ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA W PROCESIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM


PALIWODA-MATIOLAŃSKA A.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2014, wydanie II

cena netto: 57.50 Twoja cena  54,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem


Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw stałą się integralną częścią współczesnego życia gospodarczego. Jednak pełne zrozumienie istoty i przesłania CSR wymaga umieszczenia jej w praktyce zarządzania.

Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji.

Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym.

Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Drugie wydanie książki zostało zaktualizowane oraz wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju.

Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono:

• genezę i istotę CSR,
• instrumenty zarządcze polityki CSR,
• współczesne koncepcje powiązane z CSR – zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.

Publikacja jest kierowana zarówno do pracowników naukowych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, jak również do praktyków – przedsiębiorców i menedżerów, którzy powinni mieć świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności.

Szczególnie cenną ideą jest połączenie naukowych walorów publikacji z jej celami dydaktycznymi. (...) Istotnym walorem publikacji są w tym względzie liczne studia przypadków (...) stanowiące najbardziej praktyczną, a przez to przekonującą ilustrację prezentowanych idei. (...) Bardzo interesujące i oryginalne zarazem jest przedstawienie problemów polityki finansowej i inwestycyjnej z punktu widzenia ich znaczenia dla społecznej odpowiedzialności.
Prof. dr hab. Andrzej Kaleta
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu


Dr Adriana Paliwoda-Matiolańska – pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, absolwentka IESE School of Business (program IFDP 2000). Od wielu lat prowadzi wykłady poświęcone CSR na uczelniach polskich i zagranicznych. Między innymi wykładała gościnnie na Roosevelt University w Chicago, Vienna University of Economics, Rey Juan Carlos University. Ponadto realizuje badania naukowe w obszarze instytucjonalizacji wzorców zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Autor licznych publikacji naukowych poświęconych CSR. Trener w szkoleniach dla przedsiębiorców i programów edukacyjnych poświęconych społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.


Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA Geneza i istota społecznej odpowiedzialności biznesu

Rozdział 1. Zmiany we współczesnym świecie jako przesłanki zainteresowania społeczną odpowiedzialnością biznesu

Rozdział 2. Rozwój refleksji aksjologicznej i etycznej nad działalnością gospodarczą w społeczeństwie

Rozdział 3. Odpowiedzialność społeczna a cele przedsiębiorstwa

Rozdział 4. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - ewolucja pojęcia
4.1. Etyka biznesu a społeczna odpowiedzialność
4.2. Argumenty za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu

Rozdział 5. Teoria interesariuszy i model społeczny przedsiębiorstwa
5.1. Miejsce, rola i znaczenie interesariuszy przedsiębiorstwa
5.2. Oczekiwania interesariuszy
5.3. Strategie oddziaływania interesariuszy na przedsiębiorstwo

Rozdział 6. Od społecznej odpowiedzialności biznesu do modeli społecznego działania

Rozdział 7. Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy teorii interesariuszy

Rozdział 8. System społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

Pytania do części pierwszej

CZĘŚĆ DRUGA Instrumenty zarządcze w polityce społecznej przedsiębiorstwa

Rozdział 9. Model zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa
9.1. Fundamenty polityki współczesnego przedsiębiorstwa
9.2. Wzmacnianie zachowań społecznie odpowiedzialnych jako funkcja kultury organizacyjnej
9.3. Rola naczelnego kierownictwa w tworzeniu polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
9.4. Społeczny aspekt jakości wewnętrznych procesów przedsiębiorstwa
9.4.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi
9.4.2. Marketing
9.4.3. Polityka finansowa i inwestycyjna
9.4.4. Standardy zarządzania
9.4.5. Produkcja

Rozdział 10. Rola instytucji publicznych w promowaniu społecznym przedsiębiorstw

Rozdział 11. Nadzór korporacyjny jako mechanizm regulujący społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw

Rozdział 12. Korzyści z bycia społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwem: czy SOP może być źródłem przewagi konkurencyjnej?

12.1. Wpływ społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na reputację przedsiębiorstwa
12.2. Odpowiedzialność społeczna jako źródło innowacyjności
12.3. Rozwój kapitału społecznego jako efekt odpowiadania na oczekiwania interesariuszy przedsiębiorstwa
12.4. Odpowiedzialność społeczna jako determinanta budowania przedsiębiorczego środowiska

Rozdział 13. Rozwój przedsiębiorstwa jako proces tworzenia wartości dla interesariuszy

Pytania do części drugiej

CZĘŚĆ TRZECIA Współczesne ujęcia społecznych aspektów działalności przedsiębiorstw

Rozdział 14. Koncepcja zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa

Rozdział 15. Przedsiębiorstwo obywatelskie

Rozdział 16. Społeczna przedsiębiorczość

Pytania do części trzeciej

Zakończenie

Bibliografia

Słowniczek

Indeks rzeczowy


282 strony, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022