FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNYCH GOSPODAREK I PRZEDSIĘBIORSTW ASPEKTY
GLOBALNE REGIONALNE SEKTOROWE
Publikacja zawiera prace doktorantów Wydziału Zarządzania AE w Poznaniu.
Artykuły nawiązują do zagadnień teoretycznych i praktycznych w sposób respektujący
aktualny stan wiedzy ekonomicznej
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. Globalne i makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju
gospodarczego
Łukasz Puślecki
Strategia Lizbońska - konkurencyjność Unii Europejskiej wobec Stanów
Zjednoczonych u progu trzeciego tysiąclecia
Łukasz Molenda
Japońska strategia gospodarcza w obliczu najdłuższej powojennej stagnacji
wzrostu
Jan Stankiewicz
Wykup wspomagany z wykorzystaniem konsorcjów kredytowych na rynkach Europy
Wschodniej
Marek Bańczyk
Możliwości wyceny wartości marki kraju
Mieczysława Cellary
Organizacja i kierunki zmian jednostek sektora finansów publicznych
Dariusz Pukalak
Konkurencyjność biopaliw stałych a polityka gospodarcza państwa
Cynthia Mitei
Wpływ konfliktów na rozwój gospodarczy Kenii w latach dziewięćdziesiątych
Jakub Gazda, Bartosz Godziszewski
Próba identyfikacji tendencji recesyjnych w gospodarce polskiej na podstawie
zmian luki PKB
CZĘŚĆ II. Regionalne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw
Anna Smolińska
Zróżnicowanie nakładów inwestycyjnych na ochronę środowiska przyrodniczego w
przestrzeni Polski
Aleksandra Błaszkiewicz
Problemy pomiaru regionalnego zróżnicowania ubóstwa
Rafał Kasperowicz
Popyt na energię elektryczną w regionie Wielkopolski
Krzysztof Rogala
Badanie zmian organizacyjnych w wybranych przedsiębiorstwach mikroregionu
leszczyńskiego
Artur Zimny
Wpływ inwestycji komunalnych na rozwój społeczno-gospodarczy gmin - diagnoza
aktualnej sytuacji w Wielkopolsce
Marcin Gołembski
Z badań nad czynnikami warunkującymi wykorzystanie czasu pracy
CZĘŚĆ III. Sektorowe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw
Sylwia Konecka
Strategiczny aspekt sieci gospodarczych na przykładzie branży motoryzacyjnej
Michał Mirecki
Wpływ handlu elektronicznego B2B na ograniczenie kosztów działalności
przedsiębiorstw produkcyjnych
Tomasz Woźniak
System przetargów w świetle teorii gier
Bartosz Michał Krysztowski
Nowe uwarunkowania na rynku cukru po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
Piotr Wybieralski
Strategiczne zachowania przedsiębiorstw międzynarodowych w ramach działalności
badawczo-rozwojowej (na przykładzie branży farmaceutycznej)
Radosław Trojanek
Uwarunkowania inwestowania na rynku papierów wartościowych i rynku
nieruchomości
CZĘŚĆ IV. Strategie zachowań przedsiębiorstw oraz ich uwarunkowania
systemowe
Maja Sajdak
Identyfikacja faz kryzysów w wybranych przedsiębiorstwach notowanych na
giełdzie papierów wartościowych w Warszawie
Grzegorz Wojtkowiak
Możliwości zastosowania analizy systemowej w rozwiązywaniu problemów
upadłości
Marek Prus
Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa oraz możliwość jego redukcji
Hanna Trzeciak
Problem oceny efektywności ekonomicznej teatrów dramatycznych
Mirosław Panek
Zwiększanie konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez przenoszenie zakładów
produkcyjnych do krajów o niskich kosztach siły roboczej
Piotr Wiśniewski
Ryzyko działalności gospodarczej a strategie cen transferowych w zakresie
optymalizacji obciążeń podatkowych
Robert Fałkowski
Opodatkowanie dochodów małych i średnich przedsiębiorstw
Małgorzata Panek-Kasińska
Zarządzanie podatkami jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Milena Ratajczak
Produkt w marketingu przemysłowym - różnice między podejściem niemieckim i
anglosaskim
Magdalena Pietrzyńska
Ewolucja usług zdrowotnych wyzwaniem dla marketingu
Natalia Hatalska-Woźniak
Marketing szeptany. Mechanizmy działania niestandardowych form komunikacji
marketingowej
384 strony, B5, oprawa miękka