ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 138.50 131,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STANDARDY I PROCEDURY W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH + CD


OLEJNICZAK A. BARAŃSKI R.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 138.50 Twoja cena  131,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Standardy i procedury w organizacjach pozarządowych + CD

Dokumentacja stanowiąca narzędzie skutecznej i zgodnej z prawem działalności


Rozwój trzeciego sektora zaowocował potrzebą opracowania i wdrożenia przez  organizacje pozarządowe   szeregu standardów i procedur.  Właściwie opracowane standardy i procedury wewnętrzne zapewniają nie tylko funkcjonowanie organizacji zgodne z obowiązującymi przepisami, ale także znacząco zwiększają skuteczność jej działania (przede wszystkim z punktu widzenia osiągania celów, pozyskiwania źródeł finansowania, skali prowadzonej działalności, jakości świadczonych usług itp.). Są one przydatne zarówno podczas prowadzenia aktywności statutowej (np. współpraca z wolontariuszami, pozyskiwanie dotacji i grantów, organizacja kampanii społecznych i zbiórek publicznych, współpraca z samorządem i partnerami zewnętrznymi), jak i podczas działań typowo administracyjnych (sporządzanie sprawozdań, ochrona danych osobowych, ewidencja dokumentów). Korzyścią wynikającą ze standaryzacji organizacji pozarządowych jest też zwiększenie ich wiarygodności dla potencjalnych kontrahentów zewnętrznych (organów administracji publicznej, partnerów projektowych, sponsorów), co w konsekwencji prowadzi m.in. do efektywniejszego pozyskiwania środków finansowych i pomocy rzeczowej, skuteczniejszego ubiegania się o uzyskiwanie zleceń realizacji zadań publicznych, udziału w profesjonalnych programach i projektach o skali lokalnej, regionalnej, a nawet międzynarodowej.

Niniejsza publikacja stanowi narzędzie pomocne w przeprowadzaniu trudnego procesu standaryzacji w organizacjach pozarządowych.

Sugeruje ona rozwiązania, które mogą usprawnić i przyspieszyć proces konstrukcji poszczególnych, kluczowych obszarów standaryzacyjnych organizacji trzeciego sektora.

Znajdują się w niej standardy i procedury dotyczące m.in.:

  • obszaru uwarunkowań formalno-prawnych,

  • zarządzania finansowego,

  • obiegu dokumentów,

  • planowania strategicznego i operacyjnego w organizacjach,

  • uporządkowania zasad współpracy z podopiecznymi, odbiorcami usług oraz beneficjentami programów i projektów.

Poszczególne rozdziały książki poświęcone są standaryzacji w kontekście zasad konstrukcji i realizacji przedsięwzięć społecznych i inwestycyjnych, współpracy z wolontariatem oraz partnerami i sponsorami zewnętrznymi. Omówione zostały również obszary standaryzacji etycznej oraz procesy tworzenia wizerunku organizacji i zasady współpracy międzynarodowej. Publikacja przybliża czytelnikowi także standardy i procedury dotyczące obszarów współpracy z administracją publiczną i prowadzenia kampanii społecznych. Książka uwzględnia zarówno aktualny stan prawny, jak i planowane zmiany w przepisach dotyczących trzeciego sektora.

Na płycie CD dołączonej do książki znajduje się ponad 60 gotowych do wykorzystania wzorów postępowania (procedur), które są niezbędne do profesjonalnej standaryzacji poszczególnych obszarów działalności stowarzyszeń i fundacji.


Wstęp

Autorzy

Wykaz skrótów
1. Standaryzacja obszaru opracowywania strategii rozwoju Robert Barański
1.1. Planowanie strategiczne - cele i procedury standaryzacji w obszarze strategii rozwoju
1.2. Zespół opracowujący strategię
1.3. Misja i wizja organizacji
1.4. Diagnoza sytuacji bieżącej organizacji i potencjału zewnętrznego
1.5. Kluczowe obszary strategiczne
1.6. Wyznaczanie celów strategicznych i operacyjnych
1.7. Wdrażanie strategii rozwoju

2. Standaryzacja w obszarze pracy z podopiecznymi i odbiorcami usług Robert Barański
2.1. Zagadnienia ogólne
2.2. Podstawowe zasady pracy z podopiecznymi i odbiorcami usług
2.3. Kompetencja członków, pracowników i wolontariuszy
2.4. Praca z uczestnikami programów i projektów
2.5. Sposób reagowania na zarzuty i skargi

3. Standardy w zakresie współpracy z wolontariatem Anna Olejniczak
3.1. Zakres wymogów formalnoprawnych współpracy z wolontariuszami
3.2. Optymalizacja wykorzystania wolontariatu
3.3. Możliwości korzystania ze świadczeń wolontariuszy
3.4. Zakres czynności, które mogą być powierzone wolontariuszom
3.5. Rodzaj wolontariatu i tryb wykonywania świadczeń przez wolontariuszy
3.6. Liczba i charakterystyka wolontariuszy
3.7. Przygotowanie warunków do wykonywania świadczeń
3.8. Rekrutacja wolontariuszy
3.9. Rozpoczęcie współpracy - porozumienie wolontariackie
3.10. Prowadzenie współpracy, motywowanie i koordynacja

4. Standardy i procedury związane z ochroną danych osobowych Anna Olejniczak
4.1. Podstawy prawne ochrony danych osobowych i ich stosowanie
4.2. Dopuszczalność przetwarzania danych osobowych
4.3. Sposób przetwarzania danych osobowych
4.4. Respektowanie praw osoby, której dane dotyczą
4.5. Rejestracja zbiorów danych osobowych
4.6. Zabezpieczenie danych osobowych
4.7. Kontrole i kary

5. Standaryzacja obszaru pracy projektem Robert Barański
5.1. Zagadnienia ogólne
5.2. Etap planowania
5.3. Konkursy dotacyjne
5.4. Realizacja projektu
5.5. Zamknięcie projektu

6. Standardy i procedury dotyczące zbiórek publicznych, kampanii 1% oraz innych form kampanii społecznych  Anna Olejniczak
6.1. Przepisy regulujące zasady przeprowadzania zbiórek publicznych
6.2. Standard nakazujący ocenę zbiórki pod kątem jej publicznego charakteru
6.3. Standard określający podmioty mogące prowadzić zbiórkę publiczną i cel tej zbiórki
6.4. Procedura poprzedzająca rozpoczęcie zbiórki - uzyskanie pozwolenia
6.5. Standard regulujący zasady przeprowadzenia zbiórki
6.6. Dokumentowanie przebiegu zbiórki i informowanie o jej przebiegu
6.7. Standardy w zakresie kampanii 1%
6.8. Standardy mające na celu zapewnienie skuteczności zbiórek publicznych,
kampanii 1% i innych kampanii społecznych

7. Standardy i procedury związane ze współpracą trzeciego sektora z administracją publiczną Anna Olejniczak
7.1. Cele ustanowienia standardów i procedur współpracy
7.2. Określenie możliwości współpracy NGO z administracją publiczną
7.3. Standardy w zakresie współpracy przy kształtowaniu polityk publicznych, dokumentów strategicznych i aktów normatywnych dotyczących obszaru działalności organizacji
7.4. Standardy w zakresie budowania dobrej atmosfery i infrastruktury współpracy
7.5. Standardy w zakresie wykonywania zadań publicznych
7.5.1. Skuteczne ubieganie się o wsparcie lub powierzenie zadania publicznego
7.6. Rozliczenie i sprawozdawczość
7.7. Realizacja zadań publicznych z wykorzystaniem form niefinansowych
7.8. Partnerstwo w realizacji zadań publicznych

8. Standaryzacja w obszarze współpracy partnerskiej  Robert Barański
8.1. Zagadnienia ogólne
8.2. Partnerzy trzeciego sektora
8.3. Formy i procedury współpracy partnerskiej
8.4. Opracowanie wstępnej koncepcji projektu partnerskiego
8.5. Procedury doboru kandydatów na potencjalnego partnera
8.6. Podział obowiązków pomiędzy partnerami
8.7. Umowa o współpracy partnerskiej

9. Standaryzacja w obszarze współpracy ze sponsorami firmowymi Robert Barański
9.1. Zagadnienia ogólne
9.2. Modele współpracy organizacji ze sponsorami
9.3. Diagnoza potrzeb organizacji
9.4. Selekcja potencjalnych sponsorów
9.5. Oferta współpracy
9.6. Formalizacja współpracy ze sponsorami

10. Obszar standaryzacji etycznej Robert Barański
10.1. Cele standaryzacji etycznej
10.2. Źródła standardów etycznych
10.3. Problemy etyczne w trzecim sektorze
10.4. Standaryzacja na poziomie całego trzeciego sektora
10.5. Zakres standaryzacji etycznej
10.6. Zasada partycypacji członków i personelu
10.7. Opracowanie i zatwierdzenie karty zasad etycznych
10.8. Implementacja postanowień zawartych w karcie zasad etycznych
10.9. Przeciwdziałanie występowaniu dyskryminacji i mobbingu
10.10. Wady standaryzacji etycznej w organizacjach pozarządowych

11. Standaryzacja w obszarze tworzenia wizerunku organizacji pozarządowej Robert Barański
11.1. Zagadnienia ogólne
11.2. Wizerunek organizacji w ujęciu strategicznym
11.3. Wizerunek zewnętrzny organizacji pozarządowej
11.3. Wizerunek wewnętrzny organizacji pozarządowej
11.4. Sytuacje kryzysowe w organizacji

12. Standardy i procedury a normy ISO Anna Olejniczak
12.1. Wdrażanie norm ISO w organizacjach trzeciego sektora
12.2. Zakres standardów
12.3. Podjęcie decyzji o wdrożeniu standardu ISO
12.3.1. Korzyści z wdrożenia standardu ISO
12.3.2. Nakłady związane z wdrożeniem i utrzymaniem standardu ISO
12.4. Korzystanie z usług podmiotów zewnętrznych. Samodzielne wdrożenie, czy zatrudnienie firmy doradczej?
12.5. Procedura wdrożenia i utrzymania standardu ISO
12.6. Niektóre standardy i normy ISO
12.6.1. ISO 26000 - Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności
12.6.2. ISO 27001 - Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji

13. Tryb opracowywania, zatwierdzania i publikacji standardów oraz wprowadzania zmian Robert Barański
13.1. Potrzeba standaryzacji trzeciego sektora
13.2. Definicja prawna standaryzacji
13.3. Poziomy standaryzacji
13.4. Cele i tryb standaryzacji
13.5. Struktura dokumentów standaryzacyjnych
13.6. Język dokumentów standaryzacyjnych
13.7. Procedury standaryzacyjne
13.8. Zasady zatwierdzania standardów
13.9. Publikacja standardów
13.10. Modyfikacja funkcjonujących standardów
13.11. Ewidencja i archiwizacja standardów
13.12. Pozytywne skutki standaryzacji

14. Monitoring i ewaluacja procesu standaryzacji Robert Barański
14.1. Monitoring procesu standaryzacji
14.2. Ewaluacja procesu standaryzacji

15. Procedury w procesie standaryzacji organizacji pozarządowych Robert Barański


340 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka + CD

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022