Współczesne zarządzanie
Kształtowanie i eksploatowanie wartości intelektualnych i rynkowych
Tom 1
Zmiany dokonywane w otoczeniu implikują konieczność przekształcania organizacji w
podmioty oparte na wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach, zorientowane na ciągły
rozwój i realizację procesów uczenia się. W konsekwencji pojawia się konieczność
wprowadzania nowych sposobów i koncepcji zarządzania, pozwalających organizacjom
wykorzystywać wiedzę, wzmacniać kluczowe kompetencje i rozwijać umiejętności
pracowników, wspomagać organizacyjne uczenie się, jak również budować swój
wizerunek.
Obserwacja praktyki pozwala stwierdzić, że o wynikach organizacji gospodarczych w
znacznej mierze decyduje czynnik ludzki. Współczesne organizacje muszą podejmować więc
działania związane z kształtowaniem oraz efektywnym wykorzystaniem kapitału
intelektualnego, którego podstawę zawsze stanowi wiedza jej pracowników i kierownictwa.
To pracownicy danego podmiotu gromadzą wiedzę, wzbogacają ją o własne doświadczenia,
przetwarzają i decydują o stopniu i sposobie jej wykorzystania. Zatem dla rozwoju
organizacji istotne jest, aby wiedza, zdolność oraz chęć uczenia się pracowników
organizacji były jak największe.
Wstęp / 7
Karolina Kucznik
Local war for talent on the example of a water and sewerage company / 9
Michał Chodorek
Rola właściwego doboru pracowników w funkcjonowaniu organizacji / 21
Justyna Jaskólska
Znaczenie kapitału intelektualnego w działalności innowacyjnej szkół wyższych
/ 33
Malwina Kostrzewska-Obertaniec
Zaufanie społeczne, czyli którym politykom ufają Polacy / 45
Maria Kotkiewicz
Kształcenie w organizacjach pozarządowych / 55
Patrycja Walczuk
Wpływ komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej na kształtowanie wartości przedsiębiorstwa
/ 69
Joanna Chlebiej
Wiedza pacjenta na temat różnic pomiędzy reklamą leku a reklamą suplementu
diety / 81
Izabela Kunicka
Znaczenie marki w systemach franchisingowych / 93
Katarzyna Mierzejewska
Różnorodność pokoleniowa w organizacji – wyzwania dla współczesnego menadżera
/ 105
Barbara Majewska
Skuteczność i efektywność działalności marketingowej Polskiej Organizacji
Turystycznej / 117
Marta Wysogląd
Rewitalizacja jako mechanizm rozwoju lokalnego z udziałem środków unijnych na
Dolnym Śląsku / 129
Lidia Mroczek
Koncepcja zakorzenienia jako sposób na przeciwdziałanie problemowi odejść z
pracy / 141
Tomasz Lewandrowski
Human resources management on the example of railway infrastructure industry
/ 151
162 strony, oprawa miękka