ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PUBLIC RELATIONS W JEDNOSTCE SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO


ADAMUS-MATUSZYŃSKA A. AUSTEN A.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obecnie instytucje publiczne, zwłaszcza jednostki samorządu terytorialnego, chcąc nawiązać prawidłowe relacje z interesariuszami opinii publicznej, kształtować warunki partycypacji społecznej i realizować idee społeczeństwa obywatelskiego, muszą prowadzić działalność public relations.

Autorzy książki – na podstawie własnych badań – przedstawiają diagnozę działalności PR w samorządach terytorialnych, a następnie wskazują, jak należy ją realizować, jakie funkcje i zadania powinna spełniać oraz jakie narzędzia i instrumenty komunikowania się można w tym celu wykorzystywać. Publikacja składa się z części teoretycznej, uwzględniającej specyfikę public relations jednostek samorządu terytorialnego, oraz z części empirycznej, zawierającej raport z przeprowadzonych w tych jednostkach badań. Ostatni rozdział poświęcony jest zagadnieniom etycznym, omawianym zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym.

Recenzowana praca odznacza się wysokimi walorami merytorycznymi i metodycznymi. (...) Problematyka PR należy do ważnych kwestii analizowanych we współczesnym piśmiennictwie nauk o zarządzaniu. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę uznać należy za udaną próbę syntezy tego, co najważniejsze i najbardziej aktualne w zakresie tej problematyki. (...) Autorzy dogłębnie przeanalizowali relacje jednostek samorządu terytorialnego z interesariuszami opinii publicznej, uzupełniając to wynikami badań. Szczególnie cennym jest fakt, że książka została oparta na polskich realiach, z myślą o polskich władzach lokalnych, mając na uwadze praktykę i przyszłość PR w tym obszarze w Polsce. (...) Podsumowując, opiniowany projekt uważam za bardzo interesujący, wręcz nowatorski.

Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski

Publikacja kierowana jest zarówno do pracowników naukowych, wykładowców i studentów studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich na specjalności lub kierunkach: public relations, zarządzania i zarządzania publicznego, jak i do praktyków public relations, zwłaszcza pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Public relations jako funkcja zarządzania przestrzenią publiczną
1.1. Wstęp
1.2. Nieodzowność refleksji filozoficznej w badaniach nad przestrzenią publiczną
1.3. Istota zarządzania publicznego
1.4. Potrzeba budowania wizerunku organizacji publicznej jako historycznie uwarunkowany kierunek rozwoju jednostki samorządu terytorialnego
1.5. Specyfika komunikowania się organizacji publicznych z otoczeniem
1.6. Proces budowania wizerunku instytucji publicznej
1.6.1. Wizerunek – współczesna rola i znaczenie w przestrzeni publicznej
1.6.2. Budowanie wizerunku
1.6.3. Etapy opracowywania programu public relations dla jednostki samorządu terytorialnego
1.7. Podsumowanie. Strategie public relations jednostek samorządu terytorialnego
Pytania
Zalecana literatura

Rozdział 2. Przestrzeń publiczna i jej znaczenie dla funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego
2.1. Wstęp
2.2. Wpływ jednostki samorządu terytorialnego na jakość przestrzeni publicznej
2.3. Przestrzeń medialna a jednostka samorządu terytorialnego
2.4. Public relations samorządu a przestrzeń publiczna
2.5. Podsumowanie
Pytania
Zalecana literatura

Rozdział 3. Public relations w kształtowaniu warunków partycypacji społecznej
3.1. Zadania i funkcje samorządu w realizacji idei społeczeństwa obywatelskiego
3.1.1. Partycypacja społeczna w funkcjonowaniu samorządu lokalnego
3.1.2. Społeczeństwo obywatelskie a samorząd terytorialny
3.1.3. Społeczeństwo obywatelskie jako forma realizowania umowy społecznej
3.1.4. Jednostki samorządu terytorialnego a organizacje i stowarzyszenia pozarządowe: niewiedza, nieufność, niechęć
3.2. Znaczenie samorządu terytorialnego w realizacji zasad demokracji
3.3. Zadania i funkcje jednostek samorządu terytorialnego w realizacji aktywności społeczności lokalnej
3.4. Rola public relations w funkcjonowaniu samorządu terytorialnego
3.4.1. Społeczny ład informacyjny
3.4.2. Public relations jednostki samorządu terytorialnego a partycypacja społeczna
3.4.3. Cele polityki komunikacyjnej
3.4.4. Współpraca z trzecim sektorem
3.4.5. Public relations w procesie podejmowania decyzji jednostki samorządu terytorialnego
3.5. Podsumowanie
Pytania
Zalecana literatura

Rozdział 4. Budowanie relacji jednostki samorządu terytorialnego z interesariuszami
4.1. Wstęp
4.2. Otoczenie organizacji publicznych
4.3. Interesariusze a zarządzanie organizacją publiczną
4.4. Podstawy teorii interesariuszy
4.5. Analiza interesariuszy jako podstawa budowania strategii public relations w jednostce samorządu terytorialnego
4.6. Podsumowanie
Pytania
Zalecana literatura

Rozdział 5. Narzędzia i instrumenty komunikowania się jednostki samorządu terytorialnego w przestrzeni publicznej
5.1. Wstęp
5.2. Ustawa o samorządzie terytorialnym i obowiązek informacji publicznej
5.2.1. Wprowadzenie
5.2.2. Wybrane zagadnienia z ustawy o samorządzie terytorialnym
5.2.3. Ustawa o informacji publicznej
5.2.4. Praktyka komunikowania w jednostkach samorządu terytorialnego
5.3. Narzędzia komunikowania się jednostek samorządu terytorialnego z otoczeniem wewnętrznym
5.3.1. Wewnętrzne public relations
5.3.2. Tożsamość i kultura organizacji
5.3.3. Wewnętrzne public relations – definicje i narzędzia
5.3.4. Specyfika wewnętrznego public relations jednostki samorządu terytorialnego
5.4. Narzędzia komunikowania się jednostek samorządu terytorialnego z otoczeniem zewnętrznym
5.4.1. Wprowadzenie
5.4.2. Narzędzia pierwotne stosowane w programach public relations instytucji samorządowych
5.4.3. Narzędzia wtórne stosowane w programach public relations instytucji samorządowych
5.4.4. Narzędzia public relations zewnętrznego wykorzystywane przez jednostki samorządu terytorialnego
5.5. Podsumowanie
Pytania
Zalecana literatura

Rozdział 6. Wartości etyczne fundamentem demokratycznej tożsamości jednostki samorządu terytorialnego
6.1. Wstęp
6.2. Personalistyczny wymiar społeczeństwa jako podstawa demokracji
6.3. Etyczny wymiar funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego
6.3.1. Etyka jednostki samorządu terytorialnego etyką zawodową
6.3.2. Etyka pracownika jednostki samorządu terytorialnego w świetle obowiązujących regulacji prawnych
6.3.3. Fundamentalne wartości i postawy etyczne pracownika jednostki samorządu terytorialnego
6.3.4. Podstawowe instrumenty kształtowania postaw etycznych pracowników jednostki samorządu terytorialnego
6.4. Aspekty podejmowania decyzji urzędników samorządowych w warunkach demokracji w kontekście zadań społecznej odpowiedzialności
6.4.1. Dylematy włodarzy związane z decyzyjnością w ustroju demokratycznym
6.4.2. Idea dobra wspólnego w przestrzeni działań społecznie odpowiedzialnego samorządu terytorialnego
6.5. Podsumowanie
Pytania
Zalecana literatura

Wnioski i rekomendacje
Załączniki
Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu
Załącznik 2. Aneks
Bibliografia
Słowniczek
Indeks rzeczowy


248 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022