ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 65.80 62,51   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI HANDLOWYMI


FORYŚ I. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 65.80 Twoja cena  62,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie nieruchomościami handlowymi


Fachowy poradnik dotyczący zarządzania m.in.centrami handlowymi.

Znani praktycy zawarli w książce niezbędne informacje konieczne do efektywnego zarządzania obiektami handlowymi. Ponadto zwracają uwagę na współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, ich roli w przestrzeni miejskiej, a także kreowania nowych przestrzeni publicznych. Autorzy podają przykłady ze świata oraz dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi zdobytymi w kraju i za granicą.

Książka ma charakter praktyczny, a zarazem inspiruje i poszerza fachową wiedzę specjalistów zarządzających obiektami handlowymi. Istotną wartość książki stanowią wzory umów najmu i zarządzania obiektami handlowymi oraz przykłady dokumentów technicznych

Autorzy książki omawiają współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, akcentując konieczność wprowadzania w nich zmian - modernizacji i rewitalizacji - w celu dostosowania do otoczenia rynkowego, nowych funkcji oraz coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb i oczekiwań klientów. W procesach tych ważną rolę pełnią zarządcy specjalizujący się w obsłudze nieruchomości handlowych.

Skuteczność zarządzania obiektem handlowym zależy od tego, jakie uprawnienia i możliwości daje zarządcy umowa najmu. Kształtuje ona relacje pomiędzy najemcami a wynajmującym, a równocześnie określa wartość nieruchomości. Autorzy zwracają szczególną uwagę na precyzyjne opracowanie zapisów umów w trakcie ich negocjacji. Omawiają także działania marketingowe, które wzmacniają pozycję rynkową nieruchomości handlowej, a tym samym podnoszą jej wartość.


Wstęp

Rozdział 1
Otoczenie społeczno-gospodarcze polskiego handlu
1.1. Koniunktura gospodarcza a kondycja handlu
1.1.1. Rynek nieruchomości handlowych w Polsce
1.1.2. Otoczenie gospodarcze rynku nieruchomości handlowych
1.1.3. Stan rynku nieruchomości handlowych w Polsce
1.2. Globalizacja handlu
1.2.1. Globalizacja konsumpcji
1.2.2. Nieruchomości handlowe w dobie globalizacji
1.3. Zachowania konsumentów
1.3.1. Determinanty zachowań
1.3.2. Współczesne profile kupujących
1.3.3. Segmentacja klientów obiektów handlowych
1.3.4. Nauka o kupowaniu - badania behawioralne klientów sklepów

Rozdział 2
Obiekt handlowy w przestrzeni miejskiej
2.1. Cykl życia obiektów handlowych
2.1.1. Cykl życia nieruchomości a cykl inwestycyjny
2.1.2. Zużycie obiektów handlowych
2.1.3. Rewitalizacja - przywracanie do życia obiektów handlowych
2.2. Klasyfikacja obiektów handlowych
2.2.1. Kryteria klasyfikacji obiektów handlowych
2.2.2. Cztery generacje centrów handlowych
2.2.3. Convenience story - uzupełnienie powierzchni handlowej
2.2.4. E-commerce - zagrożenie dla centrów handlowych?
2.3. Nowe oblicze obiektów handlowych
2.3.1. Wyzwania architektoniczne nowoczesnych obiektów handlowych
2.3.2. Oceny jakości budynków handlowych
2.4. Facility Management w obiektach handlowych
2.4.1. Wprowadzenie
2.4.2. Nowe podejście do zarządzania obiektami wielkopowierzchniowymi w świetle europejskiej normy Facility Management
2.4.3. Norma Facility Management a zarządzanie obiektami wielkopowierzchniowymi

Rozdział 3
Pozycja rynkowa nieruchomości handlowej - kreowanie wartości poprzez najem
3.1. Wartość rynkowa nieruchomości handlowej
3.1.1. Wartość nieruchomości handlowej
3.1.2. Podejścia do szacowania wartości rynkowej nieruchomości handlowej
3.1.3. Cechy nieruchomości handlowej wpływające na jej wartość
3.2. Marketing jako element zarządzania obiektem handlowym
3.2.1. Wprowadzenie do zagadnień marketingowych
3.2.2. Rola marketingu w pozycjonowaniu obiektu handlowego
3.2.3. Zachowania konsumentów a sukces rynkowy obiektu handlowego
3.2.4. Badania marketingowe w praktyce zarządzania obiektem handlowym
3.2.5. Reklama w promocji nieruchomości handlowych
3.3. Umowa najmu jako główny kreator wartości nieruchomości
3.3.1. Wprowadzenie
3.3.2. Instytucja najmu i jej znaczenie
3.3.3. Elementy umowy najmu w obiektach handlowych
3.3.4. Czynsz jako istotny element handlowy w umowie najmu
3.3.5. Czynności "techniczne" prowadzące do zawarcia umowy i zarządzania najmem
3.4. Windykacja, negocjacje i mediacje w obszarze zarządzania nieruchomościami komercyjnymi
3.4.1. Windykacja przedsądowa
3.4.2. Windykacja sądowa
3.4.3. Negocjacje w biznesie
3.4.4. Mediacje

Rozdział 4
Zarządzanie operacyjne nieruchomością handlową
4.1. Zarządzanie przychodami i kosztami
4.1.1. Przychody w nieruchomości handlowej
4.1.2. Zarządzanie kosztami nieruchomości handlowej
4.1.3. Budżety nieruchomości handlowej
4.2. Komercjalizacja obiektów handlowych
4.2.1. Format obiektu handlowego a wybór najemców
4.2.2. Przykłady komercjalizacji obiektów handlowych
4.3. Specyfika zarządzania nieruchomościami sieci handlowych
4.3.1. Wprowadzenie
4.3.2. Charakterystyka nieruchomości sieci handlowych
4.3.3. Sposoby zarządzania nieruchomością przez sieci handlowe
4.3.4. Obiekty handlowe "skrojone na miarę" - rola wynajmującego nieruchomość dla sieci handlowej
4.4. Ubezpieczenia najemcy, wynajmującego oraz zarządcy nieruchomości

Rozdział 5
Zarządzanie techniczne obiektem handlowym
5.1. Przedmiot zarządzania technicznego
5.2. Dokumentacja niezbędna do oceny nieruchomości
5.3. Pomiar powierzchni i kubatury
5.3.1. Wykonanie pomiarów powierzchni a przepisy podatkowe
5.3.2. Znaczenie prawidłowego określenia kubatury
5.4. Załączniki techniczne do umowy najmu
5.5. Zarządzanie techniczne a budżet operacyjny obiektu handlowego
5.5.1. Działki gruntu
5.5.2. Naniesienia - budynki, budowle, obiekty małej architektury i obiekty liniowe
5.6. Książka obiektu budowlanego
5.6.1. Procedura prowadzenia KOB
5.6.2. Kontrole a przeglądy
5.6.3. Uzasadnienie działań w odniesieniu do stanu technicznego w przypadku likwidacji szkód
5.6.4. Sporządzanie zestawień niezbędnych do tworzenia budżetu operacyjnego rocznego
5.7. Bezpieczeństwo pożarowe obiektu
5.7.1. Oznakowania potwierdzające warunki, jakie spełniają przegrody ogniowe - ściany, stropy, drzwi i bramy ppoż
5.7.2. System zarządzania budynkiem - BMS
5.7.3. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego
5.7.4. Ewakuacja
5.8. Media w obiekcie handlowym
5.8.1. Energia cieplna - oszczędności
5.8.2. Energia elektryczna - oszczędności
5.8.3. Woda i ścieki - oszczędności
5.8.4. Ochrona środowiska

Aneks
Wybrane wzory dokumentów związanych z zarządzaniem nieruchomościami handlowymi
1. Umowa współpracy w zakresie zarządzania nieruchomością
2. Umowa najmu
3. Szablon inwentaryzacyjny dokumentacji
4. Porozumienie dotyczące zasad rozliczania energii cieplnej na najemców
5. Rozliczenie energii cieplnej
6. Załącznik techniczny do umowy najmu
7. Kryteria oceny i klasyfikacji stanu technicznego elementów budynku
8. Matryca kosztów stałych

Bibliografia
Informacje o Autorach


352 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022