ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RACHUNKOWOŚĆ W PRAKTYCE PRZEDSIĘBIORSTW USŁUGOWYCH


PŁÓCIENNIK-NAPIERAŁA J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 53.50 Twoja cena  50,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prezentowana w książce wiedza uwzględnia najnowsze trendy w rachunkowości polskiej i światowej. Autorka przedstawiła oryginalne podejście do problematyki funkcji rachunkowości oraz jej mechanizmów kontrolnych. Rozważania natury teoretycznej zostały wzbogacone przykładami praktycznych rozwiązań księgowych najczęściej występujących w działalności o charakterze usługowym.  

W rozważaniach teoretycznych uwzględnione zostały poglądy czołowych przedstawicieli nauki rachunkowości w Polsce i na świecie. Opracowanie zawiera też indywidualne poglądy autorki oraz omówienie najistotniejszych, obowiązujących aktualnie norm polskiego prawa bilansowego.

Przykłady szczegółowe zaczerpnięto z dokumentacji księgowej dwóch przedsiębiorstw: Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego "Segment" oraz Przedsiębiorstwa Transportowego "Auto-Trans". Przytoczono zwłaszcza przykłady dokumentacji, ewidencji i rozliczeń operacji gospodarczych występujących w usługach oraz takie, dla których w rachunkowości funkcjonują znamienne algorytmy księgowe (np. wykorzystanie formy leasingu w przedsiębiorstwie usług transportowych).     


Janina Płóciennik-Napierała - doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny Politechniki Koszalińskiej. Autorka licznych publikacji z dziedziny rachunkowości. Zajmuje się szczególnie problematyką organizacji rachunkowości i jej mechanizmów kontrolnych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu rachunkowości finansowej i zarządczej oraz sprawozdawczości i polityki bilansowej.


Spis treści (skrócony):

Wprowadzenie

Rozdział 1. Podstawowe założenia funkcjonowania rachunkowości

1.1. Funkcje współczesnej rachunkowości
1.2. Prawne aspekty funkcjonowania rachunkowości
1.3. Odpowiedzialność za prowadzenie rachunkowości
1.4. Organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwie usługowym

Rozdział 2. Dowody księgowe w działalności usługowej

2.1. Transakcje gospodarcze i ich udokumentowanie
2.2. Opracowanie dowodów księgowych
2.3. Obieg dowodów księgowych

Rozdział 3. Ewidencja księgowa operacji gospodarczych

3.1. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych
3.2. Ewidencja rzeczowych składników aktywów
3.3. Środki pieniężne i rozrachunki
3.4. Ewidencja kapitałów i rezerw

Rozdział 4. Przychody i koszty w działalności usługowej

4.1. Podstawowe założenia rachunku przychodów i kosztów
4.2. Rachunek przychodów i kosztów operacyjnych
4.3. Pozostałe przychody i koszty operacyjne
4.4. Przychody i koszty finansowe
4.5. Rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
4.6. Kalkulacja kosztów

Rozdział 5. Zamknięcia roczne i sprawozdawczość finansowa

5.1. Prace przygotowawcze do zamknięcia ksiąg rachunkowych
5.2. Zamknięcie ksiąg rachunkowych
5.3. Sprawozdanie finansowe
5.4. Postępowanie kończące prace sprawozdawcze

Rozdział 6. Polityka rachunkowości i polityka bilansowa w przedsiębiorstwie

6.1. Pojęcie polityki rachunkowości
6.2. Istota polityki bilansowej
6.3. Podział polityki bilansowej
6.4. Realizacja polityki bilansowej w przedsiębiorstwie usługowym

Spis rysunków i tablic

Bibliografia

240 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022