ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROJEKTOWANIE I WDRAŻANIE RACHUNKU KOSZTÓW DZIAŁAŃ W PRZEDSIĘBIORSTWIE


LESZCZYŃSKI Z. / Z SUPLEMENTEM ELEKTRONICZNYM

wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 147.90 Twoja cena  140,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Projektowanie i wdrażanie rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie (z suplementem elektronicznym)

Specjalistyczny poradnik dla służb finansowo-księgowych – pomoże wprowadzić rachunek kosztów działań w przedsiębiorstwie, prezentuje podejście problemowe do rachunku kosztów działań obejmujące charakterystykę tradycyjnego rachunku kosztów, istotę rachunku kosztów działań oraz zalety i sposób jego stosowania w przedsiębiorstwach.

W publikacji:

  • ­omówiono założenia, zasady i etapy realizacji analizy procesowej i analizy wartości w przedsiębiorstwie. Analiza procesowa pomaga zdefiniować i odpowiednio usystematyzować problemy przedsiębiorstwa w sposób umożliwiający precyzyjne zlokalizowanie i wykluczenie przyczyn ich powstania, dostarcza podstaw do podniesienia jakości, skrócenia cyklu produkcji i obniżenia kosztów.
  • ­opis procesu projektowania struktur informacyjnych rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym na podstawie studium przypadku – poczynając od identyfikacji działań oraz rodzajów zasobów zużywanych w procesach produkcyjnych, poprzez zbudowanie wielopoziomowego schematu przepływu zużywanych zasobów (schemat przepływu kosztów) do działań i pomiędzy działaniami, po przedstawienie modelu akumulacji kosztów, który jest fundamentem rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie.
  • ­charakterystyka metod zarządzania kosztami i rentownością w przedsiębiorstwie w warunkach stosowania rachunku kosztów działań.

Wprowadzenie . .

Rozdział 1

Warunki funkcjonowania rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie zarządzanym procesowo

1.1. Tradycyjne systemy rachunku kosztów a rachunek kosztów działań

1.1.1. Związki tradycyjnych systemów rachunku kosztów z rachunkiem kosztów działań

1.1.2. Przesłanki implementacji rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie

1.2. Identyfikacja słabości tradycyjnego rachunku kosztów w przedsiębiorstwie

1.3. Rachunek kosztów działań w przedsiębiorstwie

1.4. Wdrażanie rachunku kosztów działań a zmiany w polityce i organizacji przedsiębiorstwa

Rozdział 2

Analiza procesowa i analiza wartości procesów jako podstawa implementacji rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie

2.1. Cel prowadzenia analizy procesowej w przedsiębiorstwie

2.2. Analiza procesowa jako punkt wyjścia do wdrażania programów usprawniających przedsiębiorstwo i redukujących koszty

2.3. Analiza procesowa w przedsiębiorstwie jako punkt wyjścia dla wdrażania rachunku kosztów działań, metod pomiaru efektywności oraz poprawy jakości procesu decyzyjnego

2.4. Analiza procesowa w przedsiębiorstwie produkcyjnym

2.4.1. Ogólny model procesów i działań gospodarczych

2.4.2. Metodyka identyfikowania procesów i działań

2.4.3. Mapowanie procesów i działań

2.5. Analizy wartości procesów i działań w przedsiębiorstwie zarządzanym procesowo

2.5.1. Wybór procesu w celu przeprowadzenia analizy wartości

2.5.2. Cykl procesu i działań

2.5.3. System wartościowania działań. Działania kreujące wartość i niekreujące wartości

2.6. Analiza wartości procesu jako wsparcie wdrażania udoskonaleń procesowego modelu przedsiębiorstwa

2.6.1. Przyczyny generowania problemów zakłócających optymalny przebieg procesów

2.6.2. Eliminowanie problemów zakłócających optymalny przebieg procesów

Rozdział 3

Projektowanie systemu informacyjnego rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie

3.1. Metodyka projektowania struktur informacyjnych rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie

3.2. Charakterystyka przedsiębiorstwa

3.3. Identyfikowanie działań i struktury rodzajowej zasobów

3.4. Schemat przepływu zużywanych zasobów

3.5. Projektowanie nośników kosztów zasobów i działań .

3.6. Model akumulacji kosztów według działań

3.7. Metodyka przygotowania informacji wykorzystywanych w modelu akumulacji kosztów działań

3.8. Struktury informacyjne modelu akumulacji kosztów działań

3.8.1. Architektura modelu akumulacji kosztów wynagrodzeń, narzutów na wynagrodzenia i koszty dodatków do wynagrodzeń

3.8.2. Architektura modelu akumulacji kosztów konkretnych zadań

3.8.3. Architektura modelu akumulacji kosztów wyodrębnionych działań

3.9. Weryfikacja i wdrażanie zaprojektowanego rachunku kosztów działań

3.10. Przyczyny niepowodzeń wdrażania rachunku kosztów działań oraz sugerowane rozwiązania eliminujące niepowodzenia

Rozdział 4

Zarządzanie kosztami i rentownością w przedsiębiorstwie w warunkach stosowania rachunku kosztów działań

4.1. Zarządzanie rentownością produktu

4.2. Zarządzanie rentownością klientów i kanałów dystrybucji

4.3. Analiza wartości dodanej w procesie redukcji kosztów

4.4. Elastyczne budżetowanie kosztów działań i analiza odchyleń kosztów działań

4.5. Zarządzanie kosztami jakości

4.6. Zarządzanie operacyjne „Lean”

4.7. Integracja rachunku kosztów działań i strategicznej karty wyników

Bibliografia

264 stron, format B5, oprawa miękka klejona

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022