ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACJE POZARZĄDOWE ZARZĄDZANIE KREOWANIE WIZERUNKU I WSPÓŁPRACA


KOTNIS-GÓRKA E. WYSOCKI M. / Z MEDIAMI W III SEKTORZE

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 40.95 Twoja cena  38,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Trzeci sektor w polskich realiach
  • Pozyskiwanie środków
  • Poszukiwanie najlepszych ludzi
  • Marketing organizacji
  • PR wewnętrzny i zewnętrzny
  • Rola rzecznika prasowego
  • Konferencje prasowe od A do Z
  • Współpraca z mediami

Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego. Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją… innych organizacji pozarządowych.

Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami, wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.


Spis treści:

Wstęp (5)

Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w Polsce (7)
Rozdział 2. Zarządzanie organizacją pozarządową (29)

  • Finanse (31)
  • Aplikowanie o środki zewnętrzne (45)
  • Sponsoring (63)
  • Członkowie organizacji - tworzenie zespołu i kierowanie nim (69)
  • Wolontariat w organizacji pozarządowej (73)

 

Rozdział 3. Wizerunek organizacji pozarządowej (81)

  • Co to jest wizerunek organizacji pozarządowej? (81)
  • Kto nas ocenia? (83)
  • PR wewnętrzny (84)
  • PR zewnętrzny (85)
  • Nazwa, logo, kolory, slogan (88)
  • Wizytówki, papier firmowy i teczki (90)
  • Ulotki, plakaty, foldery, banery (91)
  • Stoisko promocyjne (92)
  • Elektroniczne narzędzia promocji stowarzyszenia (93)

 

Rozdział 4. Współpraca organizacji pozarządowych z mediami (97)

  • Trzeci sektor a media (97)
  • Czy media wspomagają organizacje pozarządowe? (100)
  • Źródła informacji w pracy dziennikarza (103)
  • Współpraca korzystna dla obu stron (104)
  • Kto odpowiada za kontakt z mediami? (105)
  • Rzecznik prasowy w stowarzyszeniu (106)
  • Konferencja prasowa - w blasku reflektorów (118)
  • Jak napisać informację prasową? (139)
  • Co to jest patronat medialny i dlaczego warto o niego zabiegać? (149)
  • PR w sytuacjach kryzysowych (152)

 

Zakończenie (157)
Bibliografia (159)


160 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022