Seria Prawo dla Firm
skierowana jest do kadry zarządzającej i przedsiębiorców. Na starannie dobranych
przykładach rozwiązuje problemy natury prawnej, jakie pojawiają się w firmie, oraz
pokazuje metody i środki ich przezwyciężania. Zwięzła prezentacja zagadnień, teksty
aktów prawnych oraz wzory pism ułatwią nowoczesne i skuteczne zarządzanie firmą.
Poradnik Nieuczciwa lub
zakazana reklama jest pozycją, którą powinien mieć każdy nowoczesny
przedsiębiorca zamierzający reklamować swoje produkty, a także prawnik zajmujący się
tą tematyką. Autorzy wskazują na potencjalne niebezpieczeństwa związane z
wykorzystywaniem reklamy, zwłaszcza takiej, która może wprowadzać w błąd albo
kłócić się z przepisami prawa lub dobrymi obyczajami.
Przegląd treści
Wstęp
Wykaz skrótów
Podstawowa literatura
Część I
Rozdział 1. Reklama jako
czyn nieuczciwej konkurencji w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Rozdział 2. Reklama
sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka a
granice norm prawnych i obyczajowych
Rozdział 3. Prawda w
przekazie reklamowym. Reklama wprowadzająca w błąd
Rozdział 4. Granice i formy
reklamy nierzeczowej
Rozdział 5. Neutralna
informacja a reklama ukryta
Rozdział 6. Reklama
stanowiąca istotną ingerencję w sferę prywatności
Rozdział 7. Przesłanki
dopuszczalności stosowania reklamy porównawczej
Część II Szczególne
zagadnienia reklamy na tle ustawodawstwa polskiego (zagadnienia wybrane)
Rozdział 8. Nieuczciwa lub
zakazana reklama na tle ustawy Prawo autorskie i prawa pokrewne
Rozdział 9. Reklama a znak
towarowy. Zbieg zakresu obowiązywania ustawy Prawo własności przemysłowej i ustawy o
zwalczaniu czaniu nieuczciwej konkurencji
Rozdział 10. Slogan
reklamowy jako znak towarowy i utwór
Rozdział 11. Reklama prasowa
Wnioski końcowe
Część III Wzory umów
1. Umowa licencyjna
2. Umowa o stworzenie utworu
wraz z przeniesieniem praw autorskich 143
3. Umowa o produkcję
materiałów reklamowych . 146
4. Umowa najmu powierzchni
reklamowej 150
5. Umowa o udział w sesji
zdjęciowej i udostępnienie prawa do wizerunku . 153
6. Umowa o opracowanie i
przeprowadzenie akcji medialnej . 156
7. Umowa o zamieszczenie
reklamy w prasie . 160
8. Umowa o pracę z
pracownikiem kreatywnym 162
9. Umowa o współpracy w
zakresie świadczenia usług reklamowych 164 10. Umowa sponsorska 168
Część IV Teksty aktów
prawnych
1. Ustawa o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji
2. Ustawa o działalności
gospodarczej
3. Rozporządzenie Prezydenta
Rzeczpospolitej - Przepisy wprowadzające Kodeks handlowy
4. Ustawa - Kodeks cywilny
5. Ustawa o znakach
towarowych
6. Ustawa o prawie autorskim
i prawach pokrewnych
7. Ustawa - Prawo prasowe
8. Ustawa o radiofonii i
telewizji
9. Rozporządzenie Krajowej
Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie zasad działalności reklamowej w programach
radiofonii i telewizji
10. Rozporządzenie Krajowej
Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i
określonych sposobów sponsorowania
11. Rozporządzenie Krajowej
Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie szczegółowych zasad rozpowszechniania przez radio
i telewizję audycji, które mogą zagrażać psychicznemu, uczuciowemu lub fizycznemu
rozwojowi dzieci i młodzieży
12. Ustawa o warunkach
zdrowotnych żywności i żywienia
13. Ustawa o środkach
farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i Inspekcji
Farmaceutycznej
14. Zarządzenie Ministra
Zdrowia i Opieki Społecznej w sprawie zasad i form prowadzenia reklamy i przekazywania
informacji o środkach farmaceutycznych i materiałach medycznych
15. Ustawa o wychowaniu w
trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
16. Ustawa o grach losowych,
zakładach wzajemnych i grach na automatach
17. Kodeks postępowania w
dziedzinie reklamy zewnętrznej
Indeks rzeczowy
270 stron