|
WIEDZA W GOSPODARCE SPOŁECZEŃSTWIE I PRZEDSIĘBIORSTWACH
PIECH K. SKRZYPEK E. - POMIARY CHARAKTERYSTYKA ZARZĄDZANIE wydawnictwo: WIEDZA I INNOWACJA , rok wydania 2010, wydanie I cena netto: 35.80 Twoja cena 34,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wiedza w gospodarce, społeczeństwie i przedsiębiorstwach
pomiary, charakterystyka, zarządzanie
Ostatnie lata przyniosły spore zmiany w ekonomii związane z pojmowaniem procesów
wzrostu gospodarczego: powstanie teorii wzrostu endogenicznego, rewolucja informacyjna i
tzw. „nowa gospodarka” z wiodącą w niej rolą technologii teleinformatycznych oraz
tworzenia społeczeństwa informacyjnego, by następnie – po otrzeźwieniu z euforii po
krachu dotcomów – zaczęły dojrzewać koncepcje gospodarki i społeczeństwa wiedzy.
Budowa gospodarki wiedzy stała się wyzwaniem w UE, lecz wciąż nie w Polsce.
Startujemy z bardzo niskiego poziomu rozwoju, a nie ma ani wizji, ani woli politycznej
dla wdrożenia strategii rozwoju opartego na wiedzy i innowacjach. Perspektywy „cudu
gospodarczego” na miarę Irlandii, Korei czy Estonii – możliwe dzięki importowi
wiedzy i innowacji – są w Polsce mgliste.
Część I Gospodarka wiedzy w ujęciu teoretycznym i jej pomiary
Rozdział 1. Struktury wiedzy - w gospodarce i społeczeństwie: Lech W.
Zacher
Rozdział 2. Rola wiedzy i innowacji w stymulowaniu wzrostu gospodarczego: Paweł
Kawa
Rozdział 3. Wiedza i technologie teleinformatyczne w rozwoju gospodarczym ?
propozycja modelowa: Rafał Żelazny
Rozdział 4. Zróżnicowanie strukturalne rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w
krajach Unii Europejskiej: Magdalena Cyrek
Część II Pomiary gospodarki wiedzy na poziomie mikroekonomicznym -
szacowanie kapitału intelektualnego
Rozdział 5. Kapitał intelektualny jako podstawa sukcesu organizacji w
społeczeństwie wiedzy: Elżbieta Skrzypek
Rozdział 6. Inwestycje w rozwój kapitału ludzkiego: Anna Bagieńska
Rozdział 7. Współczesne społeczeństwo wiedzy a rachunkowość:
Mirosława Kwiecień
Rozdział 8. Kapitał intelektualny uczelni wyższej - identyfikacja, pomiar i
sprawozdawczość: Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz
Część III Charakterystyki gospodarki wiedzy przez pryzmat technologii,
kapitału ludzkiego i współpracy biznes-nauka
Rozdział 9. Wpływ kapitału ludzkiego na konkurencyjność zewnętrzną
gospodarki: Iwona Anna Janowska
Rozdział 10. Rola czynników niematerialnych w rozwoju polskiej gospodarki ? na
przykładzie sektora przemysłu: Sylwia Talar
Rozdział 11. Mechanizm rozwoju sektora wysokiej techniki w warunkach polskiej
gospodarki: Krzysztof Turowski
Rozdział 12. Postrzeganie gospodarki opartej na wiedzy w centrach transferu
technologii oraz w parkach technologicznych: Andrzej Pawluczuk, Janicjusz Nazarko
Rozdział 13. Współpraca między uczelniami ekonomicznymi a gospodarką ?
wybrane inicjatywy Akademii Ekonomicznej w Krakowie:
Tomasz Kafel
Część IV Charakterystyki społeczeństwa wiedzy i procesów edukacji
Rozdział 14. Społeczeństwo wiedzy. Instytucjonalna analiza czynników
promujących nowy model społeczny: Anna Zachorowska-Mazurkiewicz
Rozdział 15. Gospodarka oparta na wiedzy a rynek pracy: Grażyna
Węgrzyn
Rozdział 16. Znaczenie grupy osób starszych i jej aktywność na rynku nowych
technologii w procesie rozwoju społeczeństwa informacyjnego: Ewa Frąckiewicz
Rozdział 17. Wiedza rolników jako determinanta w rozwoju gospodarstw rolnych: Ewa
Stawicka, Jan Wołoszyn
Rozdział 18. Wiedza jako determinanta aktywizacji zawodowej społeczności
wiejskiej w aspekcie rozwoju rynków lokalnych: Aneta Sokół
Rozdział 19. Bezradność szkoły. Jakich szkół potrzebuje społeczeństwo
wiedzy?: Grzegorz Mazurkiewicz
Część V Zarządzanie wiedzą w gospodarce wiedzy
Rozdział 20. Kapitał ludzki i społeczny a innowacyjność
mikroprzedsiębiorstw: Maria Gagacka
Rozdział 21. Transfer wiedzy oraz innowacyjność małych i średnich
przedsiębiorstw w regionie kwidzyńskim: Beata Pawłowska, Jacek Rybicki
Rozdział 22. Formułowanie i komunikowanie strategii w kontekście zarządzania
wiedzą i informacją: Maria Aluchna, Beata Mierzejewska
Rozdział 23.Dostosowanie strategii zarządzania wiedzą do profilu
asortymentowego oraz kluczowej wiedzy w małych i średnich przedsiębiorstwach: Joanna
Paliszkiewicz
Rozdział 24. Technologia "Wiki" jako mechanizm budowania
społeczeństwa i organizacji opartych na wiedzy: Aleksander Kowalczyk, Edward
Szczerbicki
406 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|