|
ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W GOSPODARCE OPARTEJ NA WIEDZY
SKRZYPEK E. SOKÓŁ A. wydawnictwo: WIEDZA I INNOWACJA , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 35.10 Twoja cena 33,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy
Niniejsza publikacja odpowiada na zapotrzebowania rynku w zakresie gospodarowania
procesami rozwoju kapitału ludzkiego.
W opracowaniu omówiono zarówno zagadnienia znane, jak również takie, które
stanowią znaczący nowy wkład przedmiotowy w zakres prezentowanej wiedzy.
Tematyka ujęta w książce stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla praktyków, jak
i teoretyków zajmujących się powyższą problematyką.
Autorzy książki wskazują, że rozwój kapitału ludzkiego uwarunkowany jest
zdolnością przyswajania wiedzy i możliwością jej rozwoju. Wiedza, która przekłada
się na umiejętności tworzenia wielu procesów, w tym również innowacyjnych, sprawia,
że kraje mogą stawać się bardziej konkurencyjne. Jednak sam zasób wiedzy w tworzeniu
przewagi konkurencyjnej nie jest wystarczający; konieczna jest również umiejętność
ciągłego tworzenia nowej wiedzy i jej wykorzystywania.
Postępujący rozwój technologiczny odgrywa i będzie odgrywał znaczącą rolę nie
tylko w życiu zawodowym, ale i codziennym. Stąd konieczność stałego uczenia się i
kreowania nowej wiedzy szczególnie w zakresie działań nowatorskich staje się wyzwaniem
społeczeństw XXI wieku.
Wstęp
Informacje o autorach
Układ książki i jej zawartość
Część 1. Kapitał ludzki w Unii Europejskiej i w Polsce
Rozdział 1. Stan i perspektywy rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce w
świetle dążeń do gospodarki opartej na wiedzy
Katarzyna Kuźniar
Rozdział 2. Kapitał ludzki a poziom rozwoju regionów UE - ujęcie dynamiczne
Małgorzata Markowska
Rozdział 3. Rosnąca presja konkurencji na rynku pracy - nowe wyzwania dla
zarządzania zasobami ludzkimi Grażyna Maniak
Rozdział 4. Emigracja w XXI wieku - migracje pracowników Karolina Drela
Część 2. Transfer wiedzy: bezpośrednie inwestycje zagraniczne i transfer
technologii
Rozdział 5. Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w polskiej
gospodarce Rafał Warżała
Rozdział 6. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a struktura produkcji polskiej
gospodarki Iwona Anna Janowska
Rozdział 7. Znaczenie zagranicznego kapitału produkcyjnego dla innowacyjności
polskiego przemysłu Sylwia Talar
Rozdział 8. Wspomaganie transferu technologii funduszami unijnymi - case studies
Łukasz Wacławik
Część 3. Zarządzanie wiedzą w organizacji
Rozdział 9. Wiedza jako czynnik sukcesu w "nowej gospodarce"
Elżbieta Skrzypek
Rozdział 10. Wiedza i środki multimedialne jako klucz do sukcesu a proces
globalizacji i informatyzacji Jerzy Wąchol
Rozdział 11. Zarządzanie własnością intelektualną w małych i średnich
przedsiębiorstwach Joanna Tabor
Rozdział 12.Pomiar kapitału intelektualnego organizacji metodą VAICt
Marek Kunasz
Rozdział 13. Komunikacja niewerbalna jako innowacyjny przekaz w reklamie
telewizyjnej Michał Makowski
Część 4. Rozwijanie wiedzy pracowników
Rozdział 14.Pracownicy wiedzy -jak rozwijać kompetencje specjalistyczne z
korzyścią dla pracownika i organizacji? Jerzy Rosiński, Agata Filipkowska
Rozdział 15. Trening kreatywności - rozwijanie kreatywności jako składnika
postaw przedsiębiorczych Jerzy Rosiński
Rozdział 16.Kształcenie dla innowacji: Bankowa Akademia Rozwoju Osobistego
Daria Gołębiowska-Tataj, Jerzy Rosiński
Rozdział 17.E-learning: metoda szkoleniowa czy narzędzie zarządzania wiedzą?
Jacek Woźniak
Rozdział 18. Nauczanie w zakresie rachunkowości jako czynnik tworzenia kapitału
ludzkiego w organizacji gospodarczej Mirosława Kwiecień, Beata Iwasieczko
Rozdział 19.Znaczenie edukacji ekologicznej w proekologicznym zarządzaniu
przedsiębiorstwem Ewa Mazur-Wierzbicka
Rozdział 20. Percepcja usługobiorcy w rozwoju społeczeństwa wiedzy
Elżbieta Skąpska
327 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|