ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TENDENCJE INNOWACYJNEGO ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW


OKOŃ-HORODYŃSKA E. ZACHOROWSKA-MAZURKIEWICZ A.

wydawnictwo: WIEDZA I INNOWACJA , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 45.80 Twoja cena  43,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tendencje innowacyjnego rozwoju polskich przedsiębiorstw


Innowacyjność staje się zjawiskiem coraz bardziej istotnym, szczególnie w dobie powstawiania gospodarek i społeczeństw opartych na wiedzy. Książka wskazuje na przewagę krajów opierających rozwój przedsiębiorczości na wzroście poziomu innowacyjności, który stał się specyficzną miarą nowoczesnego rozwoju gospodarczego, a także nowym sposobem konkurowania na rynku globalnym.

Warto podkreślić, iż innowacje nie powstają samoistnie, lecz są wynikiem działań podejmowanych przez podmioty gospodarcze.

Autorzy niniejszego tomu prowadzą rozważania na temat czynników decydujących o poziomie innowacyjności w makroskali oraz kondycji polskiej gospodarki pod względem innowacyjności. Zwracają również uwagę na skalę mikroekonomiczną i analizują czynniki determinujące innowacyjność firm oraz bariery, z którymi borykają się innowacyjne przedsiębiorstwa.

Książka prezentuje i systematyzuje wiedzę teoretyczną z zakresu innowacji oraz weryfikuje teorie w oparciu o badania empiryczne. Tom ten stanowi więc ciekawą i inspirującą pozycję dla wszystkich zainteresowanych problematyką innowacji.


Wstęp
Informacje o autorach
Układ książki i jej zawartość

Strategie i polityka innowacji

Rozdział 1.
Innowacyjność polskiej gospodarki w ocenie uczestników VIII Kongresu PTE
Urszula Płowiec
Rozdział 2.
Patenty w skali światowej i w poszczególnych krajach
Zofia Barbara Liberda
Rozdział 3.
Strategia innowacyjna gospodarki polskiej: uwarunkowania, problemy wyboru
Witold Kasperkiewicz
Rozdział 4.
Ewaluacja ex-ante wskaźników Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-13
Krzysztof Piech
Rozdział 5.
Polityka innowacyjna państwa w wybranych programach wspierania innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Sylwia Pangsy-Kania, Jagienka Rześny-Cieplińska
Rozdział 6.
Społeczno-psychologiczne uwarunkowania działalności innowacyjnej
Anna Gardocka-Jałowiec
Rozdział 7.
Aktywność innowacyjna a struktura finansowania - analiza przestrzenna
Marek Szajt
Rozdział 8.
Konsorcja naukowo-przemysłowe jako metoda poprawy efektywności współpracy nauki z przemysłem
Janusz Marszalec
Rozdział 9.
Interaktywna konstrukcja wiedzy w holenderskim sektorze żywnościowym. Rekomendacje dla Polski
Justyna Kufel

Innowacyjność przedsiębiorstw - teoria i empiria

Rozdział 10.
Bariery obowiązującej teorii oceny efektywności ekonomicznej i drogi ich przezwyciężenia
Sergey Karganov
Rozdział 11.
Czynniki wpływające na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw na tle dużych firm
Robert Wolański
Rozdział 12.
Społeczno-kulturowe bariery aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw
Małgorzata Brojak-Trzaskowska
Rozdział 13.
Formy aktywności strategicznej przedsiębiorstw podejmowane na alternatywnych rynkach w kontekście procesów globalizacyjnych
Irena Dudzik-Lewicka
Rozdział 14.
Popytowe podejście do innowacji (user-driven innovation) jako czynnik sukcesu w korzystaniu z funduszy unijnych
Wojciech Burzyński
Rozdział 15.
Finansowanie innowacyjnych przedsiębiorstw kapitałem zalążkowym
Przemysław Pluskota
Rozdział 16.
Rozwój e-biznesu w przedsiębiorstwach usługowych
Anna Drab-Kurowska
Rozdział 17.
Potencjał wykorzystania e-cash przez konsumentów w obszarze rynku elektronicznego
Artur Borcuch

Innowacyjne przedsiębiorstwa na rynkach lokalnych

Rozdział 18.
Innowacyjność przedsiębiorstw sektora usług - nowe ścieżki rozwoju
Piotr Niedzielski, Katarzyna Rychlik, Joanna Markiewicz
Rozdział 19.
Wpływ wybranych czynników na aktywność innowacyjną MŚP sektora high-tech
Hanna Mizgajska, Łukasz Wściubiak
Rozdział 20.
Charakterystyka aktywności innowacyjnej firm na Podlasiu
Monika Kondratiuk-Nierodzińska
Rozdział 21.
Uwarunkowania aktywności innowacyjnej w peryferyjnym systemie przemysłowym na przykładzie regionu lubuskiego
Arkadiusz Świadek
Rozdział 22.
Bariery rozwoju innowacyjności w województwie małopolskim wyniki badań ankietowych
Jacek Świtała
Rozdział 23.
Innowacje strategiczne przedsiębiorstw regionu bielsko bialskiego w świetle badań empirycznych
Irena Dudzik-Lewicka
Rozdział 24.
Poziom innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw kooperujących z przemysłem okrętowym
Marzena Grzesiak
Rozdział 25.
Projekt InMor - inicjatywa budowy potencjału innowacyjnego branży morskiej w województwie zachodniopomorskim
Tomasz Norek
Rozdział 26.
Innowacyjny Śląski Klaster Czystych Technologii Węglowych
Andrzej Krowiak


410 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022