Rola serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej marki
Prekursorska publikacja o kreowaniu wizerunku firm w social media. Specyficzny
sposób komunikacji prowadzony przy użyciu portali społecznościowych odchodzi od
identyfikowania marki jako znaku graficznego, produktu lub usługi, wskazując na znacznie
szersze rozumienie tego pojęcia. Jednocześnie w przypadku mediów społecznościowych
wciąż niewiele wiadomo, na ile rzeczywiście skuteczne jest ich wykorzystanie w
kontekście budowania rozpoznawalności i pożądanego postrzegania marki. Autorka
książki kieruje zatem uwagę na stopień trwałości informacji marketingowych
przekazywanych poprzez poszczególne portale oraz analizę skuteczności technik
stosowanych w ramach obsługi profili marek.
„Książka podejmuje niezwykle aktualny temat, a jej
oryginalność wynika z objęcia rozpoznaniem i analizą zarówno zachowań konsumentów,
jak i przedsiębiorstw prowadzących działania marketingowe w portalach
społecznościowych. Atutem jest także interdyscyplinarne podejście do przedstawionej
problematyki - główny nurt rozważań przynależy do nauk o zarządzaniu, ale
jednocześnie Autorka uwzględnia dorobek psychologii, socjologii, medioznawstwa oraz
informatyki.”
Dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego
we Wrocławiu
„Autorka prezentuje niezbędną wiedzę teoretyczną dotyczącą mediów społecznościowych,
wykorzystuje bogatą literaturę przedmiotu, a także w jasny i logiczny sposób
przedstawia zaprojektowaną przez siebie procedurę badań empirycznych oraz
interpretację wyników.”
Dr hab. Ewa Frąckiewicz, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Katarzyna Sanak-Kosmowska - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk
o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Absolwentka psychologii oraz zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Jagiellońskim w
Krakowie. Jej badania koncentrują się wokół problematyki komunikacji marketingowej,
psychologii zachowań konsumenckich oraz e-marketingu. Autorka kilkunastu artykułów
naukowych opublikowanych w czasopismach polskich i zagranicznych. Członkini Polskiego
Naukowego Towarzystwa Marketingu, American Marketing Association oraz stowarzyszenia
Rzecznicy Nauki.
Wstęp
Rozdział 1.
Marka - istota i treść pojęcia we współczesnym marketingu
1.1. Natura i definicja marki
1.2. Wartość i kapitał marki
1.3. Czynniki kształtujące wycenę i pozycję rynkową marki
1.4. Rola technologii informatyczno-komunikacyjnych w kształtowaniu treści pojęcia
marki
Rozdział 2.
Funkcje i znaczenie komunikacji marketingowej w promocji marki
2.1. Teoretyczne podstawy komunikacji marketingowej
2.2. Funkcje systemu komunikacji marketingowej
2.3. Przegląd i charakterystyka narzędzi komunikacji marketingowej
2.4. Komunikacja marketingowa jako narzędzie kreowania siły marki
2.5. Rola niestandardowych narzędzi w komunikacji marketingowej marki
Rozdział 3.
Internetowe narzędzia komunikacji marketingowej
3.1. Internet jako platforma komunikacji marketingowej
3.2. Narzędzia komunikacji marketingowej w internecie
3.3. Ocena podejść metodologicznych w badaniach poświęconych skuteczności komunikacji
marketingowej w internecie
Rozdział 4.
Serwisy społecznościowe jako nowoczesny kanał komunikacji marketingowej
4.1. Istota i przesłanki rozwoju serwisów społecznościowych
4.2. Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej
4.3. Użytkownicy serwisów społecznościowych
4.4. Przegląd badań poświęconych serwisom społecznościowym
4.5. Strony afiliacyjne marek w portalu Facebook jako szczególny przykład komunikacji
marketingowej w serwisach społecznościowych
Rozdział 5.
Metodyka badań nad działaniami marketingowymi prowadzonymi w portalach
społecznościowych
5.1. Cel i przedmiot badania
5.2. Opis zastosowanych metod badawczych i ich ograniczeń
5.3. Charakterystyka grupy badawczej
Rozdział 6.
Ocena znaczenia serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej marki w
świetle badań własnych
6.1. Zachowania użytkowników w serwisach społecznościowych w świetle badań
własnych
6.2. Wartość marki w serwisach społecznościowych w opinii internautów
6.3. Internetowy kapitał marki jako efekt działań marketingowych prowadzonych w
serwisach społecznościowych
6.4. Serwisy społecznościowe i ich znaczenie dla komunikacji marketingowej w opinii
przedsiębiorstw
6.5. Podsumowanie i wnioski końcowe z badań
Zakończenie
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis tabel
Załącznik 1
Ankieta - badanie nr 1
Załącznik 2
Kwestionariusz wywiadu - badanie nr 2
Załącznik 3
Informacja dla uczestników eksperymentu - badanie nr 3
272 strony, Format: 15.9x23.0cm, oprawa miękka