ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.00 33,25   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLA EKSPLOATACJI UTWORÓW AUDIOWIZUALNYCH


ŚLĘZAK P.

wydawnictwo: BRANTA , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 35.00 Twoja cena  33,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W monografii autor dokonuje oceny regulacji polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych w zakresie konstrukcji pól eksploatacji.

Książka obejmuje próbę stworzenia teoretycznej definicji pola eksploatacji i analizę poszczególnych pól eksploatacji utworów audiowizualnych. Rozważania autora dotyczą również norm prawa wspólnotowego i międzynarodowego opisujących różne sposoby korzystania z twórczości audiowizualnej.

Książka jest przeznaczona dla osób, których działalność zawodowa wiąże się z tworzeniem i rozpowszechnianiem filmów, a zwłaszcza środowisk twórczych, producentów i pracowników stacji telewizyjnych. Praca zawiera informacje potrzebne studentom wydziałów prawa i szkół filmowych.


Rozdział pierwszy
DEFINICJA POLA EKSPLOATACJI W ŚWIETLE PRAWA AUTORSKIEGO
Wprowadzenie
Definicja pola eksploatacji
Wstęp
Odrębność techniczna pola eksploatacji
Odrębność ekonomiczna pola eksploatacji
Definicja pola eksploatacji
III. Ogólna charakterystyka pól eksploatacji
Funkcja pól eksploatacji
Ocena przydatności konstrukcji pól eksploatacji
Systematyka pól eksploatacji
IV. Nowe pola eksploatacji
Pola eksploatacji nieznane w momencie zawarcia umowy
Nowe możliwości techniczne
V. Uwagi de lege ferenda

Rozdział drugi
UTRWALENIE UTWORU AUDIOWIZUALNEGO
Wstęp
Wersja ostateczna utworu audiowizualnego
Utrwalenie utworu audiowizualnego w prawie polskim
Utrwalenie utworu audiowizualnego w prawie międzynarodowym
Utrwalenie utworu audiowizualnego w prawie wspólnotowym
Utrwalenie utworu audiowizualnego w wybranych ustawach krajowych
Wprowadzenie utworu audiowizualnego do pamięci komputera
Słowo wstępne
Faza produkcji utworu audiowizualnego
Faza eksploatacji utworu audiowizualnego

Rozdział trzeci
ZWIELOKROTNIENIE UTWORU AUDIOWIZUALNEGO
Sporządzenie egzemplarza utworu audiowizualnego
Zwielokrotnienie utworu audiowizualnego w prawie polskim
Zwielokrotnienie utworu audiowizualnego w prawie międzynarodowym
IV. Zwielokrotnienie utworu audiowizualnego w prawie wspólnotowym
V. Zwielokrotnienie utworu audiowizualnego w wybranych ustawach krajowych
VI. Zwielokrotnienia czasowe utworu audiowizualnego
Wstęp
Zwielokrotnienie w sieci informatycznej
A. Słowo wstępne
B. Digitalizacja
C. Uploading
D. Downloading
E. Browsing
3. Zwielokrotnienie czasowe dokonane przez stację telewizyjną
VII. Archiwizacja utworu audiowizualnego
VIII. Zmiana pierwotnej techniki zapisu
IX. Zwielokrotnienie utworu audiowizualnego w ramach dozwolonego użytku
Wstęp
Dozwolony użytek prywatny
Dozwolony użytek publiczny

Rozdział czwarty
WPROWADZENIE DO OBROTU EGZEMPLARZY UTWORU AUDIOWIZUALNEGO
I. Dystrybucja egzemplarzy utworu audiowizualnego
II. Prawo wprowadzenia do obrotu egzemplarzy utworu audiowizualnego
Wstęp
W prawie polskim
W prawie międzynarodowym
W prawie wspólnotowym
W wybranych ustawach krajowych
Prawo przeznaczenia egzemplarzy utworu audiowizualnego
Zasada wyczerpywania się prawa wprowadzenia do obrotu egzemplarzy utworu audiowizualnego
V. Dystrybucja utworu audiowizualnego w infostradzie

Rozdział piąty
NAJEM I UŻYCZENIE EGZEMPLARZY UTWORU AUDIOWIZUALNEGO
I. Wstęp
II. Pojęcie najmu i użyczenia egzemplarzy utworu audiowizualnego
Wprowadzenie
Najem
Użyczenie
Najem i użyczenie egzemplarzy utworu audiowizualnego w prawie polskim
Najem i użyczenie egzemplarzy utworu audiowizualnego w prawie międzynarodowym
V. Najem i użyczenie egzemplarzy utworu audiowizualnego w prawie wspólnotowym
Dyrektywa 1992/100/EWG
Dostosowanie prawa polskiego do dyrektywy 1992/100/EWG
VI. Najem i użyczenie egzemplarzy utworu audiowizualnego w wybranych ustawach krajowych
VII. Najem i użyczenie egzemplarzy utworu audiowizualnego jako wyjątki od zasady wyczerpywania się prawa wprowadzenia egzemplarzy do obrotu

Rozdział szósty
WYŚWIETLENIE I ODTWORZENIE UTWORU AUDIOWIZUALNEGO
I. Pojęcie i przedmiot wyświetlenia utworu audiowizualnego
II. Wyświetlenie a inne pola eksploatacji utworu audiowizualnego
Publiczne odtworzenie utworu audiowizualnego
Wyświetlenie i odtworzenie utworu audiowizualnego w prawie polskim
V. Wyświetlenie i odtworzenie utworu audiowizualnego w prawie międzynarodowym
VI. Wyświetlenie i odtworzenie utworu audiowizualnego w prawie wspólnotowym
VII. Wyświetlanie i odtworzenie utworu audiowizualnego w wybranych ustawach krajowych

Rozdział siódmy
UTWÓR AUDIOWIZUALNY JAKO PRZEDMIOT WYSTAWIENIA

Rozdział ósmy
NADANIE UTWORU AUDIOWIZUALNEGO PRZEZ STACJĘ TELEWIZYJNĄ
I, Rodzaje nadań telewizyjnych
II. Nadanie bezprzewodowe naziemne utworu audiowizualnego
W prawie polskim
W prawie międzynarodowym
W prawie wspólnotowym
W wybranych ustawach krajowych
III. Nadanie bezprzewodowe satelitarne utworu audiowizualnego
W prawie polskim
W prawie międzynarodowym
W prawie wspólnotowym
W wybranych ustawach krajowych
IV. Nadanie przewodowe utworu audiowizualnego
W prawie polskim
W prawie międzynarodowym
W prawie wspólnotowym
W wybranych ustawach krajowych
V. Reemisja utworu audiowizualnego
W prawie polskim
W prawie międzynarodowym
W prawie wspólnotowym
W wybranych ustawach krajowych

Rozdział dziewiąty
UTWÓR AUDIOWIZUALNY JAKO PRZEDMIOT USŁUG ŚWIADCZONYCH W INFOSTRADACH
I. Nowoczesne metody przesyłu informacji
II. Nowe formy usług świadczonych przez stacje telewizji cyfrowej
Wideo "na zamówienie"
Multimedia
Webcasting

Zakończenie
Wykaz literatury


205 stron, B5,  miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022