Przedstawiciele pokolenia Z jako uczestnicy ruchu turystycznego
Potrzeby - motywacje - zachowania
Temat podjęty w monografii ma charakter pionierski. To pierwsza obszerna pozycja
naukowa z zakresu pokolenia Z na rynku turystycznym.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków turystycznych, pracowników
naukowo-dydaktycznych zajmujących się problematyką zachowań turystycznych,
marketingiem, ale również rekreacją, socjologią.
Wstęp
Rozdział I. Różnorodność pokoleniowa społeczeństwa XXI wieku
1.1. Pokolenia w literaturze naukowej
1.2. Najstarsze żyjące obecnie generacje – Tradycjonaliści i Baby Boomers
1.3. Specyfika pokolenia X
1.4. Profil generacji Y-ów
Rozdział II. Cechy pokoleniowe współczesnej młodzieży
2.1. Wartości i potrzeby pokolenia Z
2.2. Motywacje i oczekiwania przedstawicieli Zetów
2.3. Sposób uczenia się i komunikacji e-generacji
Rozdział III. Zachowania turystyczne i ich determinanty
3.1. Pojęcie i zakres zachowań turystycznych
3.2. Internet źródłem nowych okoliczności zaspokajania potrzeb turystycznych
3.3. Etapy procesu decyzyjnego na rynku turystycznym
3.4. Klasyfikacje determinant zachowań turystycznych – zarys problemu
3.5. Determinanty endogeniczne zachowań turystycznych
3.6. Determinanty egzogeniczne kształtujące postępowanie konsumentów na rynku
turystycznym
Rozdział IV. Metodyka badań postępowania reprezentantów pokolenia Z na rynku
turystycznym
4.1. Założenia badawcze odnośnie do potrzeb, motywacji i zachowań turystycznych członków
generacji Z
4.2. Źródła pozyskiwania informacji o postępowania przedstawicieli pokolenia Z na
rynku turystycznym
4.3. Charakterystyka grupy badawczej reprezentantów e-generacji
Rozdział V. Potrzeby i motywacje reprezentantów generacji Z na rynku
turystycznym
5.1. Pierwotne potrzeby wyjazdów turystycznych
5.2. Motywacje podróży turystycznych i ich konsekwencje w postaci potrzeb wtórnych
5.3. Determinanty wyboru miejsc docelowych w kraju i za granicą
Rozdział VI. Zachowania turystyczne przedstawicieli pokolenia Z w 2018 r. na tle
badań z lat 2006, 2009 i 2015
6.1. Częstotliwość podróżowania
6.2. Organizacja turystycznych wyjazdów krajowych i zagranicznych
6.3. Preferowane miejsca noclegu i wyżywienia
6.4. Wydatki na podróże i sposoby ich finansowania
Rozdział VII. Wykorzystanie Internetu w zaspokajaniu potrzeb turystycznych członków
pokolenia Z
7.1. Zasoby Internetu jako inspiracja do podejmowania aktywności turystycznej
7.2. Tradycyjne i nowoczesne źródła komunikacji w fazie planowania podróży
turystycznej
7.3. Internetowe narzędzia pozyskiwania wiedzy na temat miejsca docelowego podróży
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
140 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka