ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.80 34,01   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIEDZA W GOSPODARCE SPOŁECZEŃSTWIE I PRZEDSIĘBIORSTWACH


PIECH K. SKRZYPEK E. - POMIARY CHARAKTERYSTYKA ZARZĄDZANIE

wydawnictwo: WIEDZA I INNOWACJA , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 35.80 Twoja cena  34,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wiedza w gospodarce, społeczeństwie i przedsiębiorstwach

pomiary, charakterystyka, zarządzanie


Ostatnie lata przyniosły spore zmiany w ekonomii związane z pojmowaniem procesów wzrostu gospodarczego: powstanie teorii wzrostu endogenicznego, rewolucja informacyjna i tzw. „nowa gospodarka” z wiodącą w niej rolą technologii teleinformatycznych oraz tworzenia społeczeństwa informacyjnego, by następnie – po otrzeźwieniu z euforii po krachu dotcomów – zaczęły dojrzewać koncepcje gospodarki i społeczeństwa wiedzy.

Budowa gospodarki wiedzy stała się wyzwaniem w UE, lecz wciąż nie w Polsce.

Startujemy z bardzo niskiego poziomu rozwoju, a nie ma ani wizji, ani woli politycznej dla wdrożenia strategii rozwoju opartego na wiedzy i innowacjach. Perspektywy „cudu gospodarczego” na miarę Irlandii, Korei czy Estonii – możliwe dzięki importowi wiedzy i innowacji – są w Polsce mgliste.


Część I Gospodarka wiedzy w ujęciu teoretycznym i jej pomiary

Rozdział 1. Struktury wiedzy - w gospodarce i społeczeństwie: Lech W. Zacher

Rozdział 2. Rola wiedzy i innowacji w stymulowaniu wzrostu gospodarczego: Paweł Kawa

Rozdział 3. Wiedza i technologie teleinformatyczne w rozwoju gospodarczym ? propozycja modelowa: Rafał Żelazny

Rozdział 4. Zróżnicowanie strukturalne rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w krajach Unii Europejskiej: Magdalena Cyrek

Część II Pomiary gospodarki wiedzy na poziomie mikroekonomicznym - szacowanie kapitału intelektualnego

Rozdział 5. Kapitał intelektualny jako podstawa sukcesu organizacji w społeczeństwie wiedzy: Elżbieta Skrzypek

Rozdział 6. Inwestycje w rozwój kapitału ludzkiego: Anna Bagieńska

Rozdział 7. Współczesne społeczeństwo wiedzy a rachunkowość: Mirosława Kwiecień

Rozdział 8. Kapitał intelektualny uczelni wyższej - identyfikacja, pomiar i sprawozdawczość: Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz


Część III Charakterystyki gospodarki wiedzy przez pryzmat technologii, kapitału ludzkiego i współpracy biznes-nauka

Rozdział 9. Wpływ kapitału ludzkiego na konkurencyjność zewnętrzną gospodarki: Iwona Anna Janowska

Rozdział 10. Rola czynników niematerialnych w rozwoju polskiej gospodarki ? na przykładzie sektora przemysłu: Sylwia Talar

Rozdział 11. Mechanizm rozwoju sektora wysokiej techniki w warunkach polskiej gospodarki: Krzysztof Turowski

Rozdział 12. Postrzeganie gospodarki opartej na wiedzy w centrach transferu technologii oraz w parkach technologicznych: Andrzej Pawluczuk, Janicjusz Nazarko

Rozdział 13. Współpraca między uczelniami ekonomicznymi a gospodarką ? wybrane inicjatywy Akademii Ekonomicznej w Krakowie:
Tomasz Kafel


Część IV Charakterystyki społeczeństwa wiedzy i procesów edukacji

Rozdział 14. Społeczeństwo wiedzy. Instytucjonalna analiza czynników promujących nowy model społeczny: Anna Zachorowska-Mazurkiewicz

Rozdział 15. Gospodarka oparta na wiedzy a rynek pracy: Grażyna Węgrzyn

Rozdział 16. Znaczenie grupy osób starszych i jej aktywność na rynku nowych technologii w procesie rozwoju społeczeństwa informacyjnego: Ewa Frąckiewicz

Rozdział 17. Wiedza rolników jako determinanta w rozwoju gospodarstw rolnych: Ewa Stawicka, Jan Wołoszyn

Rozdział 18. Wiedza jako determinanta aktywizacji zawodowej społeczności wiejskiej w aspekcie rozwoju rynków lokalnych: Aneta Sokół

Rozdział 19. Bezradność szkoły. Jakich szkół potrzebuje społeczeństwo wiedzy?: Grzegorz Mazurkiewicz

Część V Zarządzanie wiedzą w gospodarce wiedzy

Rozdział 20. Kapitał ludzki i społeczny a innowacyjność mikroprzedsiębiorstw: Maria Gagacka

Rozdział 21. Transfer wiedzy oraz innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w regionie kwidzyńskim: Beata Pawłowska, Jacek Rybicki

Rozdział 22. Formułowanie i komunikowanie strategii w kontekście zarządzania wiedzą i informacją: Maria Aluchna, Beata Mierzejewska

Rozdział 23.Dostosowanie strategii zarządzania wiedzą do profilu asortymentowego oraz kluczowej wiedzy w małych i średnich przedsiębiorstwach: Joanna Paliszkiewicz

Rozdział 24. Technologia "Wiki" jako mechanizm budowania społeczeństwa i organizacji opartych na wiedzy: Aleksander Kowalczyk, Edward Szczerbicki


406 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022