ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGIE KONKURENCJI W HANDLU DETALICZNYM


SŁAWIŃSKA M. RED. / W WARUNKACH GLOBALIZACJI RYNKU /

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 32.80 Twoja cena  31,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

STRATEGIE KONKURENCJI W HANDLU DETALICZNYM W WARUNKACH GLOBALIZACJI RYNKU


Praca ma charakter studium teoretyczno-empirycznego. W części teoretycznej zostaną wyjaśnione uwarunkowania funkcjonowania współczesnego handlu, ze szczególnym uwzględnieniem procesu globalizacji rynku i jego wpływu na strategie przedsiębiorstw handlowych i wymiary konkurencyjności w sektorze handlu. Przedmiotem rozważań teoretycznych będzie także złożona problematyka konkurencji w ujęciu mikroekonomicznym i metodyka pomiaru przewagi konkurencyjnej. Ponadto w tej części pracy wskazany zostanie schemat analityczny określenia i badania czynników konkurencyjności w handlu detalicznym. Ustalone w drodze dedukcji czynniki konkurencyjności będą poddane weryfikacji w części empirycznej pracy


Spis treści:

Wstęp
1. Globalizacja rynku jako determinanta przemian strukturalnych w sektorze handlu
Przesłanki i przejawy globalizacji rynku
Przemiany strukturalne w handlu detalicznym we współczesnej gospodarce
Strategie internacjonalizacji w handlu detalicznym
Globalizacja rynku a wymiary konkurencyjności w sektorze handlu.

2. Strategie konkurencji - istota i rodzaje
Konkurencyjność i przewaga konkurencyjna a strategia konkurencji
Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Strategia konkurencji jako sposób zapewnienia przewagi konkurencyjnej
Klasyfikacja strategii konkurencji
Metodyka badania wielkości przewagi konkurencyjnej

3. Czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw handlu detalicznego
Schemat analityczny wyznaczenia czynników konkurencyjności
Zasoby i umiejętności
System zarządzania przedsiębiorstwem handlowym
Koncepcja jednostki handlowej
Zasoby ludzkie
Technologie informacyjne
Skala działania
Relacje przedsiębiorstwa handlowego z otoczeniem
Zarządzanie relacjami z klientami
Współpraca z dostawcami
Oddziaływanie na konkurentów
Budowanie więzi ze społecznością lokalną

4. Strategie konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w świetle badań empirycznych
Metodyka badań
Identyfikacja źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego
Analiza strategii konkurencji stosowanych w handlu detalicznym
Ocena wielkości przewagi konkurencyjnej
Identyfikacja źródeł i pomiar przewagi komparatywnej
Identyfikacja przewagi pozycyjnej
Pomiar przewagi wynikowej

5. Wpływ globalizacji na zmiany strategii konkurencji w handlu detalicznym

Zakończenie
Bibliografia


234 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022