ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.90 34,11   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBSZARY WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - SFERA BIOLOGICZNA I ŚRODOWISKOWA


APANEL D. JAWORSKA A.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 35.90 Twoja cena  34,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obszary wykluczenia społecznego - sfera biologiczna i środowiskowa


Oddana do rąk Czytelnika książka stanowi wieloaspektowe opracowanie dotyczące zagadnień wykluczenia społecznego.

Poruszane w tej pracy obszary wykluczenia obejmują problematykę ekskluzji społecznej dzieci i młodzieży oraz osób niepełnosprawnych. Jednym ze spójników wszystkich siedmiu wyodrębnionych w książce rozdziałów jest problematyka kształcenia i wychowania, stanowiąca w przypadku wadliwości tych oddziaływań czynnik marginalizujący bądź też (jak w przypadku osób niepełnosprawnych) element skutecznych działań inkluzyjnych.

Ze Wstępu.


Wstęp Danuta Apanel, Anetta Jaworska

Rozdział I Anetta Jaworska Wykluczenie społeczne i marginalizacja - konceptualizacja zagadnień
Wprowadzenie
1.1. Wymiary wykluczenia społecznego
1.2. Teoretyczne koncepcje wykluczenia społecznego (social exclusiori), marginalności (marginality), marginalizacji (marginalizatioń)
i dyskryminacji (discriminatiori)
1.2.1. Wykluczenie społeczne
1.2.2. Marginalizacja
1.2.3. Marginalność
1.2.4. Dyskryminacja
1.2.5. Wykluczenie społeczne i marginalizacja - wspólne ujęcia definicyjne
1.3. Elementy wykluczenia społecznego dzieci i młodzieży
1.4. Obszary wykluczenia społecznego
1.5. Przyczyny wykluczenia społecznego
1.6. Skutki wykluczenia społecznego
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział II Danuta Apanel Wykluczenie społeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną - relacje społeczne - treść, jakość, aspekty tolerancji
Wprowadzenie
2.1. Rodzicielstwo i dzieciństwo - problemy akceptacji dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i postaw rodzicielskich
2.2. Człowiek niepełnosprawny intelektualnie w relacjach i opiniach społecznych
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział III Anetta Jaworska, Tomasz Otoka Wykluczenie społeczne osób niepełnosprawnych - edukacja akademicka jako wartość inkluzyjna
Wprowadzenie
3.1. Pojęcie i kryteria niepełnosprawności
3.2. Niedoskonałość rozwiązań systemowych jako czynnik ekskluzyjny.
3.3. Edukacja akademicka wobec problemów osób niepełnosprawnych..
3.4. Funkcjonowanie na uczelni wyższej osoby niepełnosprawnej
3.5. Wsparcie społeczne jako istotny czynnik integracji osób niepełnosprawnych
3.5.1. Wsparcie społeczne, jako istotny czynnik integracji niepełnosprawnych studentów
3.5.2. Programy pomocy specjalnej dla studentów niepełnosprawnych
3.5.3. Wsparcie uczelni wyższych wobec studentów niewidomych i słabowidzących jako działania inkluzyjne
3.5.4. Formy pomocy specjalnej dla studentów niepełnosprawnych Akademii Pomorskiej w Słupsku
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział IV Ewa Piotrów Wykluczenie społeczne młodzieży społecznie niedostosowanej - możliwości integracji
Wprowadzenie
4.1. Uwarunkowania zjawiska wykluczenia społecznego młodzieży niedostosowanej społecznie
4.2. Działania inkluzyjne podejmowane wobec młodzieży niedostosowanej społecznie
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział V Iwona Gumowska, Beata Pankowska-Lier Wykluczenie społeczne dzieci z rodzin dysfunkcyjnych -rodziny zastępcze w Niemczech jako forma działań inkluzyjnych
Wprowadzenie
5.1. Rodziny zagrożone marginalizacją i ich dzieci
5.2. Formy kompensacji nieprawidłowej opieki i wychowania w rodzinie
5.3. Niemieckie regulacje prawne dotyczące pomocy rodzinie i dzieciom
5.4. Niemieckie regulacje prawne dotyczące rodzin zastępczych
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział VI Iwona Gumowska Funkcjonowanie wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego w szkole
w opiniach ich opiekunów instytucjonalnych

Wprowadzenie
6.1. Funkcjonowanie szkolne wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego
6.2. Funkcjonowanie szkolne wychowanków placówek socjalizacyjnych i jego przyczyny w opiniach opiekunów instytucjonalnych
6.3. Ocena roli ucznia placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego
6.4. Ocena roli kolegi wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego
6.5. Ocena roli członka społeczności szkolnej wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział VII Danuta Apanel Wykluczenie społeczne dzieci osamotnionych - Domy dla Dzieci w Ustce i Słupsku jako forma inkluzji społecznej
Wprowadzenie
7.1. Podstawa prawna funkcjonowania Domów dla Dzieci w Ustce i Słupsku
7.2. Struktura, zadania i cele Domów dla Dzieci w powiecie słupskim
7.3. Analiza mocnych stron i potrzeb dziecka
7.4. Analiza mocnych stron i potrzeb rodziny naturalnej dziecka
7.4.1. Analiza przyczyn kryzysu - Dlaczego tu jesteś?
Zakończenie
Bibliografia


236 stron, Format: 14.5x20.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022