ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIENNIKARZ I DORADCA PUBLIC RELATIONS ASPEKTY ETYCZNE I PRAWNE ZAWODU


PORĘBA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 61.00 Twoja cena  57,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja zawiera charakterystykę zawodu dziennikarza oraz doradcy public relations w kontekście ustalenia granicy między prawem powszechnie a prawem wewnętrznie obowiązującym.

Odnosi się do możliwości uznania dziennikarzy i doradców public relations za zawody wolne oraz zawody zaufania publicznego, porusza również temat zawodów regulowanych. Sporo miejsca poświęca samoregulacji zawodowej.


Spis treści:

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1. Prawo powszechnie obowiązujące a prawo wewnętrznie obowiązujące (w kontekście prawnej regulacji wolnych zawodów zaufania publicznego)

1. Prawo powszechnie obowiązujące a prawo wewnętrznie obowiązujące: ustalenia pojęciowe
2. Cechy szczególne regulacji normatywnej wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego
2.1. Zawody zaufania publicznego a wolne zawody
2.2. Źródła prawa w zakresie zawodów zaufania publicznego i wolnych zawodów – charakterystyka teoretycznoprawna
3. Etyka i odpowiedzialność zawodowa przedstawicieli wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego
3.1. Współczesne pojmowanie etyki zawodowej
3.2. Deontologia zawodów zaufania publicznego

Rozdział 2. Zawody dziennikarza i doradcy public relations a normatywna regulacja wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego w polskim porządku prawnym

1. Szkic historyczny zawodu dziennikarza i organizacji środowiska dziennikarskiego
2. Szkic historyczny zawodu doradcy public relations i organizacji środowiska public relations
3. Normatywna regulacja zawodów dziennikarza i doradcy public relations
3.1. Normatywna regulacja zawodu dziennikarza
3.2. Normatywna regulacja zawodu doradcy public relations
4. Zawody dziennikarza i doradcy public relations jako sui generis zawody zaufania publicznego
5. Wartości i zasady deontologiczne w zawodach dziennikarza i doradcy public relations
5.1. Deontologia zawodu dziennikarza
5.2. Deontologia zawodu doradcy public relations
6. Etyka mediów a etyka dziennikarska
7. Etyka biznesu a etyka public relations

Rozdział 3. Odpowiedzialność zawodowa i prawna dziennikarza

1. Ogólne zasady odpowiedzialności zawodowej dziennikarza
2. Odpowiedzialność karna dziennikarza
3. Odpowiedzialność cywilna dziennikarza
4. Podstawowe standardy w dziedzinie mediów masowych (w świetle uchwał Komitetu Ministrów Rady Europy oraz wybranego orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w zakresie swobody wypowiedzi)

Rozdział 4. Odpowiedzialność zawodowa i prawna doradcy public relations

1. Ogólne zasady odpowiedzialności zawodowej doradcy public relations
2. Odpowiedzialność karna doradcy public relations
3. Odpowiedzialność cywilna doradcy public relations
4. Model odpowiedzialności prawnej doradcy public relations (perspektywa teoretycznoprawna)

Rozdział 5. Zawód dziennikarza oraz doradcy public relations w świetle badań socjologicznych oraz ekonomiki mediów

1. Wyniki badań opinii publicznej dotyczące postrzegania zawodu dziennikarza oraz wybranych zawodów zaufania publicznego
2. Ekonomika mediów a zawód dziennikarza oraz doradcy public relations

Uwagi końcowe

Bibliografia

Wykaz źródeł

Wykaz aktów normatywnych
Źródła prawa międzynarodowego
Źródła prawa krajowego powszechnie obowiązującego
Źródła prawa wewnętrznie obowiązującego
Źródła międzynarodowe
Źródła polskie
Kodeksy amerykańskie
Orzecznictwo
Orzecznictwo polskich sądów i Trybunałów
Orzecznictwo Sądu Najwyższego
Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego RP
Orzecznictwo sądów rejonowych
Orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu
Źródła internetowe
Inne


272 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022