Public relations odgrywa coraz większą rolę w zarządzaniu
organizacjami.
W ujęciu szerokim, działania PR obejmują zarówno otoczenie wewnętrzne
organizacji, jak i zewnętrzne. Prawidłowo realizowane procesy PR winny być prowadzone
na obu tych płaszczyznach jednocześnie, w sposób systematyczny i zaplanowany. Z
upływem każdego roku rośnie liczba organizacji, które traktują public relations jako
jeden z priorytetowych elementów promocji. Popularność PR wynika z szerokiego spektrum
narzędzi przydatnych w tworzeniu właściwej komunikacji organizacji z otoczeniem.
Niniejsza publikacja jest niezwykle cenna ze względu na bogatą zawartość merytoryczną
stworzoną przez naukowców zajmujących się public relations oraz praktyków PR. Naukowe
"podłoże" i praktyczne doświadczenia będą dla każdego czytelnika
najlepszą "kompozycją" public relations, z której warto skorzystać.
Spis treści:
Wstęp
Janusz Biernat
Kapitał relacji, wartość public relations
Magdalena Daszkiewicz, Paweł Waniowski
Symbole i wyróżniki w procesie kreowania wizerunku kraju
Joanna Delbar
Wykorzystanie działań public relations przed uruchomieniem projektu.,
Kazimierz Dobrzański
Kształtowanie i ocena wizerunku jednostki samorządu terytorialnego.
Wojciech Furman
Propaganda czy public relations? Dwa wybrane przypadki z USA i Polski
Rafał Gizdra
Komunikowanie polityczne w kampanii wyborczej - kierunki zmian w polskiej rzeczywistości
politycznej
Dominika Górska
Metody działań PR w jednostkach samorządu terytorialnego
Grzegorz Hajduk
Skuteczność i efektywność PR
Agnieszka Kasińska-Metryka
Marketing międzywyborczy w praktyce. Sto dni rządu
Kazimierza Marcinkiewicza
Paweł Kocoń, Karolina Lubieniecka-Kocoń
Wizerunek mafii w literaturze Mario Puzo
Maciej Kozakiewicz
Społeczna odpowiedzialność uczelni publicznej a public relations (na przykładzie
Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego)
Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński
Public relations w zarządzaniu sytuacją kryzysową w banku
Krzysztof Marcinowski
Samorządowe public relations w Polsce - doniesienie z badań
Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Uwarunkowania i instrumenty kształtowania wizerunku firmy w lnternecie
Monika Mazurek, Andrzej Piotrowski
Public relations rejonu Kaszub
Bogdan Mróz, Zenon Pokójski
Lobbying organizacji trzeciego sektora
Bogdan Mróz, Katarzyna Urbanek
Etyczne aspekty PR w Polsce w świetle wyników badań empirycznych.
Bogdan Nogalski, Agnieszka Szpitter
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji marketingowej
Jerzy Olędzki
Public relations - gdzie jesteśmy i gdzie idziemy? Mity i fakty
Jacek Rodzinka, Rafał Małek
Wykorzystanie telemarketingu w ubezpieczeniach
Mirosława Skawińska
Zmiana wizerunku służby zdrowia w Polsce - konieczność i potrzeba społeczna
Aleksandra Smyczyńska
Niedyskretny urok grupy. Grupy studenckie a kształtowanie wizerunku uczelni na
przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Justyna Szafraniec
Duży sukces małej Ani, czyli reklamowa kampania wizerunkowa na usługach PR
Aneta Szymańska
Marketingowe PR w zintegrowanej komunikacji
Beata Tarczydło
Marketingowa koncepcja kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa
Dariusz Tworzydło
Wykorzystanie macierzy celów wizerunkowych w analizie i ocenie sytuacji wyjściowej firmy
Jacek Żurawski
Zjawiska społeczno-psychologiczne, wykorzystywane przez public relations w procesie
pozyskiwania akceptacji konsumenta dla produktu odzieżowego
376 stron, oprawa miękka