- Trzeci sektor w polskich realiach
- Pozyskiwanie środków
- Poszukiwanie najlepszych ludzi
- Marketing organizacji
- PR wewnętrzny i zewnętrzny
- Rola rzecznika prasowego
- Konferencje prasowe od A do Z
- Współpraca z mediami
Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora
rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego.
Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający
zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do
funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie
przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz
prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach
wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu
społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej
specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją… innych organizacji
pozarządowych.
Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków
na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem
podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami,
wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować
z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz
wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w
trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które
stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.
Spis treści:
Wstęp (5)
Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w Polsce (7)
Rozdział 2. Zarządzanie organizacją pozarządową (29)
- Finanse (31)
- Aplikowanie o środki zewnętrzne (45)
- Sponsoring (63)
- Członkowie organizacji - tworzenie zespołu i kierowanie nim (69)
- Wolontariat w organizacji pozarządowej (73)
Rozdział 3. Wizerunek organizacji pozarządowej (81)
- Co to jest wizerunek organizacji pozarządowej? (81)
- Kto nas ocenia? (83)
- PR wewnętrzny (84)
- PR zewnętrzny (85)
- Nazwa, logo, kolory, slogan (88)
- Wizytówki, papier firmowy i teczki (90)
- Ulotki, plakaty, foldery, banery (91)
- Stoisko promocyjne (92)
- Elektroniczne narzędzia promocji stowarzyszenia (93)
Rozdział 4. Współpraca organizacji pozarządowych z mediami (97)
- Trzeci sektor a media (97)
- Czy media wspomagają organizacje pozarządowe? (100)
- Źródła informacji w pracy dziennikarza (103)
- Współpraca korzystna dla obu stron (104)
- Kto odpowiada za kontakt z mediami? (105)
- Rzecznik prasowy w stowarzyszeniu (106)
- Konferencja prasowa - w blasku reflektorów (118)
- Jak napisać informację prasową? (139)
- Co to jest patronat medialny i dlaczego warto o niego zabiegać? (149)
- PR w sytuacjach kryzysowych (152)
Zakończenie (157)
Bibliografia (159)
160 stron, oprawa miękka