ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FUNDUSZE EUROPEJSKIE W TEORII I PRAKTYCE


SIKORA-GACA M. - EDUKACJA GOSPODARKA KULTURA SPOŁECZEŃSTWO

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 57.20 Twoja cena  54,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Fundusze europejskie w teorii i praktyce

Edukacja, gospodarka, kultura, społeczeństwo


Fundusze europejskie należą do zagadnień interdyscyplinarnych. Posiadają wymiar teoretyczny i praktyczny. Pierwszy, choć dyskusyjny, wydaje się niezbędny w celu uregulowania procedur związanych z rozdziałem środków pochodzących z dotacji. Drugi, ściśle indywidualny, tyczy się konkretnych rozwiązań i przykładowych projektów.

Niniejsza monografia ma na celu usystematyzowanie doświadczeń wynikających z praktycznie już w Polsce zrealizowanej perspektywy finansowej 2007-2013.

Jest też cenną wskazówką dla wszystkich potencjalnych wnioskodawców, którzy w kolejnym okresie programowania – 2014-2020 zamierzają ubiegać się o dotacje UE.

Najniższa w skali kraju efektywność w pozyskiwaniu funduszy europejskich cechuje województwa warmińskomazurskie, lubelskie, świętokrzyskie i zachodniopomorskie. W tych regionach liczba złożonych wniosków jest zdecydowanie niewielka w porównaniu np. z województwem mazowieckim, wielkopolskim czy pomorskim. Zawartość niniejszej monografii zawiera zarówno teoretyczne, jak i praktyczne wskazówki dotyczące aplikowania. Jest ona kierowana do podmiotów charakteryzujących się niewielką liczbą złożonych wniosków i słabą skutecznością wnioskowania. Problemy te przekładają się bowiem na niską wartość wsparcia skierowaną w regiony, do mieszkańców czy przedsiębiorstw.

Wraz z końcem 2013 roku nastąpi podsumowanie realizowanej jeszcze perspektywy finansowej. Wstępne analizy, prowadzone przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego pokazują, że odsetek wnioskodawców i beneficjentów z roku na rok wzrasta. Niepokojący jest natomiast fakt, iż świadomość możliwości, jakie dają fundusze europejskie nie osiągnęła jeszcze zadowalającego poziomu. Istotne jest zatem, aby w perspektywie finansowej 2014-2020 zwiększyć zakres kampanii informacyjnych i publikacji propagujących ideę funduszy europejskich.

Tematyka funduszy europejskich, zarówno w teorii, jak i praktyce jest zagadnieniem istotnym, szczególnie z uwagi na rozpoczynającą się 1 stycznia 2014 kolejną perspektywę finansową. Wspólny interes narodowy całego społeczeństwa tkwi bowiem w tym, aby do 31 grudnia 2020 roku liczba podpisanych umów o dofinansowanie wyczerpała alokację przewidzianą dla Polski.


Wstęp

Rozdział 1. FUNDUSZE EUROPEJSKIE W TEORII I PRAKTYCE. ZNACZENIE PERSPEKTYWY FINANSOWEJ 2007-2013 I 2014-2020 DLA POLSKI
Małgorzata Sikora-Gaca

1.1. Wprowadzenie
1.2. Fundusze europejskie w teorii
1.2.1. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
1.2.2. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1.2.3. Program Operacyjny Kapitał Ludzki
1.2.4. Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
1.3. Fundusze europejskie w praktyce
1.3.1. Wniosek o dofinansowanie
1.3.2. Załączniki do wniosku
1.3.3. Dokumenty niezbędne do podpisania umowy o dofinansowanie
1.3.4. Wniosek beneficjenta o płatność
1.4. Znaczenie perspektywy finansowej 2014-2020 dla Polski
1.5. Podsumowanie

Rozdział 2. ROLA FUNDUSZY STRUKTURALNYCH W KSZTAŁTOWANIU POLITYKI REGIONALNEJ UNII EUROPEJSKIEJ W LATACH 2007-2013
Justyna Wiśniewska
2.1. Wprowadzenie
2.2. Fundusze strukturalne w latach 2007-2013
2.2.1. Pojęcie i funkcje funduszy strukturalnych
2.2.2. Rodzaje funduszy strukturalnych
2.2.3. Finansowanie funduszy strukturalnych z budżetu UE
2.3. Polityka regionalna w latach 2007-2013
2.3.1. Zasady polityki regionalnej
2.3.2. Cele polityki regionalnej
2.3.3. Pojęcie i znaczenie NUTS
2.4. Fundusze strukturalne w Polsce w latach 2007-2013
2.5. Podsumowanie

Rozdział 3. FUNDUSZE EUROPEJSKIE W EDUKACJI. WYBRANE ASPEKTY PROGRAMU UNIJNEGO "UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE" COMENIUS
Urszula Kusińska
3.1. Wprowadzenie
3.2. Comenius w ujęciu literatury przedmiotu
3.2.1. Pojęcie projektu systemowego
3.2.2. Program "Uczenie się przez całe życie"
3.2.3. Comenius - Partnerskie Projekty Szkół
3.3. Zakres przedmiotowy projektu
3.3.1. Środowisko społeczne i motywacja Zespołu Szkół nr 13 w Koszalinie do udziału w projekcie
3.3.2. Cel projektu i jego rezultaty
3.3.3. Europejska wartość dodana
3.4. Zakres merytoryczny projektu
3.4.1. Grupa partnerska i podział zadań w projekcie
3.4.2. Aktywa zaangażowania - rola uczniów w projekcie
3.4.3. Harmonogram i ewaluacja projektu
3.5. Podsumowanie

Rozdział 4. FUNDUSZE EUROPEJSKIE W GOSPODARCE. POLITYKA KLASTROWA I KLASTRY PRZEMYSŁOWE JAKO PRZYKŁAD INDYWIDUALNEGO WSPARCIA Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
Mirosława Fiałkowska
4.1. Wprowadzenie
4.2. Polskie klastry i polityka klastrowa w ujęciu literatury przedmiotu
4.2.1. Projekt systemowy PARP w ramach POKL
4.2.2. Klastry przemysłowe
4.2.3. Platforma współdziałania
4.3. Rodzaje klastrów przemysłowych
4.3.1. Klastry sieciowe
4.3.2. Klastry koncentryczne
4.3.3. Klastry instytucjonalne
4.4. Formy organizacji klastrów
4.4.1. Stowarzyszenia
4.4.2. Fundacje
4.4.3. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
4.5. Polityka klastrowa w województwie zachodniopomorskim
4.5.1. Potencjał gospodarczy
4.5.2. B+R i innowacyjność biznesu
4.5.3. Polityka klastrowa w województwie
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5. FUNDUSZE EUROPEJSKIE W KULTURZE. ZNACZENIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO DLA INFRASTRUKTURY SAKRALNEJ
Aleksandra Butrym
5.1. Wprowadzenie
5.2. RPO WZ na lata 2007-2013
5.2.1. Województwo zachodniopomorskie i Regionalny Program Operacyjny
5.2.2. 5. oś priorytetowa RPO WZ
5.2.3. Działanie 5.2, poddziałanie 5.2.2 RPO WZ
5.3. Infrastruktura sakralna. studium przypadku
5.3.1. Historia kościoła pw. św. Michała Archanioła w Karlinie
5.3.2. Stan nieruchomości przed realizacją projektu
5.3.3. Potrzeba realizacji projektu i jego cele
5.4. Poddziałanie 5.2.2 "Zachowanie dziedzictwa kulturowego"
5.4.1. Najważniejsze warianty realizacji projektu
5.4.2. Przebieg realizacji projektu
5.4.3. Stan nieruchomości po realizacji inwestycji w zakresie RPO WZ
5.5. Podsumowanie

Rozdział 6. FUNDUSZE EUROPEJSKIE W POLITYCE SPOŁECZNEJ. WYBRANE ASPEKTY PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Dariusz Magierek, Urszula Kosowska
6.1. Wprowadzenie
6.2. Polska polityka społeczna a europejski model społeczny
6.3. Wybrane aspekty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7. FUNDUSZE EUROPEJSKIE W SPOŁECZEŃSTWIE. EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY A AKTYWIZACJA ZAWODOWA KOBIET W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM
Urszula Kosowska
7.1. Wprowadzenie
7.2. Aktywizacja zawodowa kobiet jako element polityki równych szans UE
7.3. Sytuacja kobiet na rynku pracy województwa zachodniopomorskiego
7.4. Wsparcie aktywizacji zawodowej kobiet z Europejskiego Funduszu Społecznego
7.5. Podsumowanie

Rozdział 8. FUNDUSZE EUROPEJSKIE W SPOŁECZEŃSTWIE. PROJEKT "RAZEM PRZECIW RAZOM" JAKO PRZYKŁAD LOKALNEGO WYMIARU WSPARCIA Z PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Dariusz Magierek
8.1. Wprowadzenie
8.2. Problemy społeczne w powiecie świdwińskim
8.3. Projekt "Razem Przeciw Razom" jako przykład lokalnego wymiaru wsparcia z PO KL
8.4. Podsumowanie

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA


250 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022