cena netto + 5% vat.
Polityczny public relations służy kształtowaniu wizerunku partii
politycznych i jej liderów. Stosowany umiejętnie pomaga osiągnąć sukces, przegranych
może wznieść na szczyty władzy, a faworytów pogrążyć. Stosuje go każdy rodzaj
władzy i opozycji, zarówno w rozwiniętych demokracjach, jak i w skostniałych
dyktaturach.
Publikacja ma na celu usystematyzowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej
kształtowania wizerunku w polityce.
Zostały przedstawione okoliczności, które wpłynęły na komercjalizację
życia politycznego, jak i współczesne zagrożenia oraz tendencje rozwoju rynku
politycznego. Dokonano szerokiej analizy metod i technik politycznego PR wykorzystywanych
w walce o zdobycie i utrzymanie władzy.
Polityczny public relations ma pomagać funkcjonować bardziej efektywnie zarówno partiom
politycznym, jak i społeczeństwu, które dzięki systematycznemu oddziaływaniu
podejmuje określone (oczekiwane) decyzje wyborcze.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Determinanty kreowania wizerunku partii politycznych
1.1. Partie polityczne jako organizacje ubiegające się o zaufanie
społeczne
1.2. Demokratyzacja życia politycznego
1.3. Prawo wyborcze jako czynnik rozwoju public relations
1.4. Komercjalizacja życia politycznego jako czynnik rozwoju public
relations
Rozdział 2. Aspekty teoretyczne public relations
2.1. Geneza kreowania opinii publicznej na przestrzeni wieków
2.1.1. Okres starożytności
2.1.2. Okres ery nowożytnej
2.2. Definicje pojęcia „public relations”
2.3. Istota politycznego public relations
2.4. Zasady i cele public relations
2.5. Relacje public relations z dziedzinami pokrewnymi
2.5.1. Public relations a marketing/marketing polityczny
2.5.2. Public relations a reklama/reklama polityczna
2.5.3. Public relations a propaganda
2.5.4. Public relations a dziennikarstwo
Rozdział 3. Wykorzystanie technik i metod public relations przez partie
polityczne
3.1. Zastosowanie mechanizmu public relations w polityce
3.2. Kształtowanie wizerunku partii politycznych i polityków
3.3. Pojęcie image’u polityka
3.4. Specjaliści od kształtowania wizerunku w partiach politycznych
Rozdział 4. Znaczenie etyki w działalności public relations i życiu
politycznym
4.1. Etyka jako fundamentalna zasada kreowania wizerunku
4.2. Etyka w public relations
4.3. Etyka w działalności politycznej
4.3.1. Kodeksy etyki zawodowej osób publicznych
4.3.2. Formy ochrony etyki w życiu publicznym
Rozdział 5. Zagrożenia związane z kreowaniem image’u w polityce
5.1. Populistyczna kreacja wizerunku
5.2. Kontakty z mediami w działalności public relations
5.2.1. Media jako instrument wpływania na opinię publiczną
5.3. Kampania negatywna – czyli stosowanie czarnego PR w polityce
Rozdział 6. Znaczenie i perspektywy wykorzystania public relations w
polityce
6.1. Rola public relations w polityce
6.1.1. Wykorzystanie marki w identyfikacji ugrupowań
politycznych
6.2. Perspektywy kształtowania wizerunku ugrupowań politycznych na
polskiej scenie politycznej
6.3. Internet jako konieczny instrument w kreacji wizerunku ugrupowań
politycznych w XXI wieku
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
199 stron, C5, oprawa miękka