ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.20 50,54   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GROMADZENIE I ANALIZA DANYCH RYNKOWYCH W PRAKTYCE


MAKOWSKI M.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 53.20 Twoja cena  50,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Gromadzenie i analiza danych rynkowych w praktyce


Rzeczywistość gospodarcza każdego dnia przynosi liczne dane, które w zależności od ludzkiej wrażliwości przekształcane są w informację, ułatwiającą podejmowanie decyzji. Nadal jednak w niewielkim stopniu istnieje umiejętność profesjonalnej analizy sytuacji rynkowej, chociaż zainteresowanie w tym zakresie się zwiększa. Najczęściej w sposób intuicyjny próbuje się określać zachodzące zjawiska rynkowe. To jednak niesie za sobą poważne ryzyko subiektywności oceny.

Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych.

Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych.

Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla:

• decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku;
• pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych;
• studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.


Wstęp

Rozdział 1
Działania przygotowawcze w zakresie badań rynku
1.1. Istota, elementy i uwarunkowania rynku
1.2. Charakterystyka i znaczenie badania rynku
1.3. Etapy projektowania badania rynku
1.4. Instrumenty pomiarowe w badaniach rynku

Rozdział 2
Gromadzenie i wstępna prezentacja danych rynkowych
2.1. Zbieranie danych empirycznych
2.2. Wstępne opracowanie materiału empirycznego
2.3. Podstawowa analiza statystyczna danych
2.4. Prezentacja i ocena przeprowadzonego badania

Rozdział 3
Przegląd podstawowych metod analizy danych rynkowych
3.1. Analiza zjawisk rynkowych w czasie
3.2. Analiza związków przyczynowo-skutkowych
3.3. Analiza przestrzenna rynku
3.4. Analiza udziałów rynkowych
3.5. Analiza elastyczności popytu rynkowego
3.6. Analiza aktywności marketingowej
3.7. Analiza techniczna rynku giełdowego
3.8. Analiza niezależności i zależności statystycznej

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis przykładów


220 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022