ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 60.50 57,48   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMERCJALIZACJA INNOWACJI ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI I FINANSOWANIE


BOLEK M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 60.50 Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komercjalizacja innowacji

Zarządzanie projektami i finansowanie


W prezentowanej książce autorzy przedstawiają problemy związane z innowacjami w obszarze prac badawczo-rozwojowych, wdrożeniami i komercjalizacją w kontekście zarządzania projektami, finansowania i oceny efektów tych działań.

Wdrożenia i komercjalizacja wymagają finansowania tak jak nauka, która w rozwiniętych gospodarkach finansowana jest częściowo przez biznes, który kupuje innowacyjne rozwiązania albo wspólnie z uczelniami tworzy je w ramach projektów naukowych na zamówienie.

Wdrożenia i komercjalizacja to projekty, które zarządzane zgodnie z adekwatną metodologią mogą zakończyć się sukcesem. Finansowanie prac B+R, wdrożeń, komercjalizacji, a następnie ocena ich efektywności stanowią dopełnienie opisywanego procesu.

Książka skierowana jest do studentów kierunków inżynierskich i związanych z naukami naturalnymi oraz ekonomistów, poza tym wynalazców, pracowników naukowych i przedsiębiorców, a więc wszystkich tych, którzy zajmują się projektami badawczo rozwojowymi, wdrożeniami i komercjalizacją, stanowiącymi komplementarne elementy procesu transferu wiedzy i technologii.


Wstęp

1. Wdrożenie jako transfer wiedzy w kontekście komercjalizacji innowacji
1.1. Pojęcie i wdrażanie innowacji
1.2. Etapy i sposoby wdrażania innowacji
1.3. Źródła innowacji
1.4. Przedsiębiorstwa wdrażające innowacje
1.5. Przyczyny realizacji projektów wdrożeniowych
1.6. Transfer wiedzy w kontekście komercjalizacji
1.7. Modele komercjalizacji innowacji
1.8. Modele wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów
1.9. Typy innowacyjnych przedsiębiorstw i ich przykłady
1.9.1. 3M
1.9.2. Microsoft
1.9.3. Toyota Motor Corporation
1.9.4. Deloitte

2. Zarządzanie projektami
2.1. Projekty wdrożenia i komercjalizacji
2.2. Obszary zarządzania projektami
2.3. Fazy w projekcie
2.4. Faza uruchomienia projektu
2.5. Planowanie projektu
2.6. Optymalizacja w projekcie
2.6.1. Metoda ścieżki krytycznej
2.6.2. Metoda Gantta
2.7. Realizacja i kontrola w projekcie
2.8. Zarządzanie wartością zarobioną - przykład
2.9. Zmiany i zakończenie projektu
2.10. Menedżer projektu i zespół projektowy
2.11. Zarządzanie jakością w projekcie
2.12. Zarządzanie ryzykiem w projekcie

3. Finansowanie projektów wdrożeniowych
3.1. Finansowanie projektów na rynku kapitałowym
3.2. Tradycyjne źródła finansowania projektów
3.2.1. Kredyt bankowy
3.2.2. Emisja obligacji i akcji
3.3. Fundusze venture capital
3.4. Leasing
3.5. Fundusze europejskie
3.5.1. Historia związana z funduszami UE
3.5.2. Rodzaje funduszy UE
3.5.3. Przygotowanie wniosku o dotacje

4. Pomiar efektów realizowanych projektów
4.1. Efekty realizacji projektu
4.2 Analiza pozycji finansowej
4.3. Finansowa analiza wskaźnikowa
4.4. Metody oceny projektów inwestycyjnych

Zakończenie

Literatura

Spis rysunków

Spis tabel


256 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022