ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.90 47,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MENEDŻEROWIE CZY PRZYWÓDCY STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE


BACZYŃSKA A.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Menedżerowie czy przywódcy

Studium teoretyczno-empiryczne


Książka jest wynikiem wieloletnich badań przeprowadzonych na łącznej próbie 2000 osób. Ich celem było zgłębienie pojęcia kompetencji ważnych w zarządzaniu, a efektem jest opracowanie i przetestowanie dwóch niezależnych modeli kompetencyjnych: lidera (przywódcy) i menedżera w organizacji.

Na ile skuteczny i w jakich sytuacjach jest menedżer bez przywództwa, kiedy najlepiej sprawdzają się jego umiejętności operacyjne i zdolność do rozwiązywania bieżących problemów oraz skutecznej realizacji codziennych zadań? Z drugiej strony, dlaczego i po co potrzebni są w organizacjach przywódcy, myślący w kategoriach wizji, wartości i mobilizowania do osiągania nadzwyczajnych wyników? Niewątpliwie w organizacjach mamy do czynienia z łączeniem obu tych ról – dbającego o operacje menedżera oraz kształtującego przyszłość przywódcy, w proporcjach uzależnionych od kontekstu. I właśnie te kluczowe role są poddane w książce dokładnej analizie.

Autorka dokonuje przeglądu badań prowadzonych w poszczególnych nurtach związanych z przywództwem, docierając także do polemik i krytyki tychże badań, co jest bardzo cenne. Warsztat metodologiczny badań zaprezentowanych w książce dowodzi wysokich kompetencji i doświadczenia autorki. Zaproponowane mierniki i skale pomiarowe mogą wejść do kanonu badań w zakresie przywództwa oraz postaw i zachowań menedżerów. Publikacja wnosi istotny wkład w wiedzę na temat przywództwa, poparty solidnym przeglądem literatury i badaniami empirycznymi.

z recenzji dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, prof. UMK

Monografia jest dziełem bardzo interesującym i ambitnym ze względu na: oryginalne, interdyscyplinarne ujęcie; wykorzystanie ogromnej literatury przedmiotu (zarządzanie, ekonomia, psychologia, socjologia, filozofia); bogactwo i różnorodność badań empirycznych autorki w zakresie przywództwa; wreszcie ze względu na nasilające się zmiany w otoczeniu biznesu (o charakterze technologicznym, rynkowym, społecznym, kulturowym oraz politycznym), a w ślad za tym rodzące się nowe oczekiwania i wyzwania wobec przywódcy (lidera biznesu).

z recenzji prof. dra hab. Bogdana Nogalskiego


Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi.


Wstęp

CZĘŚĆ I  STUDIUM TEORETYCZNE

Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY DEFINICJI I POJĘĆ
1.1. Menedżer vs przywódca - przegląd pojęć
1.2. Spory i kontrowersje wokół badań nad przywództwem
1.3. Zmieniające się problemy w zarządzaniu, czyli o tym, jak menedżer stawał się przywódcą

Rozdział 2. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWYTEORII - WĄTKI HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE
2.1. Teorie cech
2.1.1. Współczesne spojrzenie na cechy w zarządzaniu
2.2. Teorie zachowań
2.2.1. Badania na Uniwersytecie Ohio
2.2.2. Badania na Uniwersytecie Michigan
2.2.3. Siatka kierownicza
2.3. Teorie sytuacyjne
2.3.1. Teoria ścieżki i celu
2.3.2. Teoria przywództwa sytuacyjnego Herseya i Blanchatda
2.3.3. Teoria substytutów przywództwa
2.3.4. Teoria decyzji normatywnej
2.3.5. Sytuacyjna teoria przywództwa Fiedlera
2.3.6. Teoria LMX
2.3.7. Teoria zasobów poznawczych
2.4. Przywództwo transformacyjne i charyzmatyczne
2.4.1. Teoria charyzmatycznego przywództwa House‘a
2.4.2. Teoria charyzmy Congera i Kanungo
2.4.3. Teoria przywództwa transformacyjnego Burnsa
2.4.4. Teoria przywództwa transformacyjnego Bassa
2.5. Inne współczesne koncepcje przywództwa
2.5.1. Przywództwo rozproszone
2.5.2. Przywództwo autentyczne
2.5.3. Teoria ograniczonego przywództwa Koźmińskiego

Rozdział 3. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY ROZWOJU W ORGANIZACJI
3.1. Rodzaje szczebli menedżerskich w organizacji, typy autorytetów oraz rola doświadczenia zawodowego
3.2. Rozwój menedżerski

Rozdział 4. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA
4.1. Skuteczne przywództwo - kryteria oceny
4.2. Cechy i zachowania a skuteczne przywództwo
4.3. Zachowania menedżera
4.3.1. Związek zachowań i cech a skuteczność
4.3.2. Zachowania lidera a teorie sytuacyjne

Rozdział 5. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY KOMPETENCJI LIDERSKICH I MENEDŻERSKICH
5.1. Kompetencje - definicja pojęcia
5.2. Ocena kompetencji w organizacji
5.3. Kompetencje menedżera i lidera
5.3.1. Kompetencje przywódcze wg Koźmińskiego

CZĘŚĆ II  STUDIUM EMPIRYCZNE

BADANIA WŁASNE

Rozdział 6. WCZEŚNIEJSZE BADANIA AUTORKI. KOMPETENCJE MENEDŻERÓW A ZDOLNOŚCI I CECHY OSOBOWOŚCI
6.1. Związek zdolności oraz kompetencji menedżerskich
6.2. Związek cech osobowości i kompetencji menedżerskich oraz liderskich

Rozdział 7. BADANIE WŁAŚCIWE. KOMPETENCJE LIDERA I MENEDŻERA
7.1. Metody i przebieg badania
7.2. Wyniki

Rozdział 8. IMPLIKACJE TEORETYCZNE
8.1. Wnioski z badań wcześniejszych
8.2. Wnioski z badań właściwych

Rozdział 9. IMPLIKACJE PRAKTYCZNE

Rozdział 10. IMPLIKACJE DO DALSZYCH BADAŃ

Podziękowania
Bibliografia
Aneks 1
Aneks 2
Aneks 3
Aneks 4
Aneks 5
Aneks 6
Spis tabel i rysunków


284 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022