ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INKLUZJA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGIKI SPECJALNEJ I PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ PYTANIA KONTEKSTY DYSKUSJE


DRYŻAŁOWSKA G. KULETA-HULBOJ M. NAUMIUK A. SKURA M. STEINHAGEN A.M.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 31.60 Twoja cena  30,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Inkluzja w perspektywie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej

Pytania, konteksty, dyskusje


Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej.

Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego

Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.


Wprowadzenie                     9
Cele i założenia książki                 11
Struktura książki                   17

Grażyna Dryżałowska, Wykluczenie społeczne – (nie)zmienny problem pedagogiki                . 19
Definicje i przyczyny wykluczenia społecznego       23
Wykluczenie społeczne osób z niepełnosprawnością      26
Współczesna pedagogika specjalna wobec wykluczania/wykluczenia osób z niepełnosprawnością              32

Agnieszka Naumiuk, Rola pedagogiki nastawionej na inkluzję w warunkach demokracji              . 49
Potrzeba inkluzji w świetle postulatów tworzenia demokratycznych warunków rozwoju społecznego wobec zagrożeń ekskluzją społeczna              . 51
Zainteresowanie pedagogiki polityką i praktyką integracji    61
Model partycypacyjny jako społeczna odpowiedz´ na mechanizmy wykluczania                    66
Metody i narzędzia kształtowania środowiska włączającego   69

Monika Skura, Kilka uwag na temat pytania o integrację innego 78
Kwestia innego                    78
Odmienność, która boli. Wymiary niechęci wobec różnicy i jej konsekwencje                     . 80
Separacja jako warunek stanowienia tożsamości i autentycznej relacji z innym                    86
Wolność w byciu sobą, czyli tożsamym (ja) i innym      . 92

Magdalena Kuleta-Hulboj, Inkluzja z perspektywy globalnej edukacji obywatelskiej                 98
Inkluzja i globalna edukacja obywatelska – rozważania terminologiczne                       100
Globalna edukacja obywatelska a inkluzja         . 109
Globalny obywatel jako „produkt” edukacji          117
Aktywny (globalny) obywatel jako konstrukt neoliberalny   . 119
Czy inkluzywna globalna edukacja obywatelska jest możliwa? . 121
Podsumowanie                   . 123

Anna Magdalena Steinhagen, Problematyka inkluzji szkolnej osób z zaburzeniami psychicznymi             125
Uczeń z zaburzeniami psychicznymi            . 128
Uczeń z zaburzeniami psychicznymi a prawo oświatowe    . 133
Postulowane działania inkluzywne szkoły          . 137

Zakończenie                     . 145
Bibliografia                      149
Indeks nazwisk                    . 176
Summary                       181


194 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022