok po kroku prowadzi Czytelnika przez poszczególne
zagadnienia związane z pracą z programem.
- Rozpoczęcie pracy z Rewizorem
- Bieżące księgowanie operacji gospodarczych
- Bilans zamknięcia w "starym" programie i bilans otwarcia w Rewizorze
- Rozliczenie okresu sprawozdawczego
- Inwentaryzacja i jej rozliczenie
- Zamknięcie roku
Spis treści:
Zamiast wstępu (5)
1. Rozpoczęcie pracy z Rewizorem (9)
- 1.1. Wprowadzenie podstawowych informacji o firmie (9)
- 1.2. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne i ich dotychczasowe umorzenie
(14)
- 1.3. Konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych oraz ich powiązanie (25)
- 1.4. Kartoteki kontrahentów, pracowników, instytucji (34)
- Kartoteka kontrahentów (34)
- Kartoteka pracowników (35)
- Kartoteki instytucji (36)
- 1.5. Rejestry księgowe (38)
- 1.6. Pozostałe parametry i słowniki Rewizora (42)
2. Bieżące księgowania operacji gospodarczych (47)
- 2.1. Wprowadzenie wybranych danych do bilansu otwarcia dla bieżącej kontroli
poprawności księgowań (47)
- 2.2. Dekretacja i księgowanie dokumentów (56)
- 2.3. Rejestry VAT - ewidencja i rozliczanie podatku (77)
- 2.4. Wprowadzanie rozrachunków i ich rozliczanie (84)
- 2.5. Wykorzystanie zestawień do samokontroli - poprawianie błędów w ewidencji
księgowej (95)
- W jaki sposób zbudować system samokontroli? (95)
- 2.6. Kopie zapasowe - częstotliwość tworzenia, miejsca przechowywania i sposób
wykorzystania (105)
3. Bilans zamknięcia w "starym" programie i bilans otwarcia w Rewizorze
(111)
- 3.1. Definicja bilansu w Rewizorze (111)
- 3.2. Wprowadzenie B.O. na podstawie B.Z. minionego roku (119)
- 3.3. Zatwierdzenie bilansu otwarcia po przyjęciu sprawozdań za rok ubiegły (121)
4. Rozliczenie okresu sprawozdawczego - deklaracje podatkowe i sprawozdania finansowe w
Rewizorze (125)
- 4.1. Tworzenie deklaracji rozliczającej podatek VAT (125)
- 4.2. Definiowanie i obliczenie deklaracji rozliczającej podatek dochodowy od osób
prawnych CIT-2 (140)
- 4.3. Definiowanie rachunku zysków i strat (146)
- 4.4. Tworzenie sprawozdań finansowych za bieżące okresy (149)
- 4.5. Zamknięcie miesiąca - wydruk obowiązkowych zestawień (153)
- 4.6. Storno czarne i czerwone - poprawianie błędów księgowych w zamkniętych
okresach sprawozdawczych. Czystość zapisów księgowych (157)
5. Inwentaryzacja i jej rozliczenie (159)
- 5.1. Dokumentacja inwentaryzacji (159)
- 5.2. Księgowanie niedoborów i nadwyżek (161)
- 5.3. Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych (163)
6. Zamknięcie roku (169)
- 6.1. Odpisy aktualizujące i rezerwy (169)
- 6.2. Księgowania zamykające rok obrotowy (173)
- 6.3. Ustalenie wyniku bilansowego i podatkowego (177)
- 6.4. Utworzenie i wydruk sprawozdań finansowych (182)
- 6.5. Archiwizacja roku obrotowego (184)
- 6.6. Otwieranie nowego roku obrachunkowego (187)
Podsumowanie (191)
192 strony, oprawa miękka + CD-ROM