Logistyka dystrybucji
Trendy - Wyzwania - Przykłady
Niniejsza monografia uzupełnia i aktualizuje znane oraz popularne opracowania z
zakresu logistyki dystrybucji.
W publikacji omówiono zarówno podstawowe pojęcia, jak i bardziej złożone
zagadnienia z tego obszaru.
Książka porusza problematykę związaną z zadaniami logistyki dystrybucji,
klasyfikacją kanałów dystrybucji i ich projektowaniem oraz logistyczną obsługą
klienta. Podejmuje także bardzo aktualne kwestie, chociażby takie jak: wykorzystanie
Internetu w dystrybucji towarów, społeczna odpowiedzialność w logistyce, czy obsługa
logistyczna przedsiębiorstw z branży FMCG. Nie zabrakło w niej także przeglądu nowych
trendów zmieniających kształt logistyki dystrybucji, takich jak na przykład
omnikanałowość bądź ekonomia współdzielenia. Ogromną zaletą książki jest jej
aktualność oraz wykorzystanie licznych przykładów z życia gospodarczego. Wszystko to
po to, aby umożliwić czytelnikowi swobodne poruszanie się w obszarze współczesnej
logistyki dystrybucji.
Cechą wyróżniającą monografię jest:
• przystępny język i prosta forma przekazu,
• ilustracja opisywanych zjawisk przykładami z praktyki gospodarczej,
• prezentacja zarówno klasycznego zestawu zagadnień, jak i najnowszych trendów w
logistyce dystrybucji.
Książka skierowana jest przede wszystkim do:
• przedsiębiorców oraz wszystkich tych, którzy dopiero planują własną
działalność gospodarczą i poszukują inspiracji oraz wskazówek z obszaru logistyki
dystrybucji,
• menedżerów odpowiedzialnych za logistykę dystrybucji,
• przedstawicieli środowisk akademickich i studentów kierunków związanych z
logistyką i z zarządzaniem.
Wstęp
Rozdział 1
Wprowadzenie do logistyki dystrybucji
1.1. Logistyka dystrybucji - istota i funkcje
1.2. Cele logistyki dystrybucji
1.3. Holistyczne podejście do logistyki dystrybucji
1.4. Trendy wpływające na rozwój logistyki dystrybucji
Rozdział 2
Kanały dystrybucji
2.1. Proste i złożone kanały dystrybucji
2.2. Relacje pomiędzy uczestnikami kanałów dystrybucji
2.3. Projektowanie kanałów dystrybucji
2.3.1. Przesłanki uaktualniania struktury kanału dystrybucji
2.3.2. Wybór kanału dystrybucji
2.3.3. Wybór pośredników
Rozdział 3
Logistyczna obsługa klientów
3.1. Istota i elementy logistycznej obsługi klientów
3.2. Metody ustalania właściwego poziomu obsługi klientów
3.2.1. Metoda SERVQUAL
3.2.2. Badanie półki
3.2.3. Audyt tajemniczego klienta
Rozdział 4
Organizacja logistyki dystrybucji
4.1. Wybrane rozwiązania wspierające operacje dystrybucyjne
4.1.1. Merge-in-transit
4.1.2. Cross-docking
4.1.3. Współdzielenie dystrybucji
4.2. Planowanie potrzeb dystrybucyjnych - DRP
4.3. Procesy dystrybucyjne w branży FMCG
Rozdział 5
Wykorzystanie internetu w dystrybucji towarów
5.1. Sprzedaż internetowa
5.2. Modele dystrybucji sklepów internetowych
5.2.1. Model magazyn własny
5.2.2. Model dropshipping
5.2.3. Model extended shopping
5.2.4. Model fulfillment
5.2.5. Model brokering towarowy
Rozdział 6
Społecznie odpowiedzialna logistyka dystrybucji
6.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu
6.2. Społecznie odpowiedzialne działania w logistyce dystrybucji
6.3. Wycofanie produktu z rynku - product recall - jako sprawdzian realizacji założeń
społecznej odpowiedzialności
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
O Autorach
166 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka