Młodzi nabywcy na e-zakupach
Osoby z badanego segmentu „młodych dorosłych” (18-29 lat) stanowią dziś 18%
polskiego społeczeństwa. Jest to pierwsze pokolenie Polaków, które całe swoje
dorosłe życie spędziło w gospodarce rynkowej. Co również istotne, Internet był
obecny w ich życiu przez cały okres dorastania i stał się naturalnym elementem
rzeczywistości. Dla nich środowisko Internetu jest miejscem rozrywki, zdobywania wiedzy,
spotkań i dokonywania zakupów. Poznanie ich potrzeb i sposobów postępowania może być
istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sprzedawców. Jest wysoce
prawdopodobne, że przyszłe pokolenia będą w swoich zachowaniach podobne do obecnego
segmentu „młodych dorosłych”.
Lektura książki pozwoli odpowiedzieć m.in. na następujące pytania dotyczące
zachowań nabywczych osób w wieku 18-29 lat:
1. Dlaczego i w jakich miejscach kupują w Internecie?
2. Jakie czynniki wpływają na wybór konkretnego sprzedawcy?
3. Jak oceniają bezpieczeństwo zakupów internetowych i jak starają się
minimalizować ewentualne ryzyko?
4. Jakie są główne źródła informacji o produktach sprzedawanych w Internecie?
5. Jak sprzedawcy internetowi mogą poprawić swoją wiarygodność?
6. Dlaczego część młodych nabywców nie kupuje w Internecie lub przerywa zakupy?
7. Czy młodzi nabywcy są zadowoleni z zakupów internetowych?
8. Jakie są główne powody niezadowolenia z zakupów internetowych i jakie kroki
podejmują by poprawić swoje samopoczucie?
9. Co sprawia że nabywcy mają swoje ulubione sklepy internetowe do których
wracają?
10. Jakie czynniki mogłyby spowodować częstsze zakupy w Internecie?
Autorzy są przekonani, że wskazane w książce źródła konkurencyjności, jako
oparte na reprezentatywnych badaniach i analizie krajowej i światowej literatury,
stanowią rzeczywiste, możliwe do praktycznego zastosowania sposoby wzmacniania pozycji
konkurencyjnej firm działających w Internecie. Przedstawiona analiza powinna ułatwić
menedżerom kształtowanie oferty oraz komunikacji marketingowej, co pozytywnie wpłynie
na poprawę pozycji konkurencyjnej ich sklepów internetowych.
Wstęp
Rozdział 1. Uwarunkowania zachowań nabywców w procesie zakupu
1.1. Potrzeby w teorii zachowań konsumenckich
1.2. Realizacja potrzeb klientów poprzez nabywanie produktów
1.3. Segmentacja rynku jako odpowiedź na potrzeby nabywców
1.4. Satysfakcja nabywców i jej wpływ na lojalność klientów
1.5. Znaczenie rekomendacji konsumenckich w procesie zakupów
Rozdział 2. Rozwój i wykorzystanie Internetu w Polsce
2.1. Istota Internetu
2.2. Rodzaje i wykorzystanie usług internetowych
2.3. Marketing internetowy
2.4. Handel internetowy
2.5. Specyfika procesu zakupu w Internecie
2.6. Czynniki kształtowania pozycji konkurencyjnej sprzedawców w Internecie
Rozdział 3. Charakterystyka segmentu "młodzi dorośli" w Polsce
3.1. Trendy w konsumpcji gospodarstw domowych
3.2. Przyczyny wyodrębniania segmentu rynku "młodzi dorośli"
3.3. Charakterystyka segmentu "młodzi dorośli" na podstawie źródeł
wtórnych
3.3.1. Charakterystyka demograficzna i społeczno-ekonomiczna badanego segmentu
3.3.2. Charakterystyka socjologiczna badanego segmentu
3.4. Charakterystyka badanego segmentu na podstawie źródła pierwotnego
- wyniki badania własnego
Rozdział 4. Wykorzystanie Internetu przez segment "młodych dorosłych"
4.1. Częstotliwość korzystania z Internetu
4.2. Urządzenia wykorzystywane do korzystania z Internetu
4.3. Postrzeganie Internetu przez młodych użytkowników
4.4. Korzystanie z usług internetowych
Rozdział 5. Analiza internetowych zakupów "młodych dorosłych"
5.1. Częstotliwość dokonywania zakupów
5.2. Doświadczenie w zakupach internetowych
5.3. Główne powody dokonywania zakupów przez Internet
5.4. Miejsca dokonywania zakupów poszczególnych dóbr i usług
5.5. Preferowane sposoby dokonywania zakupów w Internecie
Rozdział 6. Bezpieczeństwo dokonywania zakupów w Internecie w opinii
"młodych dorosłych"
6.1. Znaczenie bezpieczeństwa w zakupach internetowych
6.2. Ocena bezpieczeństwa przez osoby dokonujące i niedokonujące zakupów w Internecie
6.3. Wykorzystanie źródeł informacji w celu zmiejszenia poczucia ryzyka
Rozdział 7. Bariery ograniczające dokonywanie zakupu "młodych
dorosłych" w Internecie
7.1. Przyczyny niedokonywania zakupów przez Internet
7.2. Przyczyny niepodjęcia decyzji o zakupie w Internecie w przypadku wybranych dóbr
konkumpcyjnych
7.3. Powody przerwania procesu zakupu przez Internet
Rozdział 8. Satysfakcja "młodych dorosłych" z zakupów dokonywanych
przez Internet
8.1. Problem nieudanych zakupów w Internecie
8.2. Przyczyny braku satysfakcji z zakupu
8.3. Reakcje nieusatysfakcjonowanych konkumentów
Rozdział 9. Detrminanty konkurencyjności firm sprzedających w Internecie na
podstawie analizy opinii "młodych dorosłych"
9.1. Czynniki wpływające na wybór konkretnego sprzedawcy w Internecie
9.2. Opinie o produktach znanych marek sprzedawanych przez Internet
9.3. Czynniki podnoszące wiarygodność sprzedawcy internetowego
9.4. Czynniki tworzące lojalność w stosunku do sklepów internetowych
Rozdział 10. Kierunki rozwoju sprzedaży internetowej na rynku "młodych
dorosłych"
10.1. Podejście przedsiębiorstw do kształtowania przewagi konkurencyjnej
10.2. Oczekiwania "młodych dorosłych" w stosunku do oferty sklepów
internetowych
10.3. Wybrane aspekty budowania przewagi konkurencyjnej przez sklepy internetowe
10.4. Wnioski dla firm
Bbliografia
272 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka