|
SPRAWOZDANIE FINANSOWE ZA 2013 ROK W JEDNOSTKACH FINANSÓW PUBLICZNYCH
CELLARY M. wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 185.10 Twoja cena 175,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sprawozdania finansowe za 2013 rok w jednostkach finansów publicznych
W 2013 r. miały miejsce zmiany w ustawie o rachunkowości, które mają wpływ na
zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sporządzenie sprawozdawczości finansowej za 2013 r.
Niniejsze wydanie publikacji jest znacznie rozszerzone, w stosunku do poprzednich
wydań publikacji, w szczególności o zagadnienia związane z zamykaniem ksiąg
rachunkowych.
W publikacji tej przedstawiono zarówno zagadnienia związane z zamykaniem ksiąg
rachunkowych jak i ze sporządzaniem sprawozdawczości finansowej.
W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące zasad:
zamykania ksiąg rachunkowych w budżecie jednostki samorządu terytorialnego,
państwowych i samorządowych jednostkach budżetowych oraz samorządowych zakładach
budżetowych;
prowadzenia ksiąg rachunkowych (wymagania w zakresie poprawności i
kompletności ksiąg i etapy ich zamykania; uzgodnienie ksiąg; zapisy we wstępnie
zamkniętych księgach; ostateczne zamknięcie ksiąg; przechowywanie oraz ochrona ksiąg;
podpisywania rocznego sprawozdania finansowego;
udostępniania rocznego sprawozdania finansowego;
przechowywania rocznego sprawozdania finansowego;
odpowiedzialności za roczne jednostkowe sprawozdanie finansowe;
korygowania błędnych zapisów księgowych;
księgowania na przełomie roku budżetowego;
przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej i jej rozliczenia oraz ujęcia jej skutków w
księgach rachunkowych;
księgowań związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych;
wycena składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy,
ustalanie i księgowanie wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa
i jednostkach samorządu terytorialnego,
dokonywanie odpisów aktualizujących,
sporządzanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, jak również
sprawozdania łącznego i skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego.
zatwierdzania i badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego,
Dzięki naszej publikacji będzie można:
- prawidłowo sporządzić sprawozdanie finansowe za 2013 r.,
- poznać księgowania związane z przenoszeniem sald kont na koniec roku obrotowego,
- zamknąć księgi rachunkowe za 2013 r.,
- przeprowadzić inwentaryzację i jej rozliczenie oraz ujęcie jej skutków w księgach
rachunkowych,
- wycenić składniki aktywów i pasywów zgodnie z art. 28 ustawy o rachunkowości,
Zakup książki daje dostęp (po wpisaniu kodu ze zdrapki) do portalu www.ekspertbeck.pl na jeden miesiąc gratis.
W portalu tym znajduje się m.in.:
- arkusz Excel do sporządzenia sprawozdań finansowych za 2013 r.,
- ponad 100 porad ekspertów z zakresu sprawozdań finansowych
- opis funkcjonowania wszystkich kont
- liczne schematy księgowań
- dokumentacja inwentaryzacyjna
- dokumentacja „polityki” rachunkowości
Wstęp
Wykaz skrótów
1. Podstawy prawne i ogólne zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz
sporządzania sprawozdań finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych
1.1. Podstawy prawne
1.2. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań finansowych za 2013 r.
1.3. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego
1.4. Podpisanie rocznego sprawozdania finansowego
1.5. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego
1.6. Odpowiedzialność za roczne jednostkowe sprawozdanie finansowe
2. Księgi rachunkowe
2.1. Wymagania dla spełnienia poprawności ksiąg rachunkowych
2.2. Nadrzędne zasady rachunkowości
2.3. Zapisy w urządzeniach księgowych
2.4. Etapy zamykania ksiąg rachunkowych
2.5. Kompletność ksiąg rachunkowych
2.6. Wymogi w zakresie sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i wewnętrznych uzgodnień
ksiąg rachunkowych
2.7. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz zapisy we wstępnie
zamkniętych księgach rachunkowych
2.8. Przechowywanie oraz ochrona ksiąg rachunkowych, dokumentów i dowodów księgowych
2.9. Korekty błędnych zapisów w księgach rachunkowych jednostek budżetowych i
samorządowych zakładów budżetowych
2.9.1. Ogólne zasady dokonywania korekt, korekty dokonywane w ciągu roku budżetowego
2.9.2. Korygowanie błędów wykrytych po zakończeniu roku, w którym powstały
3. Koszty i przychody na przełomie roku obrotowego
3.1. Wpływ nadrzędnych zasad rachunkowości przy ujmowaniu kosztów i przychodów na
przełomie roku
3.2. Rozliczenia międzyokresowe czynne i bierne
3.3. Rozliczenia międzyokresowe przychodów
4. Wycena bilansowa aktywów i pasywów w jednostkach budżetowych i
samorządowych zakładach budżetowych
4.1. Wpływ zasad rachunkowości na wycenę składników majątkowych
4.2. Utrata wartości aktywów
4.3. Rezerwy
4.4. Zasady wyceny aktywów i pasywów na dzień bilansowy
5. Zatwierdzanie sprawozdań finansowych
5.1. Procedura absolutoryjna
5.2. Moment przyjęcia sprawozdań finansowych
5.3. Dokumentowanie przyjęcia sprawozdań finansowych
6. Badanie przez biegłych rewidentów sprawozdań finansowych jednostek
samorządu terytorialnego
6.1. Podstawy badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego i zakres
badania sprawozdania finansowego
6.2. Cel badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego
6.3. Wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu
terytorialnego
6.4. Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
6.5. Korzystanie przez biegłych rewidentów z ustaleń audytorów wewnętrznych
7. Środki unijne w sprawozdaniach finansowych za 2013 r.
8. Zasady ustalania wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa i
jednostkach samorządu terytorialnego
8.1. Zasady ogólne ustalania wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa i
jednostkach samorządu terytorialnego
8.2. Zasady ustalania wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa
8.3. Zasady ustalania wydatków niewygasających w jednostkach samorządu terytorialnego
8.4. Środki pomocowe jako wydatki niewygasające
8.5. Schematy księgowe z wyjaśnieniami w zakresie wydatków niewygasających jednostek
samorządu terytorialnego
9. Zasady dokonywania odpisów aktualizujących za 2013 r.
9.1. Ogólne zasady dokonywania odpisów aktualizujących
9.2. Zasady dokonywania odpisów aktualizujących rzeczowych składników majątku
obrotowego
9.3. Zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności
9.4. Zasady ewidencji odpisów aktualizujących należności
9.5. Wykazywanie odpisów aktualizujących należności w sprawozdawczości finansowej
10. Inwentaryzacja za 2013 r.
10.1. Zasady ogólne
Załącznik nr 1. Oświadczenie osoby materialnie odpowiedzialnej
Załącznik nr 2. Arkusz spisu z natury
Załącznik nr 3. Przykład zestawienia różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik nr 4. Potwierdzenie salda należności
Załącznik nr 5. Protokół weryfikacji aktywów i pasywów
Załącznik nr 6. Protokół weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych
10.2. Ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych
10.3. Kompensata nadwyżek i niedoborów inwentaryzacyjnych - przykład liczbowy
10.4. Ewidencja rozliczenia wyników inwentaryzacyjnych - przykład liczbowy
11. Zasady sporządzania bilansu z wykonania budżetu państwa, budżetu jednostki
samorządu terytorialnego
11.1. Zasady ogólne
11.2. Operacje księgowe dotyczące zamknięcia ksiąg rachunkowych
11.3. Charakterystyka poszczególnych wierszy sprawozdania z wykonania budżetu
11.4. Sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego -
przykład liczbowy
12. Bilans jednostki budżetowej lub samorządowego zakładu budżetowego
12.1. Zagadnienia ogólne
12.2. Ewidencja księgowa
12.3. Charakterystyka poszczególnych wierszy bilansu jednostek organizacyjnych
12.4. Przykład sporządzania bilansu jednostki budżetowej za 2013 r. urzędu JST
13. Rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy)
13.1. Zagadnienia ogólne
13.2. Charakterystyka poszczególnych wierszy rachunku zysków i strat
13.3. Przykład sporządzania rachunku zysków i strat w urzędzie JST za 2013 r.
14. Zestawienie zmian w funduszu jednostki budżetowej lub samorządowego zakładu
budżetowego
14.1. Zagadnienia ogólne
14.2. Funkcjonowanie konta 800 "Fundusz jednostki"
14.3. Charakterystyka poszczególnych wierszy zestawienia zmian z funduszu jednostki
14.4. Przykład sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki za 2013 r. w
urzędach JST
15. Łączne sprawozdanie finansowe
15.1. Zagadnienia ogólne
15.2. Przykład sporządzania łącznych sprawozdań finansowych za 2013 r.
16. Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego
16.1. Zasady ogólne oraz podstawy prawne konsolidacji w sektorze finansów publicznych
16.2. Istota, pojęcia i zakres konsolidacji sprawozdań finansowych
16.2.1. Zasady wynikające z ustawy o rachunkowości oraz rozporządzenia Ministra
Finansów w sprawie szczególnych zasad sporządzania skonsolidowanych sprawozdań
finansowych
16.2.2. Zwolnienia z obowiązku konsolidacji sprawozdań finansowych
16.2.3. Jednostki objęte skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym jednostki samorządu
terytorialnego
16.2.4. Zasady wypełniania wzoru skonsolidowanego bilansu JST
16.3. Metody konsolidacji
16.3.1. Metoda konsolidacji pełnej
16.3.2. Metoda konsolidacji proporcjonalnej
16.3.3. Metoda praw własności
16.4. Konsolidacja w następnych okresach sprawozdawczych po pierwszym roku obowiązkowego
sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego
16.5. Wyłączenie dywidendy
16.6. Przykład sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego jednostki
samorządu terytorialnego na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 7. Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego
sporządzony na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 8. Bilans samorządowej jednostki budżetowej A na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 9. Bilans samorządowej jednostki budżetowej B na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 10. Bilans samorządowego zakładu budżetowego na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 11. Bilans samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej na
31.12.2013 r.
Załącznik nr 12. Bilans samorządowej instytucji kultury na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 13. Arkusz konsolidacyjny bilansów jednostek sektora finansów publicznych
Załącznik nr 14. Arkusz konsolidacyjny na 31.12.2013 r. bilansów jednostek sektora
finansów publicznych - metoda konsolidacji pełnej
Załącznik nr 15. Bilans spółki "A" na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 16. Bilans spółki "B" na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 17. Arkusz konsolidacji metodą pełną na 31.12.2013 r. - skorygowane
bilanse jednostek sektora finansów publicznych i bilanse spółek zależnych
Załącznik nr 18. Arkusz konsolidacji metodą pełną na 31.12.2013 r. - jednostki
sektora finansów publicznych i spółki zależne
Załącznik nr 19. Bilans związku jednostki samorządu terytorialnego sporządzony na
31.12.2013 r.
Załącznik nr 20. Arkusz konsolidacji - jednostki sektora finansów publicznych i
spółki zależne obejmowane metodą konsolidacji pełnej oraz związek JST konsolidowany
metodą konsolidacji proporcjonalnej, sporządzony na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 21. Bilans spółki C sporządzony na 31.12.2013 r.
Załącznik nr 22. Arkusz konsolidacyjny na 31.12.2013 r., obejmujący wszystkie
jednostki ujmowane w skonsolidowanym bilansie
328 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|