ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 65.80 62,51   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZROZUMIEĆ PORTERA JAK STWORZYĆ DOBRĄ STRATEGIĘ I ZDOBYĆ PRZEWAGĘ


MAGRETTA J.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 65.80 Twoja cena  62,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zrozumieć Michaela Portera

Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną


Zrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i strategii.

Książka ta, napisana przez Joan Magrettę, wieloletnią redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, przeznaczona jest nie dla teoretyków, lecz przede wszystkim dla praktyków.

Znajduje się w niej również wywiad z Porterem. Dowiedz się, co myśli on obecnie na temat pytań i problemów pojawiających się w każdej organizacji, od najbardziej powszechnych błędów w dziedzinie strategii po znajdowanie obszarów efektywnego rozwoju, radzenie sobie z zakłóceniami na rynku, tworzenie nowych modeli biznesowych i konkurowanie na skalę globalną.

Koncepcje Portera nigdy nie były tak aktualne jak dziś. Poznaj ich najważniejsze elementy, a zrozumiesz, jak można zyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną przez całe dziesięciolecia i dlaczego dobra strategia jest w czasach pełnych zawirowań i niepewności jeszcze ważniejsza.

KWINTESENCJA NAJISTOTNIEJSZYCH IDEI BIZNESOWYCH NASZYCH CZASÓW

Przełomowe idee Michaela Portera dotyczące konkurowania i strategii rozwijają się od prawie trzech dekad i są obecne w olbrzymiej liczbie publikacji. Każdy menedżer potrafi nazwać poszczególne obszary swojej pracy, takie jak tworzenie przewagi konkurencyjnej, łańcuch wartości czy pięć sił, lecz nikt, nawet sam Porter, nie zebrał tego w jedną całość.
Czyni to ta przejrzysta i zwięzła książka.

Została ona napisana w ścisłej współpracy z Porterem przez Joan Magrettę, redaktorkę „Harvard Business Review”, i zawiera streszczenie jego idei przedstawione w przyjazny dla czytelnika sposób. Ponadto oferuje ona bezcenną syntezę koncepcji Portera, wyjaśniając, jak są one ze sobą powiązane i, co najważniejsze, jak mogą być zastosowane w praktyce przez menedżerów.

Współczesne koncepcje dotyczące konkurowania i strategii mają swoje źródło w pracach Portera. Są one powszechnie wykorzystywane przez menedżerów na całym świecie. Jednak, jak pisze Magretta, są one również często mylnie rozumiane i niewłaściwie stosowane. Bogate doświadczenie biznesowe Magretty pozwoliło jej zidentyfikować najczęściej występujące błędy, w tym głęboko zakorzeniony i niebezpieczny pogląd, że w konkurowaniu chodzi o to, by być najlepszym. Zrozum Portera, a będziesz wiedział, dlaczego konkurowanie, by być najlepszym, w nieunikniony sposób rozpoczyna drogę do upadku.


Joan Magretta współpracuje z Michaelem Porterem od prawie dwóch dekad. Obecnie jest starszym partnerem w Institute for Strategy and Competitiveness w Harvard Business School. Wcześniej była partnerem w Bain & Co oraz redaktorem „Harvard Business Review”. Jest laureatką nagrody McKinseya oraz autorką książki What Management Is uznanej za nr 1 roku przez „The Economist”.


Podziękowania

Wstęp

CZĘŚĆ I Czym jest konkurencja?

Rozdział 1. Konkurencja: właściwe nastawienie umysłu
Rozdział 2. Pięć sił: konkurowanie o zyski
Rozdział 3. Przewaga konkurencyjna: łańcuch wartości, rachunek zysków i strat

CZĘŚĆ II Czym jest strategia?

Rozdział 4. Kreowanie wartości: jądro
Rozdział 5. Kompromis: fundament
Rozdział 6. Dopasowanie: wzmacniacz
Rozdział 7. Kontynuacja: katalizator

Epilog. Krótka lista sugestii

Często zadawane pytania: Wywiad z Michaelem Porterem

Słownik Portera: kluczowe koncepcje


Źródła

Indeks

O autorce


220 stron, Format: 15.8x23.3cm, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022