|
MUZYCZNE PARTNERSTWO
MARCHWIŃSKI J. wydawnictwo: DRUGIE , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 37.00 Twoja cena 35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Muzyczne partnerstwo
Esej o nauczaniu partnerstwa - nie tylko w muzyce - oparty o wieloletnie doświadczenie
artystyczne i pedagogiczne autora. Jerzy Marchwiński stawia te same wymagania
pianiście-soliście i pianiście-kameraliście, podkreśla równoważność ról
partnerów wykonujących pieśni Brahmsa czy sonaty na fortepian i skrzypce Beethovena.
Przedstawiana przez niego idea partnerstwa może być inspiracją dla pedagogów,
organizatorów życia muzycznego, samych muzyków i wreszcie odbiorców-słuchaczy. To
także przenikliwa pochwała równoprawnych relacji w życiu osobistym czy na
płaszczyźnie ogólnospołecznej.
„Z moich poglądów o partnerstwie tłumaczyłem się na
estradach, w studiach nagrań i podczas emisji telewizyjnych. Tłumaczę się teraz przed
młodymi adeptami sztuki muzycznej. Pomyślałem sobie, że może spróbowałbym zostawić
jakiś ich ślad pisany? Może nieco trwalszy od koncertów i wykładów? Poza tym podczas
wędrówek bibliotecznych i internetowych nie znalazłem żadnej publikacji o partnerstwie
pomiędzy ludźmi. Trochę się nawet zdziwiłem, ponieważ postrzegam udane partnerstwo
jako coś szczególnie ważnego. Jest to dominanta sukcesu współżycia, a w przypadku
muzyków, których zaledwie znikomy promil egzystuje jako wykonawcy indywidualni,
partnerstwo wydaje się być przewodnią wartością samorealizacji zarówno
profesjonalnej, jak i ogólnej, życiowej. A tak o tym partnerstwie cicho!”
Jerzy Marchwiński (ur. 1935) - pianista, kameralista, pedagog.
Prowadził działalność koncertową w Polsce i na świecie, głównie w dziedzinie
kameralistyki; nagrał ponad 25 płyt. W latach 1954–2005 wykładał w Państwowej
Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie, późniejszej Akademii Muzycznej im. Fryderyka
Chopina, gdzie założył Katedrę Kameralistyki Fortepianowej, którą następnie
kierował (od 1984 na stanowisku profesora zwyczajnego). Uhonorowany przez senat uczelni
tytułem Dożywotniego Honorowego Profesora Akademii. Współpracował z międzynarodowymi
konkursami muzycznymi w Tuluzie, Monachium, Bilbao i Rio de Janeiro; wykładał też
podczas kursów mistrzowskich w Mont Orford w Kanadzie oraz w Round Top w Teksasie.
Obecnie prowadzi liczne kursy mistrzowskie (m.in. w ramach warsztatów European Network of
Opera Academies). Wielokrotnie wypowiadał się o idei muzycznego partnerstwa na łamach
„Ruchu Muzycznego” i innych pokrewnych czasopism oraz wydawnictw.
196 stron, Format: 15.9x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|