ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 40.70 38,67   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIZERUNEK WARSZAWY W DZIAŁANIACH PROMOCYJNYCH WŁADZ LOKALNYCH


DUDEK-MAŃKOWSKA S. / I ŚWIADOMOŚCI SPOŁECZNEJ

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 40.70 Twoja cena  38,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Badania nad wizerunkami miejsc prowadzone są od lat 70-tych XX w. przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Problematyka dotycząca formowania się wizerunku miasta nadal znajduje się przede wszystkim w obszarze zainteresowań ekonomistów, socjologów, psychologów, specjalistów od zarządzania oraz osób zajmujących się rynkiem środków masowego przekazu.

W pracy wskazano także na znaczące możliwości wykorzystania badań geograficznych w zarządzaniu miastem.

Do zagadnień szczególnej wagi należy zaliczyć kształtowanie wizerunku obszaru oraz efektywne nim zarządzanie. Z punktu widzenia poruszanych zagadnień oraz ze względu na zastosowane podejście metodyczne oceniane opracowanie wkracza w zakres przedmiotowy marketingu terytorialnego (geograficznego). Przekraczanie granic dyscyplin naukowych należy także uznać za atut tej pracy. Geografowie otrzymują interesujące narzędzie badawcze, pozwalające na włączenie się do międzydyscyplinarnych studiów nad współczesnymi problemami społeczno-gospodarczymi.


Spis treści:

Wprowadzenie
Problematyka badań
Cel i zakres badań
Główne problemy badawcze
Metody badawcze
Struktura pracy

Rozdział 1. Koncepcja wizerunku miasta
1.1.Model powstawania wizerunku miasta
1.2.Typy i funkcje wizerunku miasta
1.3.Proces budowania wizerunku miasta przez władze lokalne
1.4.Główne kierunki badań nad wizerunkiem miejsca

Rozdział 2. Wizerunek Warszawy w materiałach promocyjnych władz lokalnych
2.1.Jednostki Urzędu m.st. Warszawy odpowiedzialne za kształtowanie wizerunku miasta
2.2.Kształtowanie wizerunku Warszawy przez władze stolicy
2.3.Promowany wizerunek adresowany do mieszkańców
2.4.Promowany turystyczny wizerunek Warszawy
2.5.Promowany gospodarczy wizerunek Warszawy

Rozdział 3. Ogólna charakterystyka respondentów i ich więzi emocjonalne z Warszawą
3.1.Cechy społeczne i demograficzne respondentów
3.2.Skojarzenia ze słowem "Warszawa"
3.3.Symbole miasta
3.4."Dobre" i "złe" miejsca w mieście
3.5.Więzi emocjonalne z miastem

Rozdział 4. Ocena afektywna wizerunku Warszawy
4.1.Wyobrażenia Warszawy w świadomości mieszkańców stolicy i strefy podmiejskiej
4.2.Wyobrażenia Warszawy w świadomości turystów
4.3.Wyobrażenia Warszawy w świadomości przedsiębiorców

Rozdział 5. Ocena kognitywna wizerunku Warszawy
5.1.Atrakcyjność Warszawy jako miejsca zamieszkania
5.2.Atrakcyjność turystyczna Warszawy
5.3.Atrakcyjność inwestycyjna Warszawy

Rozdział 6. Znajomość działań promocyjnych władz lokalnych przez respondentów

Rozdział 7. Czynniki kształtujące wizerunek Warszawy w świadomości społecznej
7.1.Czynniki kształtujące komponenty wizerunku afektywnego Warszawy
7.2.Czynniki kształtujące komponenty wizerunku kognitywnego Warszawy

Rozdział 8. Promowany wizerunek Warszawy a wizerunek miasta w świadomości społecznej
8.1.Modele relacji między wizerunkiem promowanym miejsca a wizerunkiem postrzeganym
8.2.Promowany wizerunek Warszawy adresowany do mieszkańców a wizerunek miasta postrzegany przez mieszkańców stolicy i strefy podmiejskiej
8.3.Promowany turystyczny wizerunek Warszawy a wizerunek miasta postrzegany przez turystów
8.4.Promowany gospodarczy wizerunek Warszawy a wizerunek miasta postrzegany przez przedsiębiorców

Podsumowanie
Załączniki
Bibliografia
Spis tabel i rycin


254 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022