|
INNOWACJE I TRENDY WE WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARCE
SZUKALSKI S.M. WODNICKA M. WENTURA-DUDEK B. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacje i trendy we współczesnej gospodarce
Książka stanowi cenne źródło informacji na temat problemów współczesnych
gospodarek.
Publikacja zawiera artykuły poświęcone różnym aspektom innowacyjności i polityki
ekonomicznej na poziomie mikro i makroekonomicznym oraz wybranym problemom zarządzania.
Obejmuje zagadnienia innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw usługowych,
zmian w zarządzaniu organizacjami w kierunku zarządzania procesowego, wirtualizacji
administracji publicznej, komercjalizacji wiedzy, mechanizmów rozwoju na poziomie samorządu.
Uwzględnia także aktualne problemy rynku pracy, kwestie mobbingu w organizacjach, jego
przejawy i skutki.
Wstęp
Część I. ZAGADNIENIA OGÓLNE, INNOWACJE W GOSPODARCE
Stanisław M. Szukalski
Wybrane aspekty innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw usługowych
1. Wprowadzenie
2. Konkurencyjność podmiotów usługowych
3. Innowacje usługowe a wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw usługowych
3.1. Istota innowacji usługowych
3.2. Wybrane aspekty innowacyjności i konkurencyjności podmiotów usługowych
Agnieszka Zenka-Zganiacz
Problemy komercjalizacji wiedzy i transferu technologii a poziom innowacyjności w
Polsce
1. Wprowadzenie
2. Wiedza i jej komercjalizacja jako czynnik kształtujący współczesny rozwój
gospodarczy
3. Istota komercjalizacji wiedzy
4. Partnerstwo nauki i gospodarki i transfer wiedzy do gospodarki jako podstawowy wymiar
komercjalizacji wiedzy
5. Ocena systemu transferu i komercjalizacji technologii w Polsce
6. Poziom innowacyjności w Polsce na tle krajów europejskich
7. Podsumowanie
Marcin Maciejewski
Wirtualizacja administracji państwowej w Polsce jako czynnik rozwoju usług
1. Wprowadzenie
2. Pojęcie e-usługi
3. Usługi elektronicznej administracji gospodarczej
4. Proces wdrażania e-administracji w Polsce
5. Ocena e-administracji w świetle badań
6. Zakończenie
Stanisław M. Szukalski, Monika Wodnicka
Ewolucja w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Od funkcjonalnej struktury zarządzania
do zarządzania poprzez procesy
1. Wprowadzenie
2. Ewolucja systemu zarządzania w kierunku zarządzania procesowego
3. Pojęcie procesu w zarządzaniu organizacją. Istota zarządzania procesowego
4. Procedury opisu i typologia procesów biznesowych w przedsiębiorstwie
5. Obsługa procesów
Przemysław Urbański
Unijne instrumenty wsparcia finansowego projektów start-upowych na przykładzie
województwa łódzkiego
1. Wprowadzenie
2. Istota projektów start-upowych i ich rola w innowacyjnej gospodarce
3. Pozycja oraz aktualny stan projektów start-upowych w Polsce
4. Instrumenty wsparcia finansowego projektów start-upów w Polsce.
5. Unijne instrumenty wsparcia finansowego projektów start-upów w Polsce na przykładzie
województwa łódzkiego
6. Zakończenie
Część II. WYBRANE ASPEKTY POLITYKI EKONOMICZNEJ W WYMIARZE MAKRO- I
MIKROEKONOMICZNYM
Beata Wentura-Dudek
Instrumenty rynku pracy i ich rola w przeciwdziałaniu bezrobociu w okresie
kryzysu finansowego w USA w latach 2007-2009
1. Wprowadzenie
2. Sytuacja na rynku pracy Stanów Zjednoczonych w latach 2007-2010
3. Instytucje rynku pracy w USA i ich rola w przeciwdziałaniu bezrobociu
4. Programy promujące zatrudnienie i przeciwdziałające bezrobociu
4.1. Zasiłki i ubezpieczenia od bezrobocia
4.2. Formy aktywizacji bezrobotnych
4.2.1. Aktywne programy przeciwdziałania bezrobociu pomagające w znalezieniu pracy
4.2.2. Aktywne programy podnoszące kwalifikacje
4.2.3. Aktywne programy przeciwdziałania bezrobociu o charakterze pracy subwencjonowanej
4.2.4. Aktywne programy przeciwdziałania bezrobociu dla grup szczególnie zagrożonych
bezrobociem
4.2.5. Dodatkowe wsparcie dla bezrobotnych
5. Efektywność aktywnych programów przeciwdziałania bezrobociu
6. Zakończenie
Grażyna Maciejczyk
Agencje zatrudnienia w polskim systemie rekrutacji pracowników i stabilizacji
rynku pracy
1. Wprowadzenie
2. Kilka uwag o rynku pracy
3. Agencje zatrudnienia w strukturze instytucji runku pracy w Polsce
4. Rynek agencji zatrudnienia w Polsce w procesie rekrutacji pracowników i stabilizacji
rynku pracy
5. Tendencje na rynku agencji zatrudnienia
Daria Bazydło-Egier
Mobbing jako patologia organizacji i jego skutki dla pracowników
1. Wprowadzenie
2. Istota i przejawy patologii w organizacjach
3. Mobbing jako patologia organizacji
3.1. Definicje mobbingu
3.2. Charakterystyka ofiar mobbingu
3.3. Skutki mobbingu
4. Oddziaływanie mobbingu na pracowników i organizacje. Wyniki badań własnych
4.1. Cel i metodyka badań
4.2. Wyniki badania
5. Zakończenie
Dominik Gralka
Spółka komunalna w systemie gospodarczym miasta
1. Ekonomiczne funkcje samorządu miejskiego
2. Prawne, organizacyjne i regulacyjne funkcje organów miasta w stosunku do podmiotów
realizujących zadania gospodarcze miasta
3. Formy organizacyjne wykonywania zadań własnych
4. Spółka komunalna jako kluczowa forma realizacji zadań gospodarczych miasta
5. Spółka komunalna a interes miasta. Ekonomiczna i społeczna specyfika spółki
komunalnej
Robert Jaruga
Warunki i mechanizm rozwoju przedsiębiorczości na poziomie lokalnym
1. Wprowadzenie
2. Przedsiębiorczość w teorii ekonomii. Kilka uwag
3. Definicje przedsiębiorczości
4. Rola samorządu w kształtowaniu przedsiębiorczości lokalnej
5. Przedsiębiorczość jako główna determinanta rozwoju gospodarczego na poziomie
lokalnym
6. Warunki i instrumenty wspierania przedsiębiorczości przez samorząd lokalny
Jolanta Kępa-Mętrak
Dostęp do informacji publicznej jako czynnik rozwoju gospodarczego na poziomie
regionalnym i lokalnym
1. Wprowadzenie
2. Informacja publiczna w świetle przepisów prawa
3. Sposoby udostępniania informacji publicznej
4. Informacja publiczna w praktyce samorządów. Wyniki badań własnych
4.1. Udostępnianie informacji publicznej przez samorządy
4.2. Narzędzia informacji publicznej
5. Wnioski
186 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|