ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AUTOCAD 2013/LT2013/WS + KURS PROJEKTOWANIA PARAMETRYCZNEGO


JASKULSKI A. - I NIEPARAMETRYCZNEGO 2D I 3D

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 111.80 Twoja cena  106,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

AutoCAD 2013/LT2013/WS+

Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D


Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2013 lub AutoCAD LT 2013 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD WS oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej.

Dlaczego warto wybrać właśnie tę książkę?

·Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki parametrycznego projektowania 2D i 3D. Ma status Autodesk Authorized Author.

·Książka zawiera materiał pozwalający Czytelnikowi samodzielnie projektować bez konieczności dodatkowego szkolenia. Jej zakres jest zgodny z najnowszymi programami kursów i egzaminów certyfikacyjnych autoryzowanych przez producenta programu AutoCAD – firmę Autodesk.

·Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktycznym, jak i zdobytym w przemyśle.

·Integralną częścią książki są przykłady i zadania, które można nieodpłatnie pobrać ze strony internetowej Wydawnictwa

·Omówione zostały także techniki pracy za pomocą najnowszych wersji AutoCAD WS dla urządzeń przenośnych: iPad, iPhone, smartfony z systemem operacyjnym Android itp.


1.Koncepcja i zawartość podręcznika
1.1.Zawartość programowa
1.2.Zakładany efekt i metodyka szkolenia
1.3.Dodatkowe źródła informacji
1.3.1.Literatura drukowana
1.3.2.Blog
1.3.3.Kanał YouTube
1.4.Przeznaczenie

2.Zastosowane oznaczenia
2.1.Oznaczenia podstawowe
2.2.Sposoby wydawania poleceń
2.2.1.Wstążka
2.2.2.Menu aplikacji
2.2.3.Pasek szybkiego dostępu i menu rozwijane
2.2.4.Pasek nawigacji
2.2.5.Menu kursora
2.2.6.Wiersz poleceń i nazwy poleceń
2.2.7.Inne operacje
2.3.Formatowanie dialogu w wierszu poleceń
2.3.1.Wskazówki metodyczne
2.4.Instrukcje do ćwiczeń
2.4.1,Dane wyjściowe do ćwiczeń
2.4.2.Polecenia ćwiczeń i rozwiązania
2.5.Narzędzia niedostępne w wersji LT

CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D

3.Podstawy środowiska AutoCAD
3.1.Techniki pracy za pomocą myszy
3.2.Uruchamianie programu
3.3.Podstawowe elementy okna programu
3.3.1.Rozszerzone etykiety narzędzi
3.3.2.Operacje wykonywane za pomocą wstążki
3.3.2.1.Podsumowanie
3.3.3.Przełączniki i przyciski na Pasku stanu
3.3.3.1.Wyświetlanie przełączników i przycisków na pasku,
3.3.3.2.Przełączanie przełączników
3.3.4.Karta modelu i karty arkuszy (układów)
3.4.Metody wydawania poleceń
3.5.Wydawanie polecenia za pomocą panelu wstążki
3.5.1.Ćwiczenia
3.6.Podstawowe kształty kursora
3.6.1.Kursor graficzny
3.6.2.Wskaźnik zbioru wskazań
3.6.3.Kursor graficzny ze wskaźnikiem zbioru wskazań
3.7.Cofanie i ponawianie polecenia - ćwiczenia
3.8.Wyszukiwanie polecenia za pomocą Menu aplikacji
3.8.1.Ćwiczenia
3.9.Wydawanie polecenia za pomocą klawiatury
3.9.1.Okno poleceń i wiersz poleceń
3.9.2.Autouzupełnianic (Autocomplete)
3.9.3.Rysowanie odcinków za pomocą klawiatury - ćwiczenia
3.10.Opcje poleceń
3.10.1.Opcja domyślna
3.10.2.Pozostałe opcje
3.10.3.Sposoby wybierania opcji poleceń
3.10.4.Opcje polecenia linia (linę)
3.10.5.Przykłady opcji innych poleceń
3.10.6.Ćwiczenia
3.11.Przerywanie działania polecenia
3.12.Powtarzanie poleceń
3.13.Ćwiczenia
3.14.System pomocy (Help)
3.14.1.Wewnętrzna przeglądarka pomocy
3.14.2."Uruchamianie systemu pomocy
3.14.2.1.Pomoc w trybie oczekiwania na polecenie
3.14.2.2.Pomoc w trakcie działania polecenia
3.15.Wydawanie polecenia za pomocąPaska szybkiego dostępu
3.16.Usuwanie obiektów - ćwiczenia
3.17.Zapisywanie projektu w pamięci zewnętrznej
3.18.Podstawowe typy plików
3.19.Ponowny zapis projektu na dysku
3.20.Zapisywanie kopii projektu na dysku
3.21.Zamykanie okna projektu
3.22.Otwieranie istniejącego projektu
3.22.1.Pełne otwieranie pliku projektu
3.22.2.Otwieranie pliku projektu w trybie tylko do odczytu
3.23.Kończenie pracy

4.Instalacja plików dodatkowych

5.Wybrane operacje konfiguracyjne
5.1.Przywrócenie ustawień domyślnych
5.2.Ustawienjaopcji wykorzystywane na kursie
5.2.1.Profile użytkownika
5.2.2.Wal Tworzenie i uaktywnienie profilu
5.2.3.Resetowanie profilu
5.2.4.Karta Wyświetl (Display)
5.2.5.Karta Otwórz i zapisz (Opcn and Save)
5.2.6.Karta System
5.2.7.Karta Parametry użytkownika (User Pretercnces)
5.2.8.Karta Pomoce rysunkowe (Drafting)
5.2.9.Karta Modelowanie 3D (3D Modeling)
5.2.10.Karta Wybór (Selection)
5.2.11.Rozmiar wskaźnika zbioru wskazań
5.2.12.Pasek nawigacji (Navigation Bar)
5.2.13.Pasek szybkiego dostępu (Quick Access Toolbar)
5.2.13.1.Modyfikacja paska szybkiego dostępu
5.2.14.Karty i panele narzędzi
5.2.15.Okna typu Paleta i paski narzędzi
5.2.16.Obiekty na Pasku stanu
5.2.17.Ustawienia rysunkowe Skok i siatka {Snap and Grid)
5.2.17.1.Skok (snap)
5.2.17.2.Siatka rysunkowa (Grid)
5.3.Obszary robocze
5.3.1.Ustawienia obszaru roboczego
5.3.2.Definiowanie własnego obszaru roboczego
5.3.3.Wybór obszaru roboczego

6.Tworzenie nowego projektu
6.1.Typowy algorytm tworzenia nowego projektu
6.2.Ćwiczenia
6.2.1.Tworzenie nowego projektu na podstawie szablonu
6.2.2.Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu
6.2.3.Zapis utworzonego projektu w folderze roboczym kursu

7.Podstawy zarządzania szablonami
7.1.Typowy algorytm tworzenia szablonu
7.1.1.Zapis projektu jako szablon - ćwiczenia
7.1.1.1.Szablon-1
7.1.1.2.Szablon-2
7.1.1.3.AJ-ISO-A4
7.1.1.4.Szablon-K
7.1.1.5.Szablon-3D
7.2.Tworzenie nowego projektu bezpośrednio po zapisie szablonu
7.2.1.Ćwiczenia
7.2.2.Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu z rzutnią.

8.Współrzędne 2D
8.1.Układy współrzędnych 2D
8.2.Wprowadzanie współrzędnych 2D
8.3.Współrzędne kartezjańskie 2D
8.3.1.Współrzędne bezwzględne
8.3.2.Ćwiczenia
8.3.3.Współrzędne względne
8.3.4.Ćwiczenia

9.Zadania kontrolne

10.Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości
10.1.Ćwiczenia

11.Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa
11.1.Format jednostek

12.Współrzędne biegunowe
12.1.Ćwiczenia

13.Zadania kontrolne

14.Dynamiczne wprowadzanie danych,
14.1.Elementy trybu wprowadzania dynamicznego
14.2.Konfiguracja trybu wprowadzania dynamicznego
14.3.Wprowadzanie dynamiczne - ćwiczenia
14.4.Weryfikacja długości i kątów - ćwiczenia

15.Tworzenie obiektów podstawowych
15.1.Odcinek (polecenie - linia)
15.1.1.Opcje
15.1.2.Tryb kontynuacji
15.1.3.Ćwiczenia
15.2.Okrąg
15.2.1.Opcje
15.2.2.Ćwiczenia
15.3.Domyślne wartości wejściowe
15.4.Elipsa
15.4.1.Opcje
15.4.2.Ćwiczenia
15.5.Prosta
15.5.1.Opcje
15.5.2.Ćwiczenia
15.6.Krzywe typu splajn
15.6.1.Opcje
15.6.2.Ćwiczenia
15.7.Łuk
15.7.1.Opcje
15.7.2.Tryb kontynuacji
15.7.3.Ćwiczenia
15.7.3.1.Opcje: Początek, środek

16.Ćwiczenia projektowe

17.Tworzenie obiektów złożonych
17.1.Polilinia
17.1.1.Opcje
17.1.2.Tryb kontynuacji
17.1.3.Ćwiczenia
17.1.4.Sterowanie wypełnieniem
I7.2.Wielokąty
17.2.1.Prostokąt
17.2.1.1.Opcje
17.2.2.Ćwiczenia
17.2.3.Inne wielokąty
17.2.3.1.Opcje
17.2.4.Ćwiczenia
17.3,Obiekty opisowe i standardowe
17.3.1.Tworzenie obiektów opisowych
17.3.2.Zmiana listy skal
17.3.3.Aktualizacja obiektów opisowych
17.3.4.Optymalizacja stosowania obiektów opisowych
17.3.4.1.Wydruk w podziatce 1:1
17.3.4.2.Wydruk w podziałce innej niż 1:1
17.4.Obiekty tekstowe
17.4.1.Styl tekstu
17.4.2.Przegląd istniejących stylów tekstu
17.4.2.1.Czcionki TrueType
17.4.2.2.Czcionki typu SHX
17.4.2.3.Wysokość tekstu w definicji stylu
17.4.2.4.Dostępne style tekstu - podsumowanie
17.4.3.Znaki specjalne
17.4.4.Tworzenie wiersza tekstu -ćwiczenia
17.4.5.Zmiana skali opisu istniejących obiektów-ćwiczenia
17.4.6.Opcje tworzenia wiersza tekstu
17.4.7.Tekst wielo wierszowy
17.4.8.Definiowanie stylu tekstu i tworzenie tekstu wielowicrszowego - ćwiczenia
17.4.9.Inne operacje wykonywane za pomocą edytora tekstu wielo wierszowego
17.4.9.1.Wybrane operacje formatowania akapitów, znaków oraz symbole i ułamki
17.4.9.2.Pola tekstowe
17.4.9.3.Opcje dopasowania (wyrównania) tekstu
17.5.Tabele
17.5.1.Styl tabeli
17.5.2.Tworzenie tabeli
17.5.3.Ćwiczenia
17.6.Kreskowanie i wypełnienie
17.6.1.Rodzaje kreskowania
17.6.2.Definiowanie kreskowania
17.6.2.1.Opcja domyślna- Wskaż punkty (Pick Pointa),
17.6.2.2.Opcja Wybierz obiekty (Select Objects)
17.6.3.Ćwiczenia
17.7.Inne obiekty

18.Narzędzia rysowania precyzyjnego
18.1.Tryby lokalizacji
18.1.1.Stałe tryby lokalizacji
18.1.2.Chwilowy tryb lokalizacji
18.1.3.Zestawienie trybów lokalizacji

19.Ćwiczenia projektowe
19.1.Wprowadzenie
19.2.Rysowanie trójkąta
19.3.Rysowanie wysokości trójkąta
19.4.Rysowanie okręgów stycznych
19.5.Rysowanie pozostałych odcinków
19.6.Rysowanie nietypowego okręgu

20.Narzędzia rysowania precyzyjnego - śledzenie
20.1.Tymczasowe punkty śledzenia
20.2.Ćwiczenia
20.2.1.Włączanie tymczasowego punktu śledzenia
20.2.2.Wyłączanie tymczasowego punktu śledzenia

21.Zadania kontrolne

22.Sterowanie wyświetlaniem 2D
22.1.Narzędzie VicwCube w modelu 2D
22.2.Wyświetlanie siatki rysunkowej
22.3.Uwagi ogólne
22.4.Panoramowanie
22.5.Ćwiczenia
22.6.Operowanie powiększeniem
22.7.Ćwiczenia
22.7.1.Szybki zoom
22.7.2.Okno
22.7.3.Zoom i nowy fragment
22.7.4.Zakres
22.7.5.Wszystko i Okno
22.7.6.Skala względna
22.7.7.Poprzedni widok
22.7.8.Okno i poprzedni
22.8.Strategie sterowania wyświetlaniem
22.8.1.Bez użycia rolki
22.8.2.Z użyciem rolki
22.8.3.Inne narzędzia sterowania wyświetlaniem

23.Edycja obiektów
23.1.Ogólna metoda edycji
23.2.Zbiory wskazań (kolekcje)
23.2.1.Wybieranie pojedynczego obiektu
23.2.1.1.Wybór elementów pokrywających się (metoda standardowa)
23.2.1.2.Wybór elementów pokrywających się (cykliczny)
23.2.2.Uzupełnianie kolekcji
23.2.3.Usuwanie elementu z kolekcji
23.2.4.Wybór za pomocą okna
23.2.4.1.Okno typu przecinającego
23.2.4.2.Okno typu ciągłego
23.2.5.Niejawne opcje wybierania obiektów
23.3.Usuwanie obiektów
23.3.1.Ćwiczenia
23.4.Przekształcenia o wektor
23.4.1.Metoda "punkt bazowy" (skąd-dokąd)
23.4.1.1.Ogólny algorytm metody "punkt bazowy" (skąd-dokąd)
23.4.2.Metoda "przesunięcie" (o ile i w którą stronę)
23.4.2.1.Ogólny algorytm metody "przesunięcie" (o ile i w którą stronę)
23.5.Przesuwanie obiektów
23.5.1.Ćwiczenia
23.6.Przesuwanie ortogonalne za pomocą klawiatury (Nudging)
23.6.1.Ćwiczenia
23.7.Kopiowanie obiektów
23.7.1.Opcje
23.7.2.Ćwiczenia
23.8.Rozciąganie obiektów
23.8.1.Ćwiczenia
23.9.Kopiowanie obiektów w szyku
23.9.1.Szyki standardowe i zespolone
23.9.1.1.Szyk prostokątny
23.9.1.2.Szyk biegunowy
23.9.1.3.Szyk wzdłuż ścieżki
23.9.2.Ćwiczenia
23.9.2.1.Szyk prostokątny
23.9.2.2.Szyk biegunowy
23.9.2.3.Szyk wzdłuż ścieżki
23.10.Kopiowanie obiektów przez odsunięcie
23.10.1.Ćwiczenia
23.11.Lustrzane odbicie
23.11.1.Ćwiczenia
23.12.Skalowanie
23.12.1.Ćwiczenia
23.13.Obracanie obiektów
23.13.1.Ćwiczenia
23.14.Ucinanie i wydłużanie obiektów
23.14.1.Ogólna metoda ucinania i wydłużania
23.14.1.1.Pełny algorytm ucinania i wydłużania
23.14.1.2.Skrócony algorytm ucinania i wydłużania
23.14.1.3.Uwagi dodatkowe
23.14.2.Ćwiczenia
23.15.Przedłużanie i skracanie obiektów
23.15.1.Ćwiczenia
23.16.Przerywanie obiektów
23.16.1.Ćwiczenia
23.17.Łączenie obiektów
23.17.1.Ćwiczenia
23.18.Fazowanie krawędzi
23.18.1.Ćwiczenia
23.19.Zaokrąglanie krawędzi
23.19.1.Ćwiczenia
23.20.Rozbijanie obiektów złożonych
23.20.1.Ćwiczenia
23.21.Indywidualne polecenia edycyjne
23.21.1.Łączenie odcinków i łuków w polilinię-edycja polilinii
23.21.2.Ćwiczenia
23.21.3.Inne indywidualne polecenia edycyjne
23.21.4.Edycja kreskowania - ćwiczenia
23.21.4.1.Zmiana skali opisu
23.21.5.Edycja tekstu -ćwiczenia
23.21.5.1.Zmiana skali opisu
23.21.6.Ćwiczenia dodatkowe

24.Ćwiczenia projektowe

25.Zadania kontrolne,

26.Edycja za pomocą uchwytów
26.1.Wybór metody edycji
26.2.Uchwyty standardowe
26.2.1.Ogólna metoda edycji
26.2.1.1.Pełny algorytm edycji za pomocą uchwytów
26.2.1.2.Skrócony algorytm edycji za pomocą uchwytów
26.2.2.Ćwiczenia
26.2.2.1.Rozciąganie odcinka
26.2.2.2.Przesuwanie i rozciąganie okręgu
26.2.2.3.Inne operacje edycyjne
26.3.Uchwyty wielofunkcyjne
26.3.1.Ogólna metoda edycji za pomocą uchwytów wielofunkcyjnych
26.3.2.Ćwiczenia

27.Zadania kontrolne

28.Ćwiczenia przejściowe
28.1.Rysowanie projektu BUD1
28.1.1.Podstawowa koncepcja rozwiązania
28.1.2.Realizacja koncepcji podstawowej
28.1.3.Koncepcje alternatywne
28.2.Rysowanie projektu DET1
28.2.1.Podstawowa koncepcja rozwiązania
28.2.2.Realizacja koncepcji podstawowej
28.2.2.1.Pierwszy fragment łamanej
28.2.2.2.Drugi fragment łamanej
28.2.2.3.Kopiowanie przez odsunięcie
28.2.2.4.Obcięcie końców
28.2.2.5.Analiza dostępnych stylów tekstu
28.2.2.6.Propozycja definicji nowego stylu tekstu
28.2.2.7.Ocena wysokości napisu (tekstu)
28.2.2.8.Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu
28.2.2.9.Definiowanie nowego stylu tekstu
28.2.2.10.Tworzenie napisu
28.2.3.Inne koncepcje rysowania zarysu
28.2.3.1.Uniwersalny kalkulator klasyczny
28.2.3.2.Paleta narzędzi Kalkulator (QuickCalc)
28.2.3.3.Tryb śledzenia
28.3.Rysowanie projektu DET2
28.3.1.Tryb śledzenia i tymczasowy punkt lokalizacji
28.3.2.Tryb śledzenia
28.3.3.Rysowanie okręgu
28.3.4.Napisy
28.3.4.1.Propozycja definicji nowego stylu tekstu
28.3.4.2.Ocena wysokości napisów
28.3.4.3.Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu
28.3.4.4.Definiowanie nowego stylu tekstu
28.3.4.5.Tworzenie napisów

29.Właściwości ogólne obiektów
29.1.Technika warstw
29.2.Właściwości logiczne i określone wprost
29.2.1.Właściwości logiczne
29.2.2.Właściwości określone wprost
29.2.3.Właściwości logiczne a określone wprost
29.3.Właściwości bieżące i właściwości kolekcji obiektów
29.4.Rodzaj linii
29.4.1.Wczytywanie i usuwanie rodzaju Unii -ćwiczenia
29.4.2.Efektywne zarządzanie rodzajami linii
29.4.2.1,Poprawna organizacja środowiska pracy
29.4.2.2.Wymuszona praca w źle zorganizowanym środowisku.
29.4.3.Skala rodzaju linii
29.4.3.1.Indywidualna skala rodzaju linii nowo tworzonych obiektów
29.4.3.2.Skala globalna rodzaju linii
29.4.3.3.Indywidualna skala rodzaju linii obiektu
29.4.3.4.Całkowita skala rodzaju linii obiektu
29.4.4.Określanie całkowitej skali rodzaju linii obiektu
29.4.4.1.Sposób wyświetlania linii na rysunku
29.5.Szerokość (grubość) linii
29.5.1.Standardowa szerokość (grubość) linii
29.5.2.Regulacja sposobu wyświetlania szerokości (grubości) linii
29.6.Kolor
29.7.Przezroczystość ogólna
29.8.Sterowanie właściwościami za pośrednictwem warstwy
29.9.Budowa struktury warstw - ćwiczenia
29.9.1.Wczytanie definicji linii
29.9.2.Zmiana nazwy i koloru warstwy
29.9.3.Tworzenie nowej warstwy
29.9.4.Ustawianie warstwy bieżącej
29.9.5.Usuwanie warstwy
29.9.6.Modyfikacja struktury i właściwości warstw
29.10.Operacje na warstwach -ćwiczenia
29.10.1.Filtry warstw
29.10.2.Wybór warstwy aktualnej
29.10.3.Blokowanie (ukrywanie) warstwy
29.10.4.Przenoszenie obiektów na inną warstwę
29.10.5.Uzgadnianie właściwości
29.10.6.Właściwość określona wprost
29.10.7.Zmiana właściwości obiektów przez warstwę

30.Ćwiczenia przejściowe
30.1.Szablon ze strukturą warstw
32.2.1.Ćwiczenia
32.3.Uzyskiwanie informacji o istniejących obiektach
32.3.1.Lista informacji o istniejących obiektach
32.3.2.Pomiar odległości
32.3.3.Odczyt współrzędnych punktu
32.3.4.Pomiar pola powierzchni
32.3.5.Nowe narzędzia pomiarowe

33.Ćwiczenia przejściowe
33.1.Wymiarowanie projektu BUD1
33.2.Wymiarowanie projektu DET1
33.3.Wymiarowanie projektu DET2
33.4.Edycja projektu DET1
33.4.1.Rozciągnięcie
33.4.2.Fazowania i zaokrąglenia
33.4.3.Edycja istniejących wymiarów
33.4.3.1.Edycja za pomocą uchwytów
33.4.3.2.Edycja metodą doczepiania
33.4.3.3.Monitor opisu (Annotation Monitor)
33.4.3.4.Dalsze operacje edycyjne
33.4.4.Tworzenie nowych wymiarów
33.4.4.1.Definiowanie nowych stylów wymiarowania
33.4.4.2,Zastosowanie zdefiniowanych stylów wymiarowania.
33.4.5.Inne operacje
33.4.6.Definiowanie podstylu wymiarowania
33.5.Edycja projektu DET2

34.Poprawna organizacja środowiska pracy
34.1.Zarządzanie rodzajami linii
34.2.Zarządzanie stylami tekstu
34.3.Zarządzanie stylami wymiarowania

35.Ćwiczenia przejściowe
35.1.Modyfikacja szablonu ze strukturą warstw
35.1.1.Arkusz obszaru papieru

36.Projekt końcowy
36.1.Uwagi ogólne
36.2.Wymagania podstawowe
36.3.Wymagania dodatkowe
36.4.Czynności wstępne
36.5.Tworzenie zarysu
36.6.Wymiarowanie
36.6.1.Wymiarowanie faz i zaokrągleń
36.6.2.Wymiar obrócony
36.6.3.Pozostałe wymiary
36.6.4.Kreskowanie
36.6.5.Tabliczka rysunkowa
36.6.6.Operacje końcowe
36.7.Ćwiczenie kontrolne
36.8.Narzędzia wydruku dokumentacji
36.9.Wydruk dokumentacji z obszaru modelu
36.9.1.Ustawienia strony
36.9.2.Podgląd wydruku
36.9.3.Uruchomienie wydruku

37.Podstawy techniki bloków
37.1.Ćwiczenia
37.1.1.Tworzenie bloku
37.1.2.Wstawianie bloku
37.1.3.Zapis definicji bloku na dysku
37.1.4.Wstawianie pliku
37.1.5.Modyfikacja pliku bloku na dysku
37.1.6.Modyfikacja definicji bloku bezpośrednio w miejscu wstawienia
37.1.7.Zmiana skali opisu

38.Zaawansowane techniki wykonywania i wydruku dokumentacji
38.1.Sposoby przygotowania dokumentacji pod kątem wydruku
38.2.Przygotowanie bloku z atrybutami tekstowymi
38.2.1.Atrybuty tekstowe
38.3.Wydruk z wykorzystaniem układów arkuszy
38.4.Wydruk arkusza -wymiary w obszarze modelu
38.4.1.Ustawienia strony
38.4.2.Wstawianie bloku z atrybutami
38.4.3.Tworzenie i skalowanie rzutni
38.4.4.Zmiana obiektów nieopisowych na opisowe
38.4.5.Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów
38.4.6.Postępowanie z obiektami nieopisowymi
38.4.7.Przenoszenie napisu na kartę arkusza
38.4.8.Obszar papieru i modelu na arkuszu (Layout)
38.4.8.1.Obszar modelu na arkuszu
38.4.8.2.Obszar papieru na arkuszu
38.4.9.Ustalanie położenia obiektów w rzutni
38.4.10.Style wydruku zależne od koloru
38.4.11.Wypełnianie pól tabliczki rysunkowej - atrybuty tekstowe
38.4.12.Blokowanie rzutni
38.4.13.Obiekty opisowe dla innej skali rzutni
38.5.Wydruk arkusza- wymiary w obszarze papieru
38.6.Projekty w jednostkach innych niż milimetry
38.7.Wymiary w obu obszarach
38.8.Przywracanie zespolenia wymiarów - Monitor opisu (Annotation Monitor)
38.8.1.Ćwiczenia

39.Design Center
39.1.Wstawianie bloku za pomocą DesignCenter - ćwiczenia

40.Palety narzędzi użytkownika
40.1.Ćwiczenia
40.1.1.Tworzenie palety
40.1.2.Wstawianie bloku z palety
40.1.3.Modyfikacja palety narzędzi
40.1.4.Usuwanie narzędzi i palet
40.2.Sterowanie widocznością okna palet narzędzi

41.Zadania kontrolne

42.Nieparametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe

CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D

43.Podstawowe pojęcia
43.1.Parametryczność
43.2.Więzy i wymiary
43.2.1.Więzy geometryczne
43.2.2.Więzy wymiarowe
43.2.3.Wymiary
43.3.Przykład rysunku parametrycznego i nieparametrycznego

44.Konfiguracja narzędzi więzów

45.Operowanie więzami geometrycznymi - ćwiczenia
45.1.Automatyczne wprowadzanie więzów geometrycznych
45.2.Sterowanie widocznością więzów geometrycznych
45.2.1.Selektywne wyświetlanie więzów geometrycznych
45.3.Sprawdzenie poprawności systemu więzów geometrycznych
45.4.Usuwanie więzów geometrycznych
45.5.Ręczne wprowadzanie więzów geometrycznych
45.6.Stopnic swobody
45.7.Wprowadzanie więzów geometrycznych podczas tworzenia i edycji obiektów.

46.Operowanie więzami wymiarowymi - ćwiczenia
46.1.Konfiguracja narzędzi więzów wymiarowych
46.1.1.Sterowanie widocznością więzów wymiarowych w formie dynamicznej..
46.2.Więzy wymiarowe zdefiniowane przez jeden obiekt
46.3.Więzy wymiarowe zdefiniowane przez dwa obiekty
46.4.Wymiary nadmiarowe
46.5.Zmiana sposobu wyświetlania więzów wymiarowych Zmiana formy więzów wymiarowych
46.6.Wyświetlanie i ukrywanie więzów w formie dynamicznej
46.7.Edycja wartości więzów wymiarowych
46.7.1.Parametryczne modyfikacje konstrukcji
46.7.2.Parametry użytkownika
46.7.3.Filtry i grupy parametrów
46.7.4.Edycja wartości więzów za pomocą uchwytów standardowych

47.Ćwiczenia przejściowe
47.1.Typoszereg z parametrem użytkownika
47.1.1.Wprowadzanie więzów geometrycznych
47.1.2.Nakładanie więzów wymiarowych
47.1.3.Parametryczne modyfikacje konstrukcji
47.2.Typoszereg bez parametru użytkownika
47.2.1.Wprowadzanie więzów geometrycznych
47.2.2.Nakładanie więzów wymiarowych
47.2.3.Parametryczne modyfikacje konstrukcji
47.2.4.Inny sposób modelowania symetrii

48.Zadania kontrolne

49.Transformacja wymiarów na więzy

50.Ćwiczenia przejściowe
50.1.Transformacja projektu DET2
50.1.1.Wprowadzanie więzów geometrycznych
50.1.2.Transformacja więzów wymiarowych
50.1.3.Tworzenie i wiązanie punktu konstrukcyjnego
50.1.4.Formatowanie więzów wymiarowych
50.1.5.Parametryczne modyfikacje konstrukcji
50.2.Parametryzacja otworu w projekcie DET2

51.Parametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe

CZĘŚĆ III. PODSTAWY MODELOWANIA 3D

52.Interfejs użytkownika podcz;as pracy 3D
52.1.Opcje modelowania 3D

53.Sterowanie wyświetlaniem 3D - ćwiczenia
53.1.Zmiana sposobu wyświetlania modelu
53.2.Zmiana sposobu budowy obrazu
53.3.Narzędzie ViewCubc
53.3.1.Widoki standardowe
53.3.2.Redefinicja widoku głównego (Home View)
53.4.Narzędzia SteeringWheels
53.4.1.Zmiana środka obrotu
53.4.2.Wywoływanie poprzednich i następnych widoków
53.4.3.Inne operacje
53.5.Nazwane widoki

54.Układy współrzędnych
54.1.Układy współrzędnych w przestrzeni 3D
54.1.1.Układ globalny i lokalne układy współrzędnych
54.1.2.Symbol układu współrzędnych
54.2.Zarządzanie układami współrzędnych
54.3.Standardowe metody zarządzania układami współrzędnych - ćwiczenia
54.3.1.Definiowanie lokalnego układu współrzędnych
54.3.2.Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych
54.3.3.Uaktywnianie zapisanego lokalnego układu współrzędnych
54.3.4.Wywołanie widoku planarnego
54.3.5.Definiowanie LUW na obiekcie
54.3.5.1.Obiekt typu linia (krawędź)
54.3.6.Usuwanie zapisanego lokalnego układu współrzędnych
54.4.Zarządzanie układami współrzędnych metodą edycji symbolu (ikony) układu -ćwiczenia
54.4.1.Definiowanie układu współrzędnych na powierzchni (ścianie)
54.4.2.Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych metodą edycji uchwytów.
54.5.Dynamiczny LUW

55.Wstęp do modelowania 3D
55.1.Parametryczność a modele 3D
55.1.1.Modele bryłowe
55.1.2.Modele powierzchniowe
56.Tworzenie obiektów 3D metodami 2D
56.1.Model krawędziowy -ćwiczenia
56.2.Klasyczne siatki wielokątne -ćwiczenia
56.3.Wysokość i poziom
56.3.1,Ćwiczenia
56.4.Polibryły-ćwiczenia

57.Klasyczne obiekty 3D
57.1.Bryły elementarne - ćwiczenia
57.2.Powierzchnie elementarne

58.Operacje logiczne Boole‘a - ćwiczenia

59.Operacje modelowania 3D za pomocą profilu
59.1.Interfejs użytkownika podczas modelowania 3D za pomocą profilu
59.2.Modelowanie bryłowe za pomocą profilu - ćwiczenia
59.3.Wyciąganie - ćwiczenia
59.4.Obrót - ćwiczenia
59.5.Przeciąganie - ćwiczenia
59.6.Rozpinanie powierzchni - . Edycja obiektów 3D

60.1.Czynności wstępne i konfiguracyjne
60.2.Metauchwyty
60.2.1.Ograniczanie zakresu operacji edycyjnej
60.3.Podobiekty
60.3.1.Wybór podobiektów
60.3.1.1.Wybór podobiektów z wykorzystaniem filtrów
60.3.1.2.Wybór podbryły bez stosowania filtru
60.3.1.3.Cykliczny wybór podbrył
60.4.Rodzaje uchwytów
60.5.Ćwiczenia
60.5.1.Przesunięcie swobodne
60.5.2.Przesunięcie ograniczone
60.5.3.Obrót ograniczony
60.5.4.Przesunięcie z kolekcją uchwytów aktywnych
60.5.5.Rejestrowanie historii modelowania bryły
60.5.6.Edycja właściwości obiektów 3D
60.5.7.Usuwanie historii obiektów 3D

61.Ćwiczenia przejściowe
61.1.Transformacja projektu BUD1 do przestrzeni 3D
61.2.Edycja projektu BUD 1
61.3.Modę! 3D sworznia
61.4.Edycja modelu 3D sworznia

62.Redagowanie rzutów 2D na podstawie modelu 3D
62.1.Uwagi dotyczące terminologii
62.2.Podstawy redagowania rzutów
62.2.1.Rzut bazowy (Base View) i rzuty pochodne - ćwiczenia.
62.2.2.Rzut prostokątny i izometryczny - ćwiczenia
62.2.3.Rzut typu przekrój (Section) - ćwiczenia
62.2.4.Rzut typu szczegół (Detail View) - ćwiczenia
62.3.Podstawy edycji rzutów - ćwiczenia
62.3.1.Styl rzutu typu przekrój (Section)
62.3.2.Wyłączanie przekrojów składników
62.3.3.Sterowanie widocznością krawędzi
62.3.4.Modyfikacja właściwości warstw
62.3.5.Zmiana wyrównania rzutów
62.3.5.1.Przerwanie wyrównania rzutów
62.3.6.Edycja kreskowania rzutów
62.3.7.Indywidualna edycja oznaczenia (etykiety) rzutu
62.3.8.Inne operacje edycyjne rzutów
62.3.9.Edycja linii cięcia
62.3.10.Inne operacje edycyjne
62.4.Aktualizacja rzutów
62.4.1.Aktualizacja rzutów po zmianie modelu 3D
62.4.2.Aktualizacja rzutów po zmianie zestawu składników modelu 3D

63.Modelowanie 3D - uwagi końcowe

CZĘŚĆ IV. PODSTAWY USŁUGI SIECIOWEJ I SYSTEMU AUTOCAD WS

64.AutoCAD WS jako element usługi Autodesk 360

65.AutoCAD WS jako usługa sieciowa
65.1.Praca za pomocą przeglądarki internetowej
65.1.1.Logowanie do serwisu AutoCAD WS
65.1.2.Przesyłanie (Upload) pliku
65.1.3.Edycja pliku
65.1.4.Pobieranie (Download) pliku z serwisu sieciowego
65.1.5.Przegląd pliku po edycji

66.AutoCAD WS na urządzeniach przenośnych
66.1.Podstawowe techniki pracy
66.2.Przygotowanie urządzenia do pracy
66.3.Logowanie do serwisu AutoCAD WS
66.4.Podstawowe operacje konfiguracyjne
66.5.Synchronizacja urządzenia z serwisem AutoCAD WS
66.6.Otwieranie pliku na urządzeniu
66.7.Edycja lokalna pliku
66.7.1.Usuwanie obiektów
66.7.2.Tworzenie obiektów
66.7.3.Edycja istniejących obiektów
66.7.4.Elementy opisu rysunku
66.7.5.Obserwacja modelu w przestrzeni 3D
66.8.Ponowna synchronizacja urządzenia z serwisem AutoCAD WS
66.9.Usuwanie plików lokalnych
66.10.Wylogowanie z serwisu AutoCAD WS na urządzeniu przenośnym

67.Zarządzanie danymi projektowymi (PDM) i projektowanie współbieżne (CD)
67.1.Projektowanie współbieżne
67.1.1.Przygotowanie danych
67.1.2.Logowanie do usługi i przesłanie pliku danych
67.1.3.Dołączanie konstruktora do zespołu
67.1.4.Praca zespołowa
67.2.Elementy zarządzania danymi
67.2.1.Zarządzanie z serwisu AutoCAD WS

68.Podstawy usługi sieciowej i systemu AutoCAD WS - uwagi końcowe

Bibliografia

Skorowidz


942 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022