ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W ORGANIZACJACH NON-PROFIT


DOMAŃSKI J.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 75.50 Twoja cena  71,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie ryzykiem w organizacjach non profit


Tematem książki są stosowane współcześnie rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem w organizacjach non profit.

Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na ważne pytania:

W jaki sposób pojmują ryzyko osoby zarządzające organizacjami pozarządowymi?
Z jakimi kategoriami ryzyka spotykają się w swojej działalności?
Jakiego rodzaju działania związane z zarządzaniem ryzykiem podejmują polskie organizacje non profit?

Autor porusza również problematykę ubezpieczeń jako narzędzia zarządzania ryzykiem. Przedstawia dane dotyczące stosowanych na świecie produktów ubezpieczeniowych przeznaczonych dla organizacji non profit i konfrontuje je z potrzebami i zwyczajami podmiotów działających w Polsce.

Monografia zawiera też autorską propozycję modelu zarządzania ryzykiem w tym sektorze.


O autorze

Wstęp

Rozdział 1. Definicje i postawy wobec ryzyka
Wprowadzenie
Wymiary i pojmowanie ryzyka
Postawy wobec ryzyka
Podsumowanie

Rozdział 2. Kategorie ryzyka
Wprowadzenie
Kategorie ryzyka w działalności organizacji non profit i ich weryfikacja
Podsumowanie

Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem
Wprowadzenie
Konieczność zarządzania ryzykiem
Proces zarządzania ryzykiem według The Nonprofit Risk Management Center
Krok 1. Ustalenie kontekstu
Krok 2. Ocena ryzyka
Krok 3. Podjęcie decyzji i ich zakomunikowanie
Krok 4. Działanie
Krok 5. Kontrolowanie i korygowanie
Podsumowanie

Rozdział 4. Ubezpieczenia jako narzędzie w zarządzaniu ryzykiem
Wprowadzenie
Doświadczenia w Polsce
Oferta ubezpieczeń w USA
Wyniki badania
Podsumowanie

Rozdział 5. Model zarządzania ryzykiem w trzecim sektorze
Określenie pojęć
Określenie założeń
Model procesu zarządzania ryzykiem

Zakończenie

Załącznik. Charakterystyka badania kwestionariuszowego
Metoda
Dobór próby
Charakterystyka respondentów
Ankieta

Bibliografia

Indeks


140 stron, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022