|
UBEZPIECZENIA LOTNICZE
KONERT A. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 107.90 Twoja cena 102,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ubezpieczenia lotnicze
Książka zawiera kompleksowe omówienie problematyki ubezpieczeń lotniczych, w tym
ubezpieczenia aerocasco, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia ryzyka
wojny i terroru, ubezpieczeń indywidualnych.
Szczególnie istotna jest część dotycząca wyłączenia odpowiedzialności firm
ubezpieczeniowych, ze wskazaniem konkretnych przykładów i analizą orzecznictwa.
Autorka przedstawia, co powinno znaleźć się w umowach ubezpieczenia lotniczego, na
co szczególnie należy zwrócić uwagę, konstruując taką umowę, oraz w jakich
sytuacjach ubezpieczyciel będzie mógł uwolnić się od obowiązku wypłaty
odszkodowania. Publikacja zawiera ponadto wybór orzeczeń sądów polskich oraz
zagranicznych na zaprezentowany temat.
Opracowanie jest przeznaczone dla właścicieli firm ubezpieczeniowych, brokerów i
agentów ubezpieczeniowych, właścicieli i pracowników linii lotniczych, prezesów
portów lotniczych i aeroklubów; zainteresuje również pracowników Polskiej Agencji
Żeglugi Powietrznej, pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Departamentu Lotniczego
Ministerstwa ds. Transportu.
Wykaz skrótów
Wprowadzenie
Rozdział I
Charakterystyka ubezpieczeń lotniczych
1. Umowa ubezpieczenia lotniczego - charakterystyka
2. Umowa reasekuracji
3. Rynek ubezpieczeń lotniczych
3.1. Pojęcie rynku ubezpieczeń lotniczych (Aviation Insurance Market)
3.2. Londyński rynek ubezpieczeń lotniczych
4. Rodzaje ubezpieczeń lotniczych
Rozdział II
Ubezpieczenia lotnicze aerocasco (hull insurance)
Rozdział III
Ubezpieczenie lotnicze odpowiedzialności cywilnej
1. Wprowadzenie
2. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej - prawo międzynarodowe
2.1. Ubezpieczenie OC eksploatującego statek powietrzny za szkody spowodowane osobom
trzecim w prawie międzynarodowym
2.2. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny za szkody wyrządzone
osobom trzecim wskutek ruchu statku powietrznego na przykładzie poszczególnych państw
2.3. Minimalne wymogi ubezpieczeniowe za szkody wyrządzone osobom trzecim wskutek ruchu
statku powietrznego na przykładzie poszczególnych państw
2.4. Ubezpieczenie OC przewoźnika lotniczego za szkody spowodowane pasażerom i w bagażu
w prawie międzynarodowym
2.5. Ubezpieczenie cargo
2.6. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej - prawo UE
2.7. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej - prawo polskie
Rozdział IV
Ubezpieczenia lotnicze ryzyka wojny i terroru
1. Wprowadzenie
2. Ryzyko terrorystyczne
3. Ubezpieczenia lotnicze ryzyka wojny i terroru po dniu 11 września 2001 r.
4. Ochrona ryzyk wojennych i terroru w prawie międzynarodowym
5. Ochrona ryzyk wojennych i terroru w prawie europejskim
6. Ochrona ryzyk wojennych i szczególnych casco w Polsce
7. Specjalne programy ubezpieczeniowe w wybranych państwach
Rozdział V
Ubezpieczenia indywidualne
1. Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków (NW) i ubezpieczenia na
życie
2. Dodatkowe ubezpieczenia pasażerów
3. Coupon insurance
4. Ubezpieczenie członków załogi
5. Specjalne ubezpieczenie pracowników na skutek wypadku w podróży
6. Ubezpieczenia do kart kredytowych (credit card insurance)
Rozdział VI
Ogólne wyłączenia odpowiedzialności wspólne dla wszystkich ryzyk lotniczych
1. Wprowadzenie
2. Szczegółowe wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela
2.1. Szkody powstałe w wyniku używania statku powietrznego w celu łamania prawa
2.2. Szkody powstałe w wyniku używania statku powietrznego niezgodnie z zadeklarowanym
zakresem użytkowania
2.3. Szkody powstałe w wyniku eksploatacji statku powietrznego na innym terytorium niż
wskazane w polisie, o ile nie jest to wynikiem działania siły wyższej lub sytuacji
awaryjnej
2.4. Szkody powstałe w wyniku wykonywania lotów przez statek powietrzny nieposiadający
ważnego świadectwa zdatności do lotu
2.5. Szkody powstałe w wyniku prowadzenia statku powietrznego przez osobę niewskazaną w
polisie lub osobę nieposiadającą ważnej licencji pilota i uprawnień do pełnienia
określonych funkcji na pokładzie statku powietrznego
2.6. Szkody powstałe w wyniku obsługi technicznej statku powietrznego przez mechaników
nieposiadających wymaganych przepisami uprawnień
2.7. Szkody powstałe w wyniku przewozu większej liczby osób, niż dopuszcza instrukcja
użytkowania statku powietrznego
2.8. Szkody powstałe podczas startu i lądowania na lotnisku/ lądowisku
niespełniającym wymagań producenta statku powietrznego
2.9. Szkody powstałe na skutek winy umyślnej lub wskutek rażącego niedbalstwa
ubezpieczającego lub ubezpieczonego
2.10. Szkody powstałe na skutek winy umyślnej lub wskutek rażącego niedbalstwa
personelu kierowniczego, jego pracowników i osób działających na jego zlecenie
2.11. Szkody powstałe w wyniku wykonywania przez personel lotniczy ubezpieczającego
obowiązków służbowych: w stanie nietrzeźwości, pod wpływem leków psychotropowych,
narkotyków lub innych środków odurzających
2.12. Szkody powstałe w wyniku przewożenia materiałów niebezpiecznych (wybuchowych,
żrących, toksycznych itp.)
2.13. Szkody powstałe w wyniku wykorzystywania lotnisk niezarejestrowanych oraz lądowisk
niewpisanych do ewidencji
2.14. Szkody powstałe na podstawie odpowiedzialności przyjętej według porozumienia,
chyba że odpowiedzialność ciążyłaby na ubezpieczonym w przypadku braku takiego
porozumienia
2.15. Szkody powstałe w stosunku do szkód, które znajdują pokrycie w jakiejkolwiek
innej polisie ubezpieczeniowej
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz orzecznictwa
228 stron, Format: 13.5x20.5cm, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- UBEZPIECZENIA GOSPODARCZE I SPOŁECZNE W POLSCE OSTROWSKA D.JAMRÓZ P. RED.
- UBEZPIECZENIA W TURYSTYCE I REKREACJI SOBCZYK M.
- UBEZPIECZENIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW WIERZBICKA E. RED.
- UBEZPIECZENIA GOSPODARCZE I SPOŁECZNE WYBRANE ZAGADNIENIA EKONOMICZNE SUŁKOWSKA W.
- UBEZPIECZENIA OBOWIĄZKOWE ORLICKI M.
- UBEZPIECZENIA RYNEK I RYZYKO RED. RONKA - CHMIELOWIEC W.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|