ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA W LECZENIU PROBLEMOWEGO PICIA ALKOHOLU PODRĘCZNIK TERAPEUTY


SPADA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 58.49 Twoja cena  55,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu problemowego picia alkoholu

Podręcznik terapeuty


Książka ta służy jako zwięzły i praktyczny przewodnik pomocny w terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu picia problemowego.

Podzielona na pięć rozdziałów zawiera:

– szczegółowy opis procesów poznawczych i behawioralnych związanych z rozwojem i utrzymywaniem się picia problemowego,
– dogłębne uwzględnienie oceny i formułowania przypadków oraz ich roli w planowaniu i ustalaniu kolejności interwencji w zakresie CBT,
– zwięzłe i praktyczne przykłady zastosowania interwencji CBT w przygotowywaniu, wdrażaniu i utrzymywaniu zmian.


O Autorze
Podziękowania

Przedmowa
1. Cele, zakres i ramy koncepcyjne
2. Kto jest adresatem niniejszej książki?
3. Jak korzystać z niniejszej książki

Rozdział 1. PODEJŚCIE POZNAWCZO-BEHAWIORALNE DO PROBLEMOWEGO SPOŻYWANIA ALKOHOLU
Wprowadzenie
1. Podstawowe procesy i interwencje terapeutyczne
1.1. Warunkowanie klasyczne
1.2. Warunkowanie sprawcze
1.3. Modelowanie
1.4. Mediacje poznawcze
1.5. Rozwijanie się i podtrzymanie problemowego spożywania alkoholu
2. Badania empiryczne dotyczące teorii i interwencji terapeutycznych
3. Założenia koncepcyjne
3.1. Model zapobiegania nawrotom
3.2. Model treningu umiejętności radzenia sobie
3.3. Model poznawczy
3.4. Proponowane założenia koncepcyjne

Rozdział 2. PRZYGOTOWANIE DO ZMIANY
1. Ocena
1.1. Wprowadzenie
1.2. Badanie przesiewowe
1.3. Określenie zaawansowania nałogu
1.4. Określenie wpływu
1.5. Określenie motywacji i ryzyka nawrotu
1.6. Potwierdzenie danych
1.7. Wybór składowych oceny
1.8. Wywiady ustrukturyzowane
2. Zwiększenie motywacji do zmiany
2.1. Wprowadzenie
2.2. Interwencje terapeutyczne
2.3. Etapy zmian
3. Konceptualizacja przypadku
3.1. Wprowadzenie
3.2. Definiowanie problemów
3.3. Badanie problemów
3.4. Formułowanie problemu
4. Kluczowe kwestie w terapii
4.1. Wprowadzenie
4.2. Struktura sesji terapeutycznych
4.3. Cele terapeutyczne
4.4. Pomiary
4.5. Przestrzeganie zasad terapii
4.6. Relacje terapeutyczne

Rozdział 3. WDRAŻANIE ZMIANY
1. Postępowanie z bodźcami warunkowymi
1.1. Wprowadzenie
1.2. Identyfikacja warunków bodźca
1.3. Radzenie sobie z bodźcami warunkowymi
1.4. Ćwiczenia poza sesją terapeutyczną
2. Radzenie sobie z żądzami
2.1. Wprowadzenie
2.2. Zjawisko żądzy
2.4. Modyfikowanie przekonań dotyczących braku możliwości kontrolowania myśli
2.5. Opracowywanie i doskonalenie strategii zarządzania głodem alkoholowym
2.6. Ekspozycja na bodźce i zapobieganie reakcji
2.7. Zlecanie zadań przeznaczonych do wykonania poza terapią
3. Koncentracja na umiejętnościach
3.1. Wprowadzenie
3.2. Zadania wyznaczane poza sesją terapeutyczną
4. Modyfikowanie przekonań
4.1. Wprowadzenie
4.2. Identyfikacja przekonań
4.3. Badanie i kwestionowanie przekonań
4.4. Ćwiczenie aktywacji przekonań adaptacyjnych
4.5. Eksperyment dotyczący odraczania picia
4.6. Zadania przeznaczone do wykonania poza terapią
5. Zarządzanie negatywnymi emocjami
5.2. Wprowadzenie
5.3. Psychoedukacja
5.4. Kluczowe strategie

Rozdział 4. PODTRZYMANIE ZMIAN
1. Praca z osobami bliskimi
1.1. Wprowadzenie
1.2. Reakcja na abstynencję i picie
1.3. Ograniczenie bodźców zachęcających do picia
1.4. Udzielanie wsparcia w zamian za powstrzymywanie się od picia
1.5. Zmiana relacji
1.6. Uzyskiwanie dostępu do i systemów wsparcia społecznego i wzmacnianie ich
2. Program sterowania wzmocnieniami
2.1. Wprowadzenie
2.2. Zasady sterowania wzmocnieniami
2.3. Trudności związane ze sterowaniem wzmocnieniami
3. Kontrolowane picie alkoholu
3.1. Wprowadzenie
4. Zajmowanie się problemami komplikującymi sytuację
4.1. Wprowadzenie
4.2. Występowanie chorób współistniejących i innych problemów ze zdrowiem psychicznym
5. Zapobieganie nawrotom i zakończenie terapii
5.1. Zapobieganie nawrotom
5.2. Koniec terapii
5.3. Obszary objęte terapią
5.4. Opinie terapeuty
5.5. Opinie klienta
5.6. Cele długoterminowe
5.7. Planowanie w sytuacjach kryzysowych

Rozdział 5. SZKOLENIE TERAPEUTÓW I SUPERWIZJA
1. Szkolenie
2. Superwizja
2.1. Informacje zwrotne na temat wdrożenia CBT przez terapeutę
2.2. Częstotliwość superwizji
2.3. Często spotykane problemy w superwizji
3. Opis przypadku
3.1. Dane biograficzne
3.2. Ocena
3.3. Zwiększenie motywacji do zmian
3.4. Konceptualizacja przypadku
3.5. Zintegrowane profilowanie rozwojowe
3.6. Sformułowanie problemu
3.7. Wspólna definicja celów terapii
3.8.Opracowanie programu terapeutycznego

DODATEK
Arkusze i tabele z instrukcjami
Dodatek A. Dziennik picia
Dodatek B. Bilans decyzyjny dotyczący picia alkoholu
Dodatek C. Problemy i cele
Dodatek D. Zalety zmiany, obawy zmiany i reakcja na obawy
Dodatek E. Analiza określonych obaw zmiany
Dodatek F. Analiza funkcjonalna
Dodatek G. Analiza zdarzenia aktywującego
Dodatek H. Argumenty za i przeciwko braku możliwości kontrolowania głodu alkoholowego
Dodatek I. Arkusz decyzyjny dotyczący poprzednich wpadek
Dodatek J. Arkusz decyzji w sprawie nadchodzących wydarzeń
Dodatek K. Identyfikacja przekonań permisywnych
Dodatek L. Kwestionowanie przekonań permisywnych
Dodatek M. Identyfikacja pozytywnych przekonań
Dodatek N. Kwestionowanie pozytywnych przekonań
Dodatek O. Hierarchia trudnych sytuacji
Dodatek P. Eksperyment odroczenia picia
Dodatek Q. Dziennik picia
Dodatek R. Umiejętności picia kontrolowanego
Dodatek S. Program kontrolowanego picia
Dodatek T. Plan zarządzania sytuacjami wysokiego ryzyka

Literatura


270 stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022